سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی»
سرخط خبرها

آیت الله علم الهدی در دیدار با ورزشکاران: در حوزه تربیت بدنی باید جوانان دینی ورزشکار تربیت کنیم

  • کد خبر: ۱۳۰۱۲۹
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
آیت الله علم الهدی در دیدار با ورزشکاران: در حوزه تربیت بدنی باید جوانان دینی ورزشکار تربیت کنیم
امروز جمعی از اعضای جامعه ورزش استان خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی دیدار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این دیدار گفت: اکثر برادران و خواهران ما در جامعه ورزشی در بستر انقلاب قراردارند، فعالیت‌های امروز ورزشکاران در جامعه اهمیت بالایی داشته و دارد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: در مسئله ورزش بانوان در زمان پیش از انقلاب قابل بیان نیست و فجیع بودن این اتفاقات به وضوح دیده می‌شد.
وی با بیان اینکه در زمان پیش از انقلاب، قدرت زمانه بود که فعالیت‌های ورزشی را با فساد مدیریت می‌کرد، افزود: مسئله ورزش بانوان با ماهیت شکل امروزی و درخشش‌های ظرفیت‌های فراوان خواهران متدین ما مدیون مجاهدت‌های انقلاب اسلامی است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: خواهران ما امروز به عنوان تابلو‌های رسالت‌های دینی نقش آفرینی می‌کنند و امروز بعد از گذشت ۴۳ سال باید به این نکته توجه داشته باشیم، نسل‌های ما بعد از انقلاب نیازمند تعلیم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: زیر و رو کردن تربیت بدنی پیش از انقلاب و رشد جامعه ورزشی با مجاهدت‌هایی رقم خورد و نتیجه آن مجاهدت‌ها افتخار آفرینی خواهران و برادران ورزشکار زیر پرچم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره بر اینکه در جریان ورزش سه نکته مدیریتی مهم داریم، افزود: مدیریت ورزش، تربیت در ورزش و چهره سازی ورزشی است، در بخش مدیریت آنچه که اهمیت دارد، مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی در روستا‌ها و شهرستان‌ها است. ورزش یک جریان عقب افتاده در برخی محیط‌هاست و باید ظرفیت فعالیت جوان روستایی و علاقه جوانان در شهرستان‌ها دیده شود.
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه مدیران ما باید از ظرفیت مردم متدین برای حفظ فضای ورزشی استفاده کنند، گفت: از برکات انقلاب ما فعالیت ورزشی در مساجد است که خانواده‌ها را به رشد و تربیت هدایت می‌کند. در بخش تربیت در ورزش باید توجه داشت که تربیت در بخش تربیت بدنی فراتر از بخش آموزش و پرورش نیست.
وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی باید جوانان دینی ورزشکار تربیت کنیم، سجده ورزشکاران ما پس از پیروزی نشان از تربیت دینی در خانواده‌های متدین ماست و فضای ورزشی سالم نتیجه‌ای این‌چنین دارد. انتقادات در بخش‌های مختلف وجود دارد و بخش ورزشی مستثنی نیست.

به گفته وی، انتقال فرهنگ دینی از شما ورزشکاران و مربیان اثرگذاری بیشتری در بین ورزشکاران دیگر دارد و این مسیر تربیت است. در بحث چهره سازی این توجه باید بشود که گرایش به ورزش، ارزش است و امروز گرایش ورزشی بین جوانان به عنوان امری مهم تلقی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه چهره ورزشی امروز در کنار چهره‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مشاهده می‌شود، افزود: با این حال اگر ورزشکاری که غیر ارزشی است به عنوان چهره ورزشی به جامعه معرفی شود نقص محسوب می‌شود و گمراهی را ایجاد می‌کند.
آیت الله علم ‌الهدی خاطرنشان کرد: مسئولیت چهره شدن در بخش ورزشی بر عهده مدیران و مربیان ورزشی است و باید توجه کرد که شخص قابلیت‌های کامل اجتماعی، دینی و سیاسی را دارا باشد.

مرام پهلوانی و اخلاقی و پیروی از مسیر انقلاب

هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: پدیده ورزش، پدیده ایست که مشابه آن در جامعه وجود ندارد. ورزش در تراز انقلاب اسلامی در جامعه اسلامی رقم می‌خورد. امیدوارم در مشهد و در استان که ما مسئولیت رسیدگی به امورات ورزشی را داریم، در شأن مردم و این انقلاب عمل کنیم.
وی افزود: افتخار آفرینی در مسابقات ورزشی اهمیت بالایی دارد، اما آنچه که بیشتر باید به آن پرداخته شود مرام پهلوانی و اخلاقی و پیروی از مسیر انقلاب است.
به گفته وی، فعالیت بانوان در بخش‌های مختلف ورزشی همگام با فعالیت‌های اجتماعی دیگر بانوان در جامعه رقم خورده است.
جواهری در خصوص نیاز‌های مالی امروز بخش‌های ورزشی استان گفت: ما بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه‌های ورزشی استان نیاز داریم و در تلاشیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->