۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وجود بیش از ۳۰۰۰ عنوان مجرمانه در قوانین کشور

  • کد خبر: ۱۲۶۱۶
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
وجود بیش از ۳۰۰۰ عنوان مجرمانه در قوانین کشور
رویه مجلس شورای اسلامی همواره جرم‌انگاری و ایجاد ضمان‌ اجراهای جدید است. باید در راستای کاهش این عناوین گام برداریم‌.

فرناز محمدیان- به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در همایش «نقش دانشگاه در تحقق سند تحول قوه قضائیه» گفت: درحال حاضر بیش از ۳۰۰۰ عنوان مجرمانه در استان داریم و این آمار همچنان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: رویه مجلس شورای اسلامی همواره جرم‌انگاری و ایجاد ضمان‌ اجراهای جدید است. باید در راستای کاهش این عناوین گام برداریم‌.

صادقی اظهار داشت: در سند تحول قوه قضاییه با مشکلاتی مواجه هستیم؛ مسئله نخست قوانین ماست که به گونه‌ای تنظیم شده که پیش از طرح در قوه قضاییه رفع و رجوع نشده است‌.

وی مسئله دیگر را تکثر قوانین هم در امور حقوقی و هم در امور کیفری است، بیان کرد . گفت: تورم در حوزه وضع قوانین باید برطرف شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: معتقدیم قوه قضاییه باید نقش داشته باشه اما همه امور به عهده این قوه نیست. دستگاه اجرایی متولی تصویب است و باید از نهادهای گوناگون نظرخواهی شود.

صادقی بیان داشت: وظایف قوای سه‌گانه مشخص است اما از اهمیت و ضرورت حضور دانشگاهیان در حوزه تصویب قوانین نباید چشم‌پوشی کرد. متاسفانه تعداد حقوقدانان مجلس بسیار اندک است و بسیاری از نمایندگان از محتوای قوانین مصوب صجن علنی آگاهی ندارند.

اشتغال‌زایی ۳۰هزار خانواده توسط موسس پدیده واقعیت ندارد

وی همچنین در خصوص پدیده گفت: گفته‌اند موسس پدیده ۳۰هزار خانواده را مشغول به کار کرد و نقدینگی‌های بازار را هدایت کرده و مانع خروج سرمایه از کشور شده بود، اما واقعیت این نبود.

صادقی بیان داشت: آمادگی داریم اسناد مرتبط با پدیده را در اختیار اساتید حقوق قرار دهیم تا وضعیت را بررسی کنند.

وی گفت: به موسس پدیده گفتم اگر می‌توانی پدیده را سر پا نگه‌داری، با شما همکاری می‌کنیم اما قول نداد و اعلام آمادگی نکرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: این مسئله در مورد تعاونی‌های اعتبار هم مصداق داشت‌. علت حمایت مسئولین کشوری از این نهادها، کوتاهی بسیاری از نهادها از جمله صداوسیما بود.

صادقی گفت: متاسفانه مردم از یک مرجع رسمی کشوری تبلیغات را دیده و شنیده بودند و به همین دلیل حمایت کردند. ما نمی‌توانیم درمورد اموال مردم تصمیم بگیریم و خود سهامداران باید تصمیم بگیرند.

خراسان رضوی خسارت و کشته‌ای در حوزه حوادث و اغتشاشات اخیر نداشت

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان ما خسارت و کشته‌ای در حوزه حوادث و اغتشاشات اخیر نداشت‌، گفت: به جز شب نخست که برخی مامورین انتظامی آسیب جزئی دیدند، تلفات مالی و جانی رخ نداد و ضرورت ندیدیم اطلاع‌رسانی خاصی صورت گیرد‌، اما در سطح کشوری مسئولین کشوری باید تصمیم بگیرند.

صادقی ادامه داد: حقوق مختلف مکتسبه سرمایه‌گذاران بافت حرم مطهر تاحدودی دریافت شده، اما آنچه ضرورت داشت، برطرف‌شدن بلاتکلیفی بود. اهالی بافت فرسوده هم درحد مقدورات باید حقوق خود را کسب کنند.

وی بیان داشت: این اشخاص ابتدا به صورت توافقی املاک خود را به تملک شهرداری درآورده‌اند. کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، انگیزه بیشتری دارند و مسئولین استان نگران این گروه هستند تا کارگاه تعطیل‌شده از شرایط بلاتکلیفی خارج شود.

صادقی گفت: اگر گروهی فکر می‌کنند منافعشان تامین نشده، برای استیفای حقوق آنان گام برمی‌داریم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اعتراض، معنای روشنی دارد. اصل اعتراض مورد تایید مسئولین و حق مردم است که اگر به اجرای طرحی معترض هستند بیان کنند.

صادقی گفت: من مسئول قضایی استان هستم و اگر در استانی کوتاهی یا شدت عمل صورت گرفته، حضور نداشته‌ام که بخواهم اقدامی کنم.

وی ادامه داد: قبول داریم که طرح سهمیه‌بندی بنزین سبب گرانی بیش از حد شد و  اعتراض مردم به حق است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->