احترام به حدادی در تیم ملی بسکتبال فراموش شد؟ | ۲۱ روز قرنطینه و یک هفته تمرین انفرادی در چین برنامه بازی سیرجانی ها در جام والیبال باشگاه های جهان شریف پور: برای صابر ویزا گرفتیم اما سلامتی اش مهم تر است تشکری با وجود محرومیت امروز برای پیکان بازی می‌کند هافبک استقلال دربی را از دست داد؟ مهدی عبدی: دوست دارم گلم در ۱۹ سالگی به استقلال را تکرار کنم اختلاف دوباره آجورلو با سازمان لیگ درآستانه دربی صحبت‌های تکان‌دهنده مادر مرحوم مهرداد میناوند+ ویدئو| بعد از مهرداد زندگی نمی‌کنیم استقلال موقعیت می‌سازد، گل نمی‌زند| روند معکوس تیم مجیدی دربی تنها راه مجیدی برای خروج از بحران| استقلال با مجیدی لیگ را به پایان می‌رساند؟ طلبکار پرسپولیس از حساب بسته پول برداشت کرد! مجیدی به بازیکنان استقلال: دیگر روی داور حساب باز نکنید کارت زرد ترابی بخشیده نمی‌شود| دردسر برای پرسپولیس و گل‌محمدی شایعه کرونایی شدن یک پرسپولیسی پیش از دربی تمام حواشی نتایج تیم نجات‌غریق خراسان رضوی در رقابت‌های کشوری سپاهان به دنبال قهرمانی نیم‌فصل لیگ والیبال| نصف جام در چند‌قدمی تیم نصف‌جهان انتقاد تند پرویز برومند از عملکرد فرهاد مجیدی و تیم استقلال در ۷ بازی اول بحران در دروازه استقلال| حواشی رشید مظاهری! اعتراض‌های گسترده به نحوه انتخاب لیونل مسی| داستان گنگ توپ طلا!
خبر فوری
علم و ورزش

چگونه عضلاتمان را گارانتی کنیم؟

  • کد خبر: ۱۳۶۰۰
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
چگونه عضلاتمان را گارانتی کنیم؟
آتروفی همان ازدست‌رفتن بافت عضلانی است. به‌عنوان‌مثال اگر عضله جلوی بازویتان دچار آتروفی شود، باید هر روز شاهد کوچک‌تر و ضعیف‌تر‌شدن عضله جلوبازویتان باشید. در ادامه به راه‌هایی برای کاهش این روند اشاره شده که مهم‌ترین آن با فعالیت ورزشی و حرکت همراه است. به‌جای آتروفی واژه‌هایی همچون ازدست‌رفتن عضله، تحلیل عضله و حتی خشک‌شدن عضلات هم گفته می‌شود؛ واژه‌ای که در مقابل هایپرتروفی یا همان عضله‌سازی است.

چگونه آتروفی عضله اتفاق می‌افتد؟
زمانی که برای مدتی طولانی از عضلاتتان استفاده نکنید و بی‌تحرک باشید، آرام‌آرام بدن شما احساس می‌کند دیگر نیازی به بافت عضلانی ندارید و شروع به تجزیه و تخریب عضلاتتان می‌کند تا با آن سوخت بدنتان را تأمین کند. به‌همین‌خاطر بعد از عمل جراحی و زمانی که فرد باید زمانی طولانی روی تخت دراز بکشد، چند جلسه فیزیوتراپی هم برایش تجویز می‌کنند، چون بی‌تحرکی و ساکن‌بودن باعث ازدست‌رفتن بافت عضلات می‌شود. علاوه بر کم‌تحرکی، عوامل زیادی است که ممکن است منجر به تحلیل عضلات شود، مانند تغذیه نامناسب، بالارفتن سن، ژنتیک و بیماری.

چگونه آتروفی را تشخیص دهیم؟
تحلیل عضلات علائم زیادی دارد که کاملا بستگی به میزان عضله ازدست‌رفته دارد، مثلا عضلات یکی از دست‌ها یا پا‌ها از دیگری کوچک‌تر باشد، ضعف عمومی در یکی از اعضای بدن را احساس کنید و یا در حفط تعادل بدن با مشکل روبه‌رو هستید و برای مدتی طولانی ساکن هستید.

چگونه درمان کنیم؟
شیوه درمان مشکل آنتروفی و تحلیل عضله کاملا بستگی به درجه بروز علائم آن دارد؛ یعنی درمانتان باید با شدت و وخامت این عارضه تناسب داشته باشد و از پیشرفت این مشکل تا حد امکان جلوگیری کند. اولین و مؤثرترین راه درمان تحلیل عضلات، داشتن برنامه ورزشی و انجام منظم آن است. اصلی‌ترین علت بروز آنتروفی، کم‌تحرکی است که با تحرک و ورزش درمان می‌شود. بهتر است ساعتی از روز را به انجام حرکات کششی و برنامه ورزشی‌تان اختصاص دهید تا هم از پیشرفت آن جلوگیری کنید و هم عضله‌سازی داشته باشید. گاهی اوقات برای بازگرداندن نیرو به عضلات و درمان کم‌تحرکی باید از تمرینات فیزیوتراپی استفاده کرد. با انجام این تمرینات، جریان خون در بدن بیشتر می‌شود و به‌مرور‌زمان قدرت به عضلاتتان برمی‌گردد.
برچسب ها: علم و ورزش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}