کشف بیش از سه‌هزار قرص و داروی ممنوعه از یک عطاری در بولوار توس مشهد + فیلم بازی جرئت‌و‌حقیقت از دندان‌ساز یک زورگیر حرفه‌ای ساخت دستگیری جمشید ژاپنی، سرکرده باند لاشخورها بریدن گلوی زن در حمام خانه‌اش و فاش شدن رابطه پنهانی آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) قتل درپی درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود
سرخط خبرها

چشم امید «ارس» در باغ وحش مشهد به تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
چشم امید «ارس» در باغ وحش مشهد به تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد خواستار تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی برای درمان ارس شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد سیاح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات خوبی که برای درمان تنها پلنگ باغ وحش مشهد از سوی محیط زیست و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، لازم است از درمان منوپولی و انحصاری خارج شویم و از توان علمی و مشاوره متخصصان دیگر نقاط کشور نیز کمک بگیریم.

وی افزود: با توجه به اینکه متولی اصلی حفظ و نگهداری حیات وحش، سازمان حفاظت محیط زیست است، پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر درباره پرونده ارس با تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی موافقت شود. این کارگروه متشکل از کارشناسان حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور، کارشناسان مجرب و زبده دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور، کارشناسان متخصص در انجمن درمانگاهی دامپزشکی کشور و کارشناسان بخش خصوصی شاغل در حیات وحش است. با تشکیل این کارگروه می‌توانیم اقدامات اثربخش و مؤثری برای نجات جان ارس انجام دهیم.

سیاح گفت: باغ وحش بزرگ شهر مشهد برخی تجهیزات خاص مانند قفس‌های مهارکننده گربه‌های بزرگ را که برای واکسیناسیون، خون‌گیری و معاینه حیوان استفاده می‌شود، ندارد و وجود آن از الزاماتی است که برای معاینه حیوانات در باغ وحش نیاز است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد اضافه کرد: همچنین، برای درمان و کنترل بیماری حیوانات باغ وحش تجهیزات و امکانات تشخیصی مانند دستگاه‌های رادیو‌لوژی، ام‌آرآی، سونوگرافی، سیتی‌اسکن و انجام آزمایشات کلینیکال پاتولوژی در آزمایشگاه‌های تخصصی و همچنین دارو‌های مخصوص حیات وحش لازم است و نیز برای درمان این گونه‌های نادر در حیات وحش انجام پرستاری‌های ویژه از موارد حیاتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->