دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

این عادت‌ها دشمنِ خواب راحت هستند

  • کد خبر: ۱۴۰۷۵۱
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
این عادت‌ها دشمنِ خواب راحت هستند
خستگی و عدم تمرکز در طول روز از نشانه‌های کم‌خوابی است و این بدان معناست که شما یا خواب باکیفیتی ندارید یا کمتر از میزان لازم در شبانه روز می‌خوابید.

به گزارش شهرآرانیوز، برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

بی توجهی به افزایش استرس

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->