راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها
«ملاصدرا» در آستانه بهسازی

گزارشی از نارضایتی مردم از ترافیک بولوار ملاصدرا

  • کد خبر: ۱۳۹۱۰
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
گزارشی از نارضایتی مردم از ترافیک بولوار ملاصدرا
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۱: این پروژه جزو اولویت‌های عمرانی منطقه یک است و موافقت‌های عمرانی برای ادامه آن در کل خیابان ملاصدرا و تا خیابان کوهسنگی اخذ شده است و در سال آینده اجرایی خواهد شد.
لیلی رحمانی - صدای بوق بوق ماشین‌ها فضا را پر کرده است و در این بین این صدای بوق اتوبوس است که بیشتر از همه شنیده می‌شود، چند نفر از کارگر‌ها می‌دوند تا موانع را جابه جا کنند. راننده اتوبوس درِ برقی را می‌زند و در لحظه‌ای که پشت ترافیک خودرو‌ها متوقف شده است، صدایش را بلندتر می‌کند تا گله اش را به گوش مهندس پروژه برساند. می‌گوید: «تا کی قرار است وضعیت این بولوار این طور باشد، آخر چرا شما به فکر ما راننده‌ها نیستید؟!»

قضیه از این قرار است که یک پروژه عمرانی دیگر عرض یکی از خیابان‌های پرتردد شهر را باریک کرده و صدای اهالی و و عابران را درآورده است. «ملاصدرا» از آن دست خیابان‌هایی است که به طور معمول در ساعات پیک رفت و آمد ترافیک سنگینی دارد و حالا هم این خیابان تقریبا یک سوم قبل شده است و خودرو‌ها ناگزیرند در نوار باریکی که برای ترددشان باقی مانده است، یک به یک وارد شوند و طول مسیر را به سمت تقاطع احمدآباد طی کنند. در این میان خانم سالمندی در حال عبور از عرض خیابان است و لابه لای خودرو‌ها و ایرانیت‌هایی که برای جداسازی مسیر و جلوگیری از خطرات احتمالی استفاده شده، گیر افتاده و نگران ۲ بیل مکانیکی است که در حال کلنجار رفتن برای کندن زمین هستند. می‌گوید: با اینکه قسمت عمده‌ای از خیابان را با این ایرانیت‌ها جدا کرده اند، اما باز هم حضور و فعالیت ۳ دستگاه ماشین سنگین حس بدی به آدم می‌دهد، به ویژه اینکه بیل‌های آهنی بزرگ مدام از بالای سر ماشین‌ها و عابران در حال حرکت هستند و این نگرانی وجود دارد که خدای ناکرده اتفاقی بیفتد.
شهروند دیگری هم در این باره می‌گوید: عمران و آبادانی خوب است. دست مسئولان درد نکند، اما باید درباره شروع و پایان این پروژه‌ها کمی بیشتر فکر کنند و مدیریت لازم را داشته باشند. در این روز‌های شلوغ علت کنده کاری خیابان مهمی را که حدفاصل بولوار بعثت و احمدآباد است نمی‌فهمم و فقط امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد و وضع به حالت سابق بازگردد.

باید صبوری کنیم
سرعت در به پایان رساندن پروژه خواسته تمام کسانی است که مسیرشان به نحوی از این خیابان می‌گذرد. یکی از کاسبان محل که این پروژه درست روبه روی مغازه اش در حال اجراست، دراین باره می‌گوید: هر پروژه عمرانی تا به سرانجام برسد مشکلات خودش را دارد، اما باید کمی صبوری کنیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود و چاره‌ای نیست جز اینکه بار ترافیکی، گردوخاک و سروصدا را به جان بخریم، اما زمانی که می‌بینیم چنین پروژه‌هایی انجام می‌شود، خوش حال می‌شویم عوارضی که به شهرداری می‌دهیم در جای مناسبی هزینه می‌شود.
«کسی با اصل بهسازی مشکلی ندارد. مسئله در نحوه اجرای پروژه است که چگونه و با چه زمان بندی‌ای انجام شود.» این گفته یکی دیگر از عابران است که منزلش در همان حوالی قرار دارد. او از سروصدای ایجاد شده گله می‌کند و می‌گوید: همسرم سکته کرده و دکتر گفته است باید به دور از هیاهو و اضطراب باشد. این در حالی است که از لحظه شروع پروژه، صدای ماشین آلات سنگین و فرز و حتی سروصدای خود کارگران آرامش برایمان نگذاشته است و مسئله را با سامانه «۱۳۷» در میان گذاشته ایم.

