رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها
در حاشیه اجلاس سران کوآلالامپور ۲۰۱۹ صورت گرفت؛

روسای جمهور ایران و ترکیه بر همکاری برای حل مشکلات جهان اسلام تاکید کردند

  • کد خبر: ۱۲۳۹۴
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
روسای جمهور ایران و ترکیه بر همکاری برای حل مشکلات جهان اسلام تاکید کردند
روسای جمهور ایران و ترکیه روز پنج‌شنبه، ۲۸ آذر در حاشیه اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ در مالزی دیدار کردند. در این دیدار طرفین با استقبال از ابتکار نخست وزیر مالزی در برگزاری اجلاس سران تعدادی از کشور‌های اسلامی به منظور بررسی مشکلات جهان اسلام، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشور‌های اسلامی تاکید کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و «رجب طیب اردوغان» همچنین موضوعات منطقه‌ای و به ویژه روند تحولات در سوریه را با تاکید بر همکاری‌های دو کشور در روند آستانه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دکتر روحانی با اظهار نگرانی از ادامه حضور آمریکا در سوریه و تلاش برای تسلط بر چاه‌های نفتی آن کشور، خواستار همکاری‌های بیشتر ایران و ترکیه با دولت سوریه شد.

رئیس جمهور همچنین خواستار همکاری با دولت سوریه برای خروج گروه‌های تروریستی از شهر ادلب و ایجاد آرامش برای مردم این شهر شد.

روسای جمهور ایران و ترکیه در این دیدار همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه دو کشور، توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه‌ها به‌ویژه انرژی، حمل و نقل، صنعت، تجارت و بانکی را مورد تاکید قرار دادند.

در این ملاقات قرار شد نمایندگان ویژه روسای جمهور دو کشور تفاهمات این ملاقات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در کمیته‌های تخصصی پیگیری و اجرایی کنند.

همچنین قرار شد شورای عالی هماهنگی که به ریاست روسای جمهور دو کشور و اعضای دو دولت تشکیل می‌شود، اوایل سال آینده در تهران برگزار شود.

اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ صبح امروز پنج شنبه با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه، نخست‌وزیر مالزی و امیر قطر و صد‌ها تن از شخصیت‌ها و نخبگان کشور‌های اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی مالزی آغاز شد. روسای جمهور ایران و ترکیه در جلسات صبح و بعد از ظهر این اجلاس سخنرانی کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->