اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم
سرخط خبرها

نشست سراسری علمی، ترویجی و تکریمی زکات برگزار شد

  • کد خبر: ۱۳۲۸۴۰
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
نشست سراسری علمی، ترویجی و تکریمی زکات برگزار شد
نشست سراسری علمی، ترویجی و تکریمی زکات صبح امروز با حضور مسئولان و جمعی از زکات دهندگان برتر استان به میزبانی تالار انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، نشست سراسری علمی، ترویجی و تکریمی زکات صبح امروز با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله محسن کازرونی رئیس هیئت‌امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت‌الله عبدالملکی استاد دانشگاه و جمعی از زکات دهندگان برتر استان به میزبانی تالار انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

اسلام دین کار و تلاش است

رئیس هیئت‌امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) در ابتدای این مراسم با اشاره به حدیثی از امام عسکری(ع) اظهار کرد: امام عسکری(ع) می‌فرماید «اَعْبَدُ النَّاسِ مَنْ اَقَامَ عَلَى الْفَرَائِضِ» یعنی باتقواترین و عابدترین مردم کسی است که فرایض دینی را اقامه کند و در میان این فرایض، زکات جایگاه ویژه‌ای دارد و از جمله واجباتی است که در زمره ضروریات محسوب می‌شوند یعنی اگر کسی از عمل به آن رویگردان شد، از عمل به یکی از ضروریات دین رویگردان شده و عقوبت سخت الهی را در پی دارد.

وی افزود: بر همین اساس است که در قرآن کریم، یکی از تندترین ادبیات‌ها و سخت‌ترین عقوبت‌ها برای کسانی ذکر شده است که زکات نمی‌دهند. این امر به‌اندازه‌ای حائز اهمیت است که اگرچه در خمس میان شیعه و اهل سنت اختلاف دیدگاه فقهی وجود دارد اما زکات یکی دیگر از مشترکات همه فرق و مذاهب اسلامی همچون یکتاپرستی، پیامبر مشترک و قبله واحد به شمار می‌رود.

آیت‌الله کازرونی با بیان اینکه اسلام، دین کار و تلاش است نه گداپروری، خاطرنشان کرد: باور نادرستی که از زهد وجود دارد، آن را در تقابل با مفهوم جهاد و تلاش قرار می‌دهد درحالی‌که اهل‌بیت(ع) به معنای مصادیق بارز زاهدترین انسان‌ها، همواره برای کسب درآمد حلال تلاش می‌کردند.

وی ادامه داد: گستردگی مصارف و هزینه کرد زکات هم نشان می‌دهد که این فریضه نه برای گداپروری بلکه برای توسعه و رونق جامعه اسلامی به کار می‌رود تا جایی که در مصارف هشت‌گانه زکات هم تنها یکی از مصارف خرج، هزینه کرد برای مساکین و فقراست و در مصارف دیگر برای در راه‎ماندگان و سایر بخش‌ها هزینه خواهد شد.

تجلیل از زکات دهندگان برتر استان و رونمایی از کتاب «زکات، پول رایج» که به همت دبیرخانه شورای زکات خراسان رضوی تألیف شده است، از دیگر محورهای این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->