معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

همراهی کسبه مشهد با طرح تعطیلی اصناف برای کمک به کاهش مصرف انرژی + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۵۵۷۲
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
همراهی کسبه مشهد با طرح تعطیلی اصناف برای کمک به کاهش مصرف انرژی + فیلم
بازدیدهای میدانی از فعالیت‌های کسبه مشهد نشان می‌دهد، اصناف این شهر در راستای کاهش مصرف انرژی و تعطیلی فعالیت‌های خود بعد از ساعت ۱۸ همراهی خوبی داشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر امروز، ۲۵ دی، برخی از ظابطان اتاق اصناف و مدیران فرمانداری مشهد از اصناف شهر در نقاط مختلف بازدید میدانی به عمل آوردند.

در این برنامه از خیابان‌های آخوند خراسانی، تقی‌آباد و احمدآباد بازدید به عمل آمد که در راستای مصوبه ستاد انرژی استانداری خراسان رضوی مبنی بر تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ مشخص شد کسبه همراهی خوبی را داشته‌اند تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند و مردم در نقاط مختلف بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند شوند. این در شرایطی بود که تعداد اندکی از کسبه نیز نسبت به این مصوبه بی‌توجه بودند. در نتیجه ضابطان اتاق اصناف و فرمانداری مشهد به این دسته افراد برای تعطیل کردن واحد‌های خویش تذکر دادند.

بازدید‌های میدانی ادامه دارد

محسن داوری، فرماندار مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز در این خصوص اظهار کرد: طی امروز و امشب بازدیدی از اصناف و پاساژ‌های مشهد داشتیم و طی این بازدید‌ها تذکراتی مبنی بر تعطیل شدن اصناف به مغازه‌داران داده شد.

وی اضافه کرد: جای خرسندی دارد که بسیاری از کسبه با این مصوبه همراه بودند و تعداد کمی هم از مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند، اما به محض اینکه به آنان تذکر داده می‌شد، همکاری لازم را داشتند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: این مصوبه تا پایان هفته ادامه دارد و از اصناف تقاضا می‌شود ساعت فعالیت خود را در بازه زمانی ساعت ۹ تا ۱۸ تعریف کنند.

هیچ فرم تخلفی برای واحد‌های صنفی صادر نشده است


در همین خصوص هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به مصوبه ستاد انرژی استان مبنی بر لزوم تعطیلی واحد‌های صنفی از ساعت ۱۸