اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مجمع عمومی پدیده شاندیز به دور دوم موکول شد

جزئیات دقیق درباره سهام جبرانی پدیده

  • کد خبر: ۱۳۴۰۱
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
  • ۱۱
جزئیات دقیق درباره سهام جبرانی پدیده
مجمع عمومی پدیده شاندیز پس از ۵ سال به دور دوم موکول شد، دوری که در آن رسیدن به حد نصاب دیگر الزامی نیست
مسعود سلطانی - در حالی که قرار بود بعد از ۵‌سال و ۳ روز از برگزاری آخرین مجمع عمومی پدیده دوباره مجمع عمومی این شرکت صبح ۱۰ دی‌ماه برگزار شود، اما به حد نصاب نرسیدن حضور حداقل ۵۰.۵‌درصد سهام‌داران سبب شد تا تشکیل مجمع عمومی به دور دوم موکول شود. مؤسسه مالی و اعتباری ملل و بانک صادرات بزرگ‌ترین غایبان این مجمع بودند. این ۲ بانک حدود ۲۴ درصد از سهام شرکت پدیده را در اختیار دارند.
با این حال حضور آن‌ها نیز نمی‌توانست به برگزاری مجمع بینجامد، چون در مجمع عمومی روز گذشته شرکت پدیده باوجود حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر از سهام‌داران این افراد تنها ۷.۳ درصد از سهام شرکت را در اختیار داشتند. ازاین‌رو بر اساس ماده ۸۷ قانون تجارت و با توجه به به حد نصاب نرسیدن تعداد سهام حاضران، مجمع عمومی شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگردی پدیده شاندیز به دور دوم موکول شد.
مجمع عمومی شرکت پدیده با حواشی بسیاری همراه بود. در همان دقایق ابتدایی این جلسه زمانی که اعلام شد مجمع به حد نصاب نرسیده است و باید به دور دوم موکول شود، عده شایان توجهی از سهام‌داران که قریب به یک‌چهارم حاضران بودند با اعتراض جلسه را ترک کردند. برخی از این افراد صدای اعتراض خود را بلند کردند و گفتند که هیئت مدیره قصد مهندسی کردن مجمع عمومی را دارد و عامدانه این کار را کرده است. همچنین برخی از سهام‌داران خواستار برگزاری دور دوم مجمع عمومی با فاصله یک تا ۲ ساعت شدند، اما مدیران شرکت پدیده با اشاره به محدودیت‌های قانونی، برگزاری دور دوم مجمع عمومی را در یک روز منتفی اعلام کردند.
البته صدای اعتراض سهام‌داران نیز در این جلسه شنیده شد و به سؤالاتشان پاسخ داده شد. عمده مباحث مطرح‌شده در این جلسه گزارشی بود از وضعیت کنونی شرکت و اتفاقاتی که در آینده برای شرکت رخ خواهد داد.

تلاش برای بازگشایی نماد پدیده در بورس
مدیر‌عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز به طور مداوم بر حفظ آرامش در جلسه و تلاش هیئت‌مدیره برای استیفای حقوق سهام‌داران تأکید می‌کرد. علی کریمی قدوسی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان بر این است که بازگشایی نماد پدیده در بورس و امکان معاملات برخط آن تا پایان امسال فراهم شود، گفت: تا پیش از ورود به بورس فعالیت سامانه سناپ (سامانه نقل و انتقال سهام‌پدیده) ادامه خواهد داشت تا حقوق سهام‌داران تضییع نشود.
وی درباره علت حضور نداشتن بانک‌ها در مجمع عمومی پدیده نیز گفت: بانک صادرات و مؤسسه مالی و اعتباری ملل به خاطر محدودیت‌های قانونی‌ای که برای بنگاه‌داری بانک‌ها وضع شده است امکان حضور در این مجمع عمومی را نداشته‌اند.
کریمی قدوسی با اعلام این خبر که مشکل بانک‌ها برای همراهی با پدیده در جلسه سران ۳ قوه حل خواهد شد، بیان کرد: این موضوع در جلسه سران ۳ قوه مطرح خواهد شد و شرکت پدیده از این قاعده مستثنا می‌شود تا مؤسسه مالی و اعتباری ملل و بانک صادرات بتوانند در مجمع عمومی بعد حضور یابند. با‌این‌حال در دور دوم برگزاری مجمع عمومی این حد نصاب الزامی نیست و در جلسه آینده با هر تعداد از حاضران ترازنامه‌ها تصویب و هیئت‌مدیره تعیین تکلیف می‌شود.

جزئیات دقیق درباره سهام جبرانی
در این جلسه مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز از اختصاص سهام‌جبرانی پدیده به تمامی افرادی که از سال ۱۳۹۵ تاکنون سهام‌دار پدیده هستند خبر داد. بر اساس گزارشی که در این جلسه به سهام‌داران ارائه شد، هرکس که از ۲۰ اسفند ۹۵ سهام شرکت ابنیه را در اختیار داشته است به ازای هر ۱۰۰۰ سهم شرکت ابنیه ۹۴۳‌سهم از شرکت توسعه را به عنوان سهام جبرانی با قیمت ۸۶۹۷ تومان دریافت کرده و در پرتفوی بورسی سهام‌داران واجد شرایط این میزان سهام با قید یاد شده نشسته است.
افرادی که در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۹۵ دارای تعهدنامه بودند نیز مشابه سهام‌داران پدیده از سهام جبرانی بهره‌مند شده‌اند و معادل تعهدنامه‌شان سهام دریافت کرده‌اند و با دیگر سهام‌داران تفاوتی ندارند. در این گزارش تأکید شد که سهام جبرانی تنها به افرادی تعلق گرفته است که سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده را در ازای پول خریداری کرده‌اند و افرادی که سهام هدیه دریافت کرده‌اند یا مطالباتشان از شرکت پدیده را با سهام تهاتر کرده‌اند، سهام جبرانی دریافت نخواهند کرد.

