کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران!
سرخط خبرها

رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی خراسان رضوی: ما متهم به آموزش فروشی و ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه هستیم

  • کد خبر: ۱۲۹۴۰۲
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی خراسان رضوی: ما متهم به آموزش فروشی و ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه هستیم
علی اسدیان گفت: در فضای آموزشی، مدارس غیر دولتی متهم به آموزش فروشی و ایجاد اختلاف طبقاتی هستند که این اتهامات نشأت از عدم آگاهی از فعالیت این دسته از مدارس است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اسدیان، رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی خراسان رضوی در همایش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که صبح امروز ۲۱مهرماه در سالن همایش مدرسه حاتمی مشهد برگزار شد گفت:ج معی که اینجا هستند قریب به ۱۵درصد دانش اموزان را عمدتا در مدارس خود جای دادند. براساس آمار اجمالی وضعیت مدارس غیردولتی در سال ۹۹_۱۴۰۰، چیزی حدود ۶۳۸۶ تعداد کلاس  و ۶۳۸ مدرسه غیر دولتی در استان داریم.

وی تصریح کرد: امسال ۱۵۹ هزار و ۶۶۵ دانش اموز در  این مدارس در حال تحصیل هستند و چیزی قریب به ۴۵ هزار و ۲۸۹ معلم مشغول به کارهستند. اگر صرفه اقتصادی این مدارس را  برای اموزش و پروش در نظر بگیریم در هرماه ۷۲میلیارد تومان جمع حاضر به آموزش وپرورش استان کمک می کنند. در تجهیزات و فضای آمو‌زشی ۸۰ میلیارد صرفه اقتصادی برای اموزش و پروش حاصل شده است.

اسدیان با بیان اینکه در شرایطی که وضعیت اقتصادی شرایط  مطلوب ندارد  این صرفه جویی خیلی موثر است گفت: اگر این فرض رابگذاریم که هیچ صرفه اقتصادی ندارد در کیفیت آموزشی  بسیار موثر هستند لذا اینها جهادگران عرصه تعلیم تربیت هستند. رتبه های بالا در هر حوزه ای را دانش آموزان این مدارس به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی ، مدارس غیر دولتی با ایجاد رقابت ،موتور محرکی برای مدارس دولتی و انگیزه برای فعالیت مدارس دولتی ایجاد میکنند و نقش مستقیم در پیشبرد نظام تربینی کشور دارند.

رئیس شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی خراسان رضوی در ادامه گفت: علی رغم اینکه در سالهای گذشته وضعیت مدارس تحت تاثیر کرونا و سایرعوامل روند نزولی داشته و حتی شاهد توقف این مدارس در بعضی سالها بودیم  خوشبختانه اکنون نسبت به پارسال ۴درصد رشد فعالیت داشتیم.

وی افزود: به جرات می توان گفت تقاضای ثبت نام در حاشیه شهر  ازمرکز شهر بیشتر است به طوریکه که تقاضای شیفت دوم دادیم . بطوریکه نزدیک به ۲۰۰مدرسه  تقاضای شیفت مخالف دادند. اگرچه میدانیم شیفت مخالف کیفیت اموزش را تحت تاثیر مبگذارد و به نفع ما  هم نیستاما دنبال آن هستیم.

عضو شورای سیاست گذاری وزارت اموزش و پروش  در ادامه یادآورشد: مشکل نوسازی را در خرسان رضوی نسبت به استان های دیگر بیشتر داریم و ما را دچار مضیقه کرده است . کلید حل این مشکل واگذاری اراضی با کاربری آموزشی است. در شورای اموزش وپروش استان یکی از مطالبات ما این است که شبخاتانه روند مثبتی را طی می کند.

به گفته اسدیان ، در شهر مشهد با توجه به بافت فرسوده ای دارد ساختمان های موجود متناسب مدرسه نیست و‌تنها امیدمان این است اراضی متعددی که در استان وجود دارد با کاربری اموزشی واگذار شود.

وی یادآور شد: در فضای آموزشی مدراس غیر دولتی متهم هستند  به اموزش فروشی در جهت بی عدالتی قانونی،  ما متهمیم اختلاف طبقاتی ایجاد می کنیم . این اتهامات به دلیل عدم شناخت از فعالیت این مدارس است هفته مدارس غیر دولتی در آذرماه  که در استانمطرح  شد و به استانهای دیگر تسری کرد امدواریم در این هفته بتوانیم معرفی جامع و کاملی  از تلاش ها و‌خدمات مدارس غیر دولتیاموزش داشته باشیم.

وی افزود: ما از دولت محترم و مجلس هیچ چیز به جز اجرای قانون تقاضا نداریم.  قانون حامی خوبی برای ما است، اگر صندوقحمایتواقعا حمایت گر باشد خیلی از مشکلات ما رفع می شود.  تسهیلاتی که قانونی تعیین کرده اگر به درستی اجرا شود مشکلات ماحل می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->