پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

مشهد، میزبان پیاده‌روی جاماندگان اربعین

  • کد خبر: ۱۲۲۲۲۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
مشهد، میزبان پیاده‌روی جاماندگان اربعین
با تلاش مدیریت شهری مشهد مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بسیاری از زائران اربعین حسینی از هم‌اکنون درصدد برنامه‌ریزی برای حضور در این مراسم با‌شکوه و بین‌المللی در عتبات عالیات هستند در این میان هرچند بسیاری از دلدادگان اهل‌بیت (ع) از این مراسم معنوی به دلایل مختلف جا می‌مانند، با این حال دل‌هایشان با زائران حسینی است. در مشهد جاماندگان اربعین حسینی هرساله با پیاده‌روی به سمت حرم حضرت‌رضا (ع) و عرض ارادت به ساحت قدسی، ولی نعمتشان دل‌هایشان را تسکین می‌دهند تا اگر در صف زائران حسینی نیستند، نامشان به عنوان عزادار حسینی و زائر رضوی ثبت شود.
ازاین‌رو مدیریت شهری مشهد با برگزاری جلسات هماهنگی درصدد برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر مشهد است و بنا به گفته شهردار مشهد این مراسم امسال از میدان ۱۵‌خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در جلسه هماهنگی پیاده‌روی جاماندگان اربعین که با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته مدیریت شهری تصمیم گرفت برنامه‌ای برای جاماندگان اربعین داشته باشد. سال پیش محور آن بولوار شهید قرنی و فردوسی تا حرم‌مطهر بود و امسال نیز همین برنامه را داشتیم، اما نماینده، ولی فقیه در استان از ما خواست که مسیری را طی کنیم که گنبد در آن دیده شود.

وی با بیان این که با توجه به بیانات نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی، مسیر پیاده‌روی به حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر تغییر پیدا کرده است، گفت: کرد، اما پارکینگ پایانه نیز به‌صورت رایگان برای زائران فعال خواهد بود و اتوبوس‌ها نیز از پایانه تا میدان ۱۵ خرداد و از حرم‌مطهر امام‌رضا (ع) تا پایانه بدون دریافت هزینه، زائران را جابه‌جا خواهند کرد.

ارجائی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط متفاوت زائران، ساعت پیاده‌روی از ساعت ۸ تا ۲۰ خواهد بود، اظهار کرد: حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم‌مطهر حدود ۲.۳ کیلومتر است و تا پایانه به سه کیلومتر می‌رسد. از مدیران می‌خواهم موکب‌ها را با عرض کم، طول زیاد و یک شکل طراحی کنند. عمود‌ها را نیز به سبک اربعین شماره‌گذاری کنند و سرود‌هایی مطابق با این روز پخش شود.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین رویکردی شهری است

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چند اصل کلی را باید درباره برنامه‌ها در نظر بگیریم. اربعین مختص امام‌حسین (ع) و کربلای امام‌حسین (ع) است؛ مدل مشابهی ندارد و نباید برای آن مدل مشابهی ساخت.
حجت‌الاسلام حسن منصوریان ادامه داد: اینجا مشهد و اکنون ایام شهادت است.

برای افرادی که به کربلا دسترسی ندارد مشهد دسترس‌پذیرتر است و این امر به ما وظیفه میزبانی می‌دهد. میزبانی بدین معناست که شور و هیجان شهر مذهبی باید به خیابان بیاید. این میزی که دور آن نشسته‌ایم، برای اماکن شهری است و باید این مراسم در خیابان نمود عینی داشته باشد. اگر قرار است به هیئتی کمک شود باید متناسب با اتفاق شهری باشد. وی افزود: در این ایام برای کمک به سراغ هیئت‌ها رفتیم و تسهیلگری را جایگزین تصدیگری کردیم که اتفاق بسیار خوبی بود، مصادیق جشن امیرالمؤمنین (ع) و سیاهی عاشورا در شهر پیدا بود. اکنون نیز با همان رویکرد به سراغ این برنامه بروید.

منصوریان با اشاره به اینکه این رویداد فقط عزاداری نیست و رویکردی شهری است، بیان کرد: این مراسم باید اطلاع‌رسانی شود تا همه مردم ایران بدانند، بازماندگانی داریم که از مسیر میدان ۱۵ خرداد تا حرم‌مطهر امام‌رضا (ع) در روز اربعین حسینی پیاده‌روی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->