سواره رو یا پیاده رو تعریض می‌شود
در همین رابطه، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۱ نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد. احسان شریعتی با بیان اینکه «پروژه خیابان ملاصدرا جزو اولویت‌های فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه در سال ۹۸ و ۹۹ است»، می‌گوید: بر این اساس از خیابان ملاصدرای ۴ تا تقاطع خیابان بعثت بهسازی شده است و با جایگزینی لوله‌های پانصدمیلی متری فلزی به جای کانال‌های بتنی روباز که قدمتشان به حدود ۴۰ سال می‌رسد، به عرض سواره رو یا پیاده رو اضافه خواهد شد.
او با تأکید بر اینکه «انجام این پروژه در نهایت یک هفته زمان می‌برد»، اظهار می‌کند: در شروع پروژه همان روز اول متوجه شدیم امکان استفاده از بیل مکانیکی به دلیل سفت و سختی کانال‌های بتنی وجود ندارد و با وجود اینکه استفاده از ماشین آلات «پیکور» هزینه زیادی به پیمانکار تحمیل می‌کند، ناگزیر به استفاده از این وسیله برای حفاری شدیم و به این ترتیب پیکور جایگزین بیل‌های مکانیکی در محل شد و حفاری‌ها امروز به اتمام می‌رسد.
به گفته معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه یک، مسائل زیست محیطی و بهداشتی از اولویت‌های انجام این پروژه بوده است، زیرا با بسته شدن کانال این موارد بیشتر و بهتر رعایت خواهد شد و از طرفی بر زیبایی خیابان نیز افزوده می‌شود و در این میان مسئله تعریض هم اقدام مهمی است که با پایان پروژه، ۶۰ سانتی متر به عرض خیابان افزوده خواهد شد که به فراخور نیاز پیاده رو یا سواره رو تعریض خواهد شد و نتیجه آن تسهیل در تردد و ایجاد فضای پارک بیشتر برای خودروهاست.
شریعتی ادامه می‌دهد: همچنین این خیابان به دلیل کم بودن عرض و عمق کانال در زمان بارندگی دچار آب گرفتکی می‌شد که بعد از جای گذاری لوله‌های فلزی قطور دیگر شاهد آب گرفتگی در این خیابان نخواهیم بود و در صورت بارندگی، آب سریع‌تر منتقل می‌شود.
بر اساس اظهارات این مسئول شهرداری، این پروژه جزو اولویت‌های عمرانی منطقه یک است و موافقت‌های عمرانی برای ادامه آن در کل خیابان ملاصدرا و تا خیابان کوهسنگی اخذ شده است و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

اتمام پروژه ظرف یک هفته
پس از شنیدن نگرانی‌های مردم به سراغ چاوِشی، یکی از مسئولان این پروژه می‌رویم. او با تأیید دغدغه‌های اهالی و رانندگان عبوری از این محدوده می‌گوید: به همین دلیل این عملیات عمرانی با نهایت سرعت و به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم در مدت یک هفته به نتیجه برسد. مهندس ناظر پروژه بولوار ملاصدرا اطلاعاتی درباره پروژه در حال اجرا نیز می‌دهد و می‌گوید: در حال جمع آوری آب‌های سطحی هستم و پس از آن، لوله‌های فلزی جایگزین کانال‌های بتنی روباز می‌شود و با این کار به عرض خیابان نیز افزوده خواهد شد.
این مهندس ناظر در عین حال اضافه می‌کند: این کانال‌های بتنی در زمان احداث و پی ریزی خیابان احمدآباد اجرا شده و مغایر با برخی اصول شهرسازی روز است و در شرایط فعلی که قرار است تعویض صورت گیرد، احتمال دارد هر لحظه با اتفاقی جدید مواجه شویم که نیاز به پیگیری و برطرف کردن داشته باشد و همین مسئله زمان بیشتری می‌طلبد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->