آینده روشن پدیده
سرپرست شرکت پشتیبانی سهام پدیده شاندیز نیز در این جلسه گفت: آینده روشنی در انتظار شرکت پدیده شاندیز است. ارزش‌گذاری شرکت پدیده به‌روز نیست. افزایش نرخ ارز و چند موج تورمی در قیمت فعلی و ارزش سهام شرکت پدیده لحاظ نشده است.
نیما مولایی افزود: بعد از برگزاری مجمع عمومی دوم نماد شرکت توسعه گردشگری پدیده شاندیز (گتوشا) و درج صورت‌جلسه مجمع در سامانه کدال، نماد این شرکت با اجازه کمیته پذیرش فرابورس بازگشایی می‌شود و امکان دادوستد آن فراهم خواهد شد. همچنین شرکت ابنیه بعد از شرکت توسعه فرایند ورودش به بورس آغاز خواهد شد و در آینده نزدیک وارد بازار سرمایه خواهد شد.

افزایش سرمایه ۳۸۰۰ میلیاردی
مشاور عالی مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده نیز در این نشست گفت: طی سالیان گذشته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در شرکت ایجاد شده است که از این محل افزایش سرمایه خواهیم داشت. علاوه بر این از محل تهاتر‌های صورت‌گرفته نیز ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت ابنیه و ساختمان پدیده خواهیم داشت. رحمت ا... صادقیان افزود: تلاش بر این است که افزایش سرمایه قبل از درج نماد انجام شود تا تعداد و ارزش سهام پدیده پیش از درج نماد در بورس رشد شایان توجهی داشته باشد.

میزان املاک پدیده
مدیر املاک شرکت پدیده نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت املاک این شرکت ارائه کرد. جواد محسنی گفت: املاک داخل مجموعه شرکت پدیده شاندیز شامل ۵۰ پلاک ثبتی در زمینی به وسعت ۴۴ هکتار است. املاک خارج از پروژه و داخل استان خراسان رضوی شامل ۳۰ پلاک ثبتی و املاک خارج از استان شامل ۱۲ پلاک ثبتی و در شهر‌های شیراز، تهران، رامسر، تنکابن و کیش است.
وی بیان کرد: صیانت از دارایی‌های شرکت پدیده و همین‌طور ایجاد ارزش افزوده برای این اموال را وظیفه خود می‌دانیم و برای بهره‌وری این منابع از روش‌های مختلف از جمله اجاره در کوتاه‌مدت و ایجاد ارزش افزوده در بلند‌مدت استفاده خواهیم کرد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
6
پول مارو زودتر بدین.خدایی هم هست
بیچاره بیکاره. کرونا.........
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
3
خدا لعنت کنه شرکت پدیده رو، پول و سرمایه ما بدبخت بیچاره ها رو خورد و الانم میگن هر سهم 300 تومنه برای فروش که با این حساب بعد از گذشت 6 سال از خرید سهام ها از اصل پول خرید سهام که14 میلیون بوده 4 تومان گیرم میاد. لعنت خدا بر شما و شرکت مسخره تان. ای بی خدا ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
چندماه صبر کنید به سودتون میرسید بعد از افزایش سرمایه بفروشید و دعا کنید به جون پدیده جای لعن و نفرین
ho77ein
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
این همه صبر کردین چند وقت دیگه افزایش سرمایه داره انشاالله هم به سودشون میرسن
بیچاره بیکاره. کرونا.........
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
3
خدا لعنت کنه شرکت پدیده رو، پول و سرمایه ما بدبخت بیچاره ها رو خورد و الانم میگن هر سهم 300 تومنه برای فروش که با این حساب بعد از گذشت 6 سال از خرید سهام ها از اصل پول خرید سهام که14 میلیون بوده 4 تومان گیرم میاد. لعنت خدا بر شما و شرکت مسخره تان. ای بی خدا ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
0
دردیماه قراربود به سهامداران سهام جبرانی داده شود پس این سهام جبرانی کجاست ؟ که بعد از پنج سال ما تازه به پول خودمان می رسیم
.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
حتما دوماه دیگه تحمل کن و عجله نکن برای فروش تا به سودت برسی الان سهام پدیده روی سقف قیمتی هرروز رشد میکنه پس صبر بهترین راهه.
محمدرضاع
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
باسلام توتعهدنامه من 590سهم توسعه قید شده اما نه برگه سهام تو سامانه سناپ قابل رویت هست نه توسامانه دارا
لطفا راهنمایی کنید چکار کنم وازکجا سهامم رومشاهده کنم وبه کجا اعتراض کنم چرا هیچ تلفنی ازاین شرکت که باید امروز پاسخگو وشفاف باشه نیست چرا توخریدسهام ابنیه علی رغم ثبت بعنوان اولین نفرهم بعلت ازدحام نمیشه سهام خرید چه کسانی هنگام افزایش تقاضا موفق به خرید سهام درسناپ میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
0
چرا تلفن شرکت پاسخگو نیست کجاست شماره 38888 که اپراتورها با لحن شادی می گفتند پدیده بفرمایید هر چقدر ارتباط با سهامدارهای داغ دار بهتر باشه بهتره. کجاست پدیده ای که ساعت 10شب می تونستی یک عدد سهم بفروشی یا بخری.
امان اله شکربیگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
قیمت سهام ابنیه وتوسعه جداگانه 17 بهمن 99چقدر هست ممنونم
امان اله شکربیگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
1
قیمت سهام ابنیه وتوسعه جداگانه 17 بهمن 99چقدر هست ممنونم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->