گل‌باران پارک ملت مشهد در جشنواره لاله‌ها اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز! باران بهاری در مشهد آلودگی هوا را شست (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) هدف گذاری برای تحقق کامل اهداف پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ علوی مقدم: سال ۱۴۰۴ نویدبخش نشاط اجتماعی و توسعه ورزش در شهر امام رضا(ع) است تدوین بسته جامع سرمایه‌گذاری در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت باید اقدامات شهرداری مشهد در زبان و ذهن مردم جاری شود ضمیری: نتیجه اقدامات مدیریت شهری کسب رضایت عمومی در سال ۱۴۰۳ بود
سرخط خبرها

بهره برداری گام به گام مسیر مصلای شرقی

  • کد خبر: ۱۴۴۱۰۴
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
بهره برداری گام به گام مسیر مصلای شرقی
بخشی از پروژه تقاطع مسیر مصلای شرقی و پروژه غیرهم‌سطح با ریل راه آهن تا بهمن گشوده می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از اهداف مدیریت شهری در راستای بهبود کیفیت معابر‌در بخش شرقی مشهد و کاهش ترافیک همیشگی بولوارحر که تنها مسیر دسترسی اهالی این منطقه و زائران بارگاه رضوی از سمت سرخس به حلقه صدمتری شهر به شمار می‌آید، ساخت مسیر دیگری از بولوارحر به سمت تقاطع مصلی است.

عملیات ساخت دو پروژه تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن و مسیر مصلای شرقی از بهمن ۱۳۹۹ با انحراف ریل راه آهن آغاز شد تا پس از ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن، تداخلی بین مسیر ریلی با مسیر سواره رویی که قرار است تقاطع مصلی را به بولوارحر متصل کند، وجود نداشته باشد. حالا این دو پروژه از پیشرفت فیزیکی پذیرفته شده‌ای برخوردارند و بنا به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد، ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن و بازگرداندن ریل قطار به مسیر اصلی تا اسفند انجام می‌شود و بخشی از مسیر مصلای شرقی نیز در بهمن، آماده بهره برداری خواهد شد.

پیشرفت ۶۰ درصدی تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن

محمود ریحانی در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت دو پروژه مهم شرق مشهد گفت: عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن با هدف اتصال تقاطع غیرهم سطح مصلی به بولوارحر و ایجاد مسیر جدید برای اهالی شهرک‌های شهیدرجایی و شهید باهنر و زائران بارگاه رضوی درحال اجراست.
وی با اشاره به انحراف ریل راه آهن برای ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن افزود: با انحراف ریل راه آهن، شرایط برای ساخت این تقاطع فراهم شد و اکنون عملیات ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن، از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

اتمام تقاطع غیرهم سطح با راه آهن تا اسفند

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد ادامه داد: این هفته دال عرشه این تقاطع، بتن ریزی خواهد شد و تا اواخر این ماه، عرشه تقاطع بتن ریزی کامل می‌شود تا امکان «برگرداندن ریل راه آهن به مسیر اصلی خود» فراهم شود. امیدواریم این عملیات که همان تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن است، تا اواخر بهمن یا اواسط اسفند اجرا شود تا بتوانیم برای ساخت ادامه مسیر مصلای شرقی، ریل انحرافی را جمع کنیم.

ریحانی در ادامه به برخی مسائل فنی اجراشده در این پروژه اشاره کرد و گفت: در تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن، از مجموع ۹۴ شمع، ۷۶ شمع اجرا شده و ۴۰۰ متر از ۵۰۰ متر دیوارسازی نیز به پایان رسیده است. همچنین در این پروژه، از مجموع ۱۴۰۰ تن آرماتوربندی تاکنون ۱۱۵۰ تن اجرا شده و از مجموع ۱۷ هزار مترمکعب بتن درجا، ۱۴ هزار مترمکعب به مرحله اجرایی رسیده است.

پیشرفت ۶۵ درصدی مسیر مصلای شرقی

عملیات ساخت مسیر مصلای شرقی با هدف اتصال تقاطع مصلی به بولوارحر، دیگر پروژه‌ای بود که مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد آخرین وضعیت ساخت آن را شرح داد و گفت: این مسیر نیز به طول شش کیلومتر درحال ساخت است و اکنون پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی دارد. وی افزود: براساس برنامه ریزی، دو کیلومتر ابتدایی مسیر با هدف اتصال تقاطع مصلی به جاده محمدآباد، تا اواخر دی یا دهه فجر آماده بهره برداری می‌شود و زیربار ترافیکی می‌رود، از همین رو عملیات اجرایی لایه نهایی این قسمت از مسیر درحال انجام است.

ریحانی ادامه داد: چهار کیلومتر باقی مانده مسیر مصلای شرقی با هدف اتصال آن به بولوارحر نیز درحال انجام است و پیش بینی می‌شود این مسیر تا خرداد ۱۴۰۲ به صورت کامل دراختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد. وی با بیان اینکه در جریان ساخت مسیر مصلای شرقی، از مجموع ۲۶ هزارو ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاک برداری ۲۶ هزار مترمکعب اجرا شده است، اظهار کرد: همچنین تاکنون، ۲۶ هزار مترمکعب عملیات زیراساس از مجموع ۲۸ هزار مترمکعب این عملیات و ۲۲ هزار مترمکعب عملیات لایه اساس از مجموع ۲۶ هزار مترمکعب اجرایی شده است.

۲۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای ۲ پروژه عمرانی

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد گفت: همچنین در این عملیات، به اندازه ۲۶ هزار تن آسفالت اجرا خواهد شد که اکنون ۱۱ هزار تن آن اجرا شده است. ریحانی افزود: از نظر اعتباری در این دو پروژه، دو قرارداد ۶۰ و ۷۰ میلیارد تومانی امضا شده است که با تعدیل‌های صورت گرفته، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو پروژه درنظر گرفته شده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان مهم برای آن هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->