وزارت علوم خبر داد: پیگیری حقوقی ترور دانشمندان در مجامع بین‌المللی فرماندار مشهد تأکید کرد: ضرورت رعایت الگوی مصرف آب از سوی کشاورزان و واحد‌های تولیدی کاهش ۴۹ درصدی حجم ترافیک مشهد با احداث تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن مجتبی(ع) مشهد، پیشرو در توسعه اینترنت اشیا بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم کاغذ باطله از ادارات و مراکز خصوصی مشهد در سه ماه نخست سال ۱۴۰۴ جمع‌آوری شد فعالیت هزار و ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در ایستگاه‌های بایدو مشهد بازگرداندن کیف پول به صاحبش توسط اتوبوسران امانت‌دار مشهدی اهدای انگشتر سردار شهید حاجی‌زاده به سردار موسوی نفس‌های بریده شهر | هشدار آلودگی هوای مشهد در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ قدرت خرید و ارزش حقوق بازنشستگان روز به روز پایین می‌آید | در شرایط حساس از معلولان حمایت کنید پایان عملیات بازگشت بیش از ۱۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۴ از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد ترافیک سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد: باید الزامات مناسب‌سازی سازی تردد افراد دارای معلولیت در پروژه های شهری رعایت شود پیشینه روضه‌خوانی در ایران و خراسان | ذکر مصیبت در روضه‌های کهن صدور ۳۹۹۰ رأی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ درخواست ساکنان محله پنج تن آل عبا مشهد: تهدید اراضی خاکی و خالی را به فرصت تبدیل کنید دعوت از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونی پیشرفت ۵۲ درصدی کمپ ورزشی شهدای شهرداری مشهد| پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید آلودگی دست از سر هوای مشهد برنداشت | ثبت بیستمین روز متوالی آلودگی (۱۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم

  • کد خبر: ۱۴۰۷۷
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» گفت: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، در سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وی با بیان این خبر افزود: درحال حاضر حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در مشهد وجود دارد که میانگین عمر این خودروها ۱۰ سال است؛ درحالی‌که بر طبق استانداردهای جهانی خودروهای تاکسی پس از ۵ سال کارکرد از رده خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ ما کمبود و محدودیت منابع مالی است؛ با توجه به اینکه درحال حاضر تهیه یک دستگاه اتوبوس باکیفیت نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌طلبد، کار اصلاح و بهسازی شبکه حمل‌ونقل به‌دشواری انجام می‌شود.

بهاروند اظهار کرد: در ادوار گذشته دولت‌ها نیز تعهدات خود را مبنی بر کمک به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل انجام نداده‌اند که به‌دشواری کار افزوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:  به‌طور میانگین از هر ۱۰ خودرو درحال تردد در خیابان‌ها، ۸ خودرو تک‌سرنشین است که این رفتار شهروندی باید اصلاح شود. البته در موضوع خودروهای شخصی باید یک‌بار برای همیشه به یک تصمیم قاطع در کشور برسیم که آیا اراده‌ای برای اصلاح شرایط و آلایندگی خودروها وجود دارد یا خیر.

بهاروند با بیان اینکه شهرداری به‌طور جدی پیگیر تکمیل کمربند سبز جنوبی است، گفت: عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری تا پایان سال به اتمام رسیده و عملیات حفاری خط ۴ از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد اما طرح ترافیک هسته مرکزی شهر ازنظر ما لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک درحال اجراست، اما تمام این‌ها تنها در صورت همراهی مردم، کمک و حمایت سایر دستگاه‌ها مفید خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شبکه حمل‌ونقل عمومی، تنها یک‌سوم هزینه سفر شهروندان به‌صورت کرایه از ایشان اخذ می‌شود و دوسوم باقی‌مانده از محل بودجه شهرداری به‌صورت یارانه به شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت می‌شود. در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم و حتی در موضوعات تصریح‌شده در قانون نیز دولت از انجام تعهدات خود در قبال شهرداری سرباز زده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->