حذف ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های کم اولویت | پروژه‌های حاشیه شهر جایگزین می‌شود رسم شهروندی سهم ۷۳۰ میلیارد تومانی خراسان رضوی برای اشتغال زایی محرومان وضعیت کرونایی مشهد زرد شد (۷ بهمن ۱۴۰۰) رقابت پذیری مبتنی بر توسعه گردشگری زیارت هفتمین جلسه کارگروه علمی نوآوری باز برگزار شد شهروند خبرنگار | زیارتگاه امام زاده حسین بن موسی کاظم (ع) در طبس شهردار مشهد: به هیچ عنوان با تغییر کاربری کوهستان پارک مشهد موافق نیستیم + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری جیب مردم است + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری برای احقاق حقوق مردم کوتاه نمی‌آید درآمد‌های پایدار مشهد؛ ۶ گام به جلو مشهد در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت (۶ بهمن ۱۴۰۰) آسفالت و پیاده‌روسازی «سیدی» مشهد؛ وعده به سال آینده همیاری شهرداری مشهد برای فضای سبز خانگی مشهد همچنان در انتظار ابلاغ واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها تقاطع غیرهمسطح «خلیج‌فارس» مشهد زیر بار ترافیکی رفت گلایه شهروند از ازدحام جمعیت در خطوط اتوبوس در مشهد + پاسخ به کام شهروندان خیز زمستانی امیکرون در مشهد و خراسان رضوی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد | دخل و خرج ۲۶ هزار میلیاردی شهر
خبر فوری
از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» گفت: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، در سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وی با بیان این خبر افزود: درحال حاضر حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در مشهد وجود دارد که میانگین عمر این خودروها ۱۰ سال است؛ درحالی‌که بر طبق استانداردهای جهانی خودروهای تاکسی پس از ۵ سال کارکرد از رده خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ ما کمبود و محدودیت منابع مالی است؛ با توجه به اینکه درحال حاضر تهیه یک دستگاه اتوبوس باکیفیت نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌طلبد، کار اصلاح و بهسازی شبکه حمل‌ونقل به‌دشواری انجام می‌شود.

بهاروند اظهار کرد: در ادوار گذشته دولت‌ها نیز تعهدات خود را مبنی بر کمک به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل انجام نداده‌اند که به‌دشواری کار افزوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:  به‌طور میانگین از هر ۱۰ خودرو درحال تردد در خیابان‌ها، ۸ خودرو تک‌سرنشین است که این رفتار شهروندی باید اصلاح شود. البته در موضوع خودروهای شخصی باید یک‌بار برای همیشه به یک تصمیم قاطع در کشور برسیم که آیا اراده‌ای برای اصلاح شرایط و آلایندگی خودروها وجود دارد یا خیر.

بهاروند با بیان اینکه شهرداری به‌طور جدی پیگیر تکمیل کمربند سبز جنوبی است، گفت: عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری تا پایان سال به اتمام رسیده و عملیات حفاری خط ۴ از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد اما طرح ترافیک هسته مرکزی شهر ازنظر ما لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک درحال اجراست، اما تمام این‌ها تنها در صورت همراهی مردم، کمک و حمایت سایر دستگاه‌ها مفید خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شبکه حمل‌ونقل عمومی، تنها یک‌سوم هزینه سفر شهروندان به‌صورت کرایه از ایشان اخذ می‌شود و دوسوم باقی‌مانده از محل بودجه شهرداری به‌صورت یارانه به شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت می‌شود. در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم و حتی در موضوعات تصریح‌شده در قانون نیز دولت از انجام تعهدات خود در قبال شهرداری سرباز زده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}