بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تشکیل قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر در مشهد با حضور وزیر کشور

  • کد خبر: ۱۲۶۱۹۹
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تشکیل قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر در مشهد با حضور وزیر کشور
امروز دوشنبه، قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر با حضور وزیر کشور تشکیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی امروز در قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: در چند ماه اخیر در تلاش برای فراهم کردن و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران و عزاداران دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس هستیم، با توجه به پیش‌بینی تعداد زائران، لازم است تا از امکانات سایر استان‌ها نیز استفاده شود.

وی افزود: در آستانه دهه آخر ماه صفر در حال برنامه ریزی گسترده در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای زائران در این ایام هستیم.

وی ادامه داد: قرارگاه استانی دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس از چند ماه قبل تشکیل شده تا بتوانیم با سیاست گذاری و رویکرد سازی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌ها بسیار مهم است، اظهار داشت: در این راستا از ظرفیت بسیج اصناف استفاده می‌شود. نظارت‌ها از اجحاف در حق زائران جلوگیری می‌کند. در چند مورد تخلف صنفی که مشاهده شد مبالغ اضافی که از زائران گرفته شده بود به آن‌ها بازگردانده شده و با متخلفان برخورد شده است.

تشکیل چهار کارگروه با ۱۲ کمیته 

فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: در قرارگاه خدمت رسانی دهه آخر صفر، چهار کارگروه با ۱۲ کمیته تشکیل شده است.

محسن داوری افزود: کار‌های تخصصی قرارگاه از خرداد ماه آغاز شده است. اسکان، تامین ارزاق و خدمت رسانی مناسب در اولویت فعالیت این قرارگاه است.

ساختمان‌های اداری مشهد موظف به اسکان زائران شدند 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین آستان قدس رضوی هم گفت: با توجه به پیش بینی حضور میلیونی زائران در دهه آخر ماه صفر و نیاز به اسکان زائران، ساختمان‌های اداری موظف به اسکان زائران شدند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه شهرداری در نوروز امسال ظرفیت اسکان ۱۹ هزار نفر را داشت، افزود: شهرداری مشهد اکنون ۷۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: پویش هم محله‌ای امام رضا (ع) نیز در ۱۳ منطقه و ۱۷۰ محله شهر مشهد در حال اجرا است که طی آن شهروندان منازل یا یک اتاق واحد مسکونی خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند. رویکرد میزبانی در گذشته این شهر مردمی و بر اساس موقوفات، هیات‌ها بود و اکنون نیز همینگونه است و این ارتباط زائر و مجاور ارزشمند است.

خدمت رسانی به عزاداران نیازمند حمایت ملی است

قائم مقام آستان قدس رضوی هم گفت: حضور میلیونی زائران دهه آخر صفر و خدمت رسانی به عزاداران نیازمند حمایت ملی است.

مالک رحمتی با بیان اینکه تامین اقلام اساسی و نیاز این جمعیت انبوه بسیار مهم است، افزود: خدمت رسانی مناسب مستلزم هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و حمایت دولت است و امیدواریم بتوانیم به خوبی خدمت رسانی کنیم.

بر اساس اعلام معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفرشب است که هدف‌گذاری شده در دهه پایانی ماه صفر، در هر شب تا ۶۰۰ هزار نفر اسکان داده شوند.

مطابق اعلام استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که دستکم ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد زائر پیاده هستند. در سال ۹۸ مشهد میزبان پنج میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->