آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها
رئیس دیوان عالی کشور:

برخورد با قضات فاسد آغاز شد

  • کد خبر: ۱۳۰۳۶
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
برخورد با قضات فاسد آغاز شد
رئیس دیوان عالی کشور از آغاز برنامه مبارزه با قضات فاسد در بدنه دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در مورد برنامه این نهاد برای برخورد با قضات فاسد، گفت: اگر تحول در بدنه قوه قضائیه انجام نشود، طبیعتاً تحول واقعی را شاهد نخواهیم بود.
وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضا است که با هرنوع فسادی برخورد کند و از سوی دیگر دستگاه قضایی مصمم است نسبت به سلامت خود اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهد.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضا برنامه خود را برای برخورد با قضات فاسد آغاز کرده و رئیس قوه قضائیه نیز پیگیر این برنامه است.
در پی اجرای برنامه تحولی در قوه قضائیه، عزم این دستگاه برای برخورد با مفاسد در درون و خارج از این دستگاه بشدت دنبال می‌شود تا جایی که خط قرمزی برای مبارزه با مفاسد و دانه‌درشت‌ها وجود نداشته و در اولین گام برخورد با قضات فاسد در دستور کار قرار گرفته است و رئیس قوه قضائیه تیرماه بود که به صورت رسمی اعلام کرد: «برخورد با ۶۰ قاضی متخلف را در برنامه کاری خود دارد و این آغاز کار است. در این باره کمیسیون تعیین صلاحیت را فعال کردم و تاکنون دو الی سه جلسه هم تشکیل شده است و دادگاه عالی صلاحیت را بنده تشکیل می‌دهم و بخش‌های مختلف نظارتی در دستگاه قضایی در این زمینه فعال شده‌اند.»
در ابتدای راه نیز، برکناری ۶ قاضی خبرساز شد و حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه اراده و تصمیم دستگاه قضایی در برخورد جدی با مفاسد درون دستگاه قضا است، گفت: «طی ۱۵ روز، پرونده ۵ یا ۶ قاضی فاسد را در محکمه عالی رسیدگی و آن‌ها را از دستگاه قضایی منفصل کردیم. همچنین با دادستان انتظامی قضات که دبیر کمیسیون کارشناسی هم هست صحبت می‌کردم که می‌گفت حدود ۷الی ۱۰ پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی است.».
جعفرزاده تاکید کرد: ما طبق اصل ۷۵نمی توانیم درآمد دولت را کاهش دهیم و باید آن را افزایش دهیم پس باید مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق و صحن علنی در لایحه بودجه ۹۹داشته باشیم که ۳۱هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت بنزین تامین شود.

وی اضافه کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه به اتفاق دیگر خبرگان مجلس کار کارشناسی حرفه‌ای دراین زمینه انجام داده ایم که در عین حال که مغایر اصل ۷۵نباشد، اصل ۵۱ و ۵۲ را نیز خدشه دار نکند و جلوی رانت و فساد را هم بگیرد و درآمد دولت تامین و رضایت مردم هم جلب شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: با بنزین تک نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود. قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق وصحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند، دولت نیز دلیلی برای مخالفت ندارد مگر اینکه بخواهد مردم را اذیت کند.

 

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->