هوا آلوده است، شهروندان کلانشهر مشهد اصول خودمراقبتی را رعایت کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟ درباره قاسم ارفع که فردوسی را دوباره دفن کرد | یَلی بیرون شاهنامه فاضلاب سرگردان و دردسر‌های مردم مشهد شهردار مشهد مقدس: روابط عمومی، آینه تمام‌نمای عملکرد سازمان و پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری است شهردار منطقه ۴ مشهد مقدس: ساخت شهر بدون ترویج فرهنگ شهدا، ناتمام است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم جو نسبتاً پایدار و احتمال بارش باران در برخی نقاط روابط عمومی نوین صدای مردم، زبان توسعه «باره توس» بی‌بار مانده است | دیوار دورتادور شهر تابران توس نیازمند بازسازی است توسعه و توازن شهری مشهد با ساخت بوستان ۷۳ هکتاری «کرامت» ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اشتغال مجدد بازنشستگان تأمین اجتماعی، مستمری را قطع می‌کند آماده‌باش شهرداری برای مواجهه با سیلاب احتمالی در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴٠۴) وضعیت قرمز آلودگی هوا در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم

  • کد خبر: ۱۴۰۷۷
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
از هر ۱۰ خودرو در حال تردد در خیابان‌های مشهد، ۸ خودرو تک‌سرنشین است/ هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» گفت: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، در سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وی با بیان این خبر افزود: درحال حاضر حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در مشهد وجود دارد که میانگین عمر این خودروها ۱۰ سال است؛ درحالی‌که بر طبق استانداردهای جهانی خودروهای تاکسی پس از ۵ سال کارکرد از رده خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ ما کمبود و محدودیت منابع مالی است؛ با توجه به اینکه درحال حاضر تهیه یک دستگاه اتوبوس باکیفیت نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌طلبد، کار اصلاح و بهسازی شبکه حمل‌ونقل به‌دشواری انجام می‌شود.

بهاروند اظهار کرد: در ادوار گذشته دولت‌ها نیز تعهدات خود را مبنی بر کمک به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل انجام نداده‌اند که به‌دشواری کار افزوده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد:  به‌طور میانگین از هر ۱۰ خودرو درحال تردد در خیابان‌ها، ۸ خودرو تک‌سرنشین است که این رفتار شهروندی باید اصلاح شود. البته در موضوع خودروهای شخصی باید یک‌بار برای همیشه به یک تصمیم قاطع در کشور برسیم که آیا اراده‌ای برای اصلاح شرایط و آلایندگی خودروها وجود دارد یا خیر.

بهاروند با بیان اینکه شهرداری به‌طور جدی پیگیر تکمیل کمربند سبز جنوبی است، گفت: عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری تا پایان سال به اتمام رسیده و عملیات حفاری خط ۴ از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد اما طرح ترافیک هسته مرکزی شهر ازنظر ما لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک درحال اجراست، اما تمام این‌ها تنها در صورت همراهی مردم، کمک و حمایت سایر دستگاه‌ها مفید خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شبکه حمل‌ونقل عمومی، تنها یک‌سوم هزینه سفر شهروندان به‌صورت کرایه از ایشان اخذ می‌شود و دوسوم باقی‌مانده از محل بودجه شهرداری به‌صورت یارانه به شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت می‌شود. در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ‌گونه کمک دولتی در یارانه‌های حمل‌ونقل دریافت نکرده‌ایم و حتی در موضوعات تصریح‌شده در قانون نیز دولت از انجام تعهدات خود در قبال شهرداری سرباز زده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->