شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون سیل در ننگرهار افغانستان ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت طالبان برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران شناسنامه الکترونیکی توزیع می‌کند
سرخط خبرها

ابراز نگرانی نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا از زمستان پیش رو در افغانستان

  • کد خبر: ۱۲۸۸۲۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
ابراز نگرانی نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا از زمستان پیش رو در افغانستان
نماینده ویژه‌ اتحادیه اروپا در امور افغانستان با ابراز نگرانی از زمستان پیش رو در افغانستان خواستار کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ توماس نیکلاسن، نماینده‌ ویژه‌ اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان همزمان با بازگشت از کابل به بروکسل گفته است که اروپا متعهد است تا افغانستان را در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی حفظ کند.

او به طالبان یادآوری کرده است که زمان کوتاه است و طالبان نیز باید اقدام کند.

نیکلاسن در رشته‌ توئیتی نوشته است که در کابل با فعالان زن، نمایندگان جامعه مدنی، قضات سابق، کارشناسان حقوقی و مقامات طالبان دیدار کرده است.

نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشته است که افغانستان زمستان سختی را پیش رو دارد و از درخواست بشردوستانه سازمان ملل تنها بودجه ۴۵ درصد آن تأمین شده است.

نیکلاسن از چین، روسیه و سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد.

طالبان در رابطه با افزایش حملات تروریستی پاسخگو باشند

نماینده‌ ویژه‌ی اتحادیه‌ اروپا گفته است که طالبان باید به افزایش تعداد حملات تروریستی در افغانستان پاسخ دهند.

توماس نیکلاسن گفت طالبان موظف است از همه‌ مردم افغانستان محافظت کند و عاملان آن را براساس یک روند قانونی به عدالت بسپارد.

به‌گفته نیکلاسن، طالبان همچنین باید از استفاده از خاک افغانستان برای تهدید سایر کشورها جلوگیری کنند.

این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از روی کار آمدن طالبان در افغانستان تا کنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است.

مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر شروط کشورها برای به رسمیت شناختن طالبان است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->