شهردار مشهد: محور کار ما در مدیریت شهری ارتقای محیط زیست است ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم
سرخط خبرها

جابه‌جایی روزانه ۱.۵ میلیون مسافر با تکمیل خطوط قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۱۳۰۷۰۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
جابه‌جایی روزانه ۱.۵ میلیون مسافر با تکمیل خطوط قطارشهری مشهد
مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد گفت: با بهره‌برداری از تمامی خطوط قطارشهری، روزانه می‌توان ۱.۵ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز اظهار کرد: خطوط قطارشهری مشهد شامل چهار خط و مجموعا ۸۴ کیلومتر طول است تا کل شهر مشهد را پوشش دهد و اگر از تمامی این خطوط بهره‌برداری شود، روزانه ۱.۵ میلیون مسافر را می‌توان جابه‌جا کرد؛ این در حالی است که در حال حاضر تنها ۲۷۰ هزار مسافر روزانه جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: خط یک به طول ۲۴ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه و خط دو نیز با ۱۴ کیلومتر و ۱۳ ایستگاه در حال استفاده است، از مهم‌ترین اقدامات در حال انجام نیز می‌توان به تلاش برای راه‌اندازی فاز یک خط سه به طول ۶ کیلومتر اشاره کرد که از پایانه امام رضا (ع) آغاز شده، حرم مطهر را پوشش داده و به میدان شهدا می‌رسد؛ نکته مهم در این خط این است که خط یک؛ سه و دو با همدیگر لینک می‌شوند و شبکه خوبی را در مرکز شهر مشهد ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد افزود: راه اندازی این ۶ کیلومتر، پنج هزار میلیارد تومان هزینه در برداشته که تا امروز هزار میلیارد تومان آن تامین شده و مهم‌ترین دغدغه شهرداری، تامین چهار هزار میلیارد تومان پول باقی مانده است.

کیامرز بیان کرد: انتظارات خاصی از دولت برای تامین مالی شهر امام رضا (ع) داریم؛ به طور مثال انتشار اوراق مشارکت به میزان مورد نیاز نرسیده و همچنین بودجه نفتی که دستور آن از سوی رئیس جمهور برای تامین منابع نفتی برای ساخت ۶ کیلیومتر خط سه صادر شده نیز تا امروز تامین نشده است و امیدواریم با پیگیری از دولبت، بتوانیم این ۶ کیلومتر را وارد مدار مسافربری کنیم، زیرا بسیار نقطه مهمی برای شهر است و می‌تواند حرم مطهر را در دو قسمت پوشش دهد.

وی اضافه کرد: خط چهار قطارشهری نیز از انتهای خواجه ربیع آغاز و ۱.۵ کیلومتر آن حفاری شده است و امیدواریم تا دو سال دیگر برای افتتاح ایستگاه به ایستگاه آماده شود؛ تونل خط سه از مبدا بولوار سیدی نیز به اتمام رسیده و حدود ۴۰۰ متر باقی مانده که در یکی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و سپس از سمت قاسم آباد حفاری را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: بودجه قطارشهری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و برای عملیاتی شدن این خط به رقمی در حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان در سال نیاز داریم که بدون کمک دولت این رقم امکان پذیر نیست.

کیامرز در پایان گفت: در حال حاضر شهر مشهد یکی از پیشرو‌های مترو در کشور است و انصافا شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد، توجه ویژه‌ای به این مساله دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->