سرخط خبرها

پیش به سمت موفقیت

  • کد خبر: ۱۴۰۹
  • ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵
پیش به سمت موفقیت
آغاز به کار طرح مدرسه شکوفایی در فرهنگ‌سرای انقلاب

 ندا معصوم
خبرنگار

هیچ وقت برای موفقیت‌ها نباید به دنبال اتفاق‌های بزرگ بود. هر پله ممکن است راهی به سمت موفقیت باشد که ما از آن غافل هستیم. تابستان برای فرهنگ‌سراهای شهری شروعی پرکارتر از همیشه است و برای «انقلاب» تنها مجموعه فرهنگی منطقه ما هم.
متولیان این مجموعه با انجام یک کار متفاوت برنامه‌ای ویژه برای تابستان حاشیه شهر در نظر دارند.
مدرسه شکوفایی که کلید آن در فرهنگ‌سرای منطقه ما خورد گرچه برای شناسایی استعدادهای همه طیف‌های سنی در نظر گرفته شده است اما فرصتی ویژه برای کودکان و نوجوانان است تا  در کنار کسب مهارت‌های اجتماعی بتوانند استعدادهای بالقوه خود را بالفعل تبدیل کنند تا دیگر کسی هراسی برای آینده شغلی خود نداشته باشد.
آدینه گذشته، فرهنگ‌سرای انقلاب میزبانی جمعی از گروه «هم رشد» را عهده‌دار بود که به صورت تخصصی آموزه‌های ورود به اجتماع را برای رسیدن به موفقیت تمرین می‌کنند.

 

اجرای طرح مدرسه شکوفایی در انقلاب
در کنار این گروه که برای رسیدن به خود باوری و ارتقا در کسب و کار تلاش می‌کنند،  ابراهیم حسینیان، مدرس استعدادیابی، خبر تازه‌ای از فعالیت مدرسه شکوفایی داد و گفت:  هدف متولیان این مجموعه، شناسایی استعدادها برای نزدیک کردن به موفقیت است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح برای روشن شدن ذهن و چراغ‌های موفقیت در این منطقه انجام می‌شود به این امید که مربیانی از دل همین گروه برای انتقال طرح در دیگر نقطه‌های شهری تربیت شوند.
 حسینیان، تحول اقتصادی را ملزوم به یادگیری ارتباط و مهارت‌های مؤثر دانست و در ادامه تیتروار اشاره کرد: برای موفقیت در هر زمینه‌ای به اخلاق‌مداری نیاز است، افراد باید در کنار آموختن مهارت‌های سخنوری، خلاقیت، ایده‌پردازی و ... مهارت کار گروهی و اخلاق مداری را بیاموزند و تنها در این صورت است که  پیروزی حتمی است.
حسینیان در ادامه از طرحی دیگر با عنوان مرکاب خبر داد که در ساختار آموزش و پرورش تصویب شده است؛ طرحی شتاب‌دهنده برای کار که قرار است در تمام مناطق شهری دنبال شود و در آن حوزه کارآفرینی برای دانش‌آموزان نیز فراهم شده است و اکنون در هنرستان عصمتیه مشهد اجرا می‌شود.

 

طرحی برای تغییر مسیر زندگی
رضا پودینه، بنیان‌گذار مدارس شکوفایی نیز گفت: مقصود از مدرسه یک مجموعه خاص نیست بلکه طرحی است که برای تغییر مسیر زندگی افراد پایه‌گذاری شده است و در این طرح افراد مهارت‌های عمومی، سخنوری ارتباط مؤثر، ایده‌پردازی و از همه مهم‌تر کار به صورت گروهی را آموزش می‌بینند.
وی یادآور شد: در کنار یادگیری این مهارت‌ها با آموزش‌هایی که ارائه می‌شود در فرایند بعدی به مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.
پودینه، با اشاره کوتاه به این موضوع که شاید ناکامی در پیدا کردن شغل مناسب علتش به این موضوع بازگردد که خیلی از افراد بعد از گذراندن دوره تحصیل و در ابتدای جوانی به دنبال کار دلخواه هستند و آن هم در حالی که مهارت‌هایی نظیر سخنوری، ارتباط مؤثر، ایده پردازی و کارگروهی را نیاموخته‌اند، گفت: با شرکت در این دوره‌ها بر اساس آزمونی که برای تشخیص مدل شخصیتی گرفته می‌شود، رشته‌هایی که مناسب باشد به فرد معرفی و مشاوره‌های لازم داده می‌شود.
وی یادآور شد: افراد شرکت‌کننده بر اساس شرایط سنی در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

 

تقویت خودباوری در مناطق پیرامونی
 در ادامه مهدی زکی‌پور، مسئول هم رشد، از فعالیت این گروه با  هدف تحول اقتصادی در حاشیه شهر خبر داد و گفت: تصور غالب افراد بر این است که برای رسیدن به شرایط اقتصادی مطلوب باید نهادهای دولتی یاریگر باشند در حالی که سعی ما بر این است با تکیه بر توانایی‌های خود به آنچه می‌خواهیم و مطلوبمان است، برسیم.
وی یادآور شد: افراد مستعد زیادی هستند که امکان موفقیت برایشان پررنگ است اما به واسطه اینکه خود را باور ندارند و به عبارت دیگر اعتماد به نفسشان پایین است نمی‌توانند خلأ‌های زندگی خود را با توانایی‌هایی که خدا به آن‌ها داده است، پر کنند.  زکی‌پور ادامه داد: 7 ماه از آغاز فعالیت «هم رشد» می‌گذرد و با تبلیغاتی که فرد به فرد انجام شده است، اکنون 820  نفر همراه این گروه هستند. کسانی که در آغاز ورود هراس صحبت کردن پیش جمع را داشتند و حالا به  لطف این همراهی‌ها  به خیلی از ترس‌ها غلبه کرده‌اند.
 وی با این توضیح که افراد نا امید و سرخورده از زندگی هیچ‌گاه نخواهند توانست در مسیر موفقیت گام بردارند، خاطر نشان کرد: گرچه هدفمان تحول اقتصادی است اما برای رسیدن به این منظور باید زیرساخت‌ها را  درست کنیم.
 زکی‌پور از تشکیل برخی از جلسه‌ها با حضور استادان فن بیان و سخنوری خبر داد و گفت: در کنار حضور استادان فن در بیشتر جلسه‌ها، حاضران از تجربه‌های شخصی خود حرف می‌زنند و ارتباط‌گیری می‌کنند.

 

شرکت در رقابت هوش مالی
 این نشست صمیمانه با رقابت هوش مالی هیجان بیشتری گرفت.  افراد علاقه‌مند حاضر در جلسه با مطالعه کتاب «خداحافظ مستاجری» در این رقابت شرکت کردند.
پایان برنامه با ثبت‌نام علاقه‌مندان برای طرح مدرسه شکوفایی انجام شد. این طرح مختص به همه طیف‌های سنی در  فرهنگ‌سرای انقلاب برگزار می‌شود در حالی‌که  افراد با گذراندن دوره‌های مشخص شده به وسیله کارشناسان به مراکز کارآفرینی معرفی می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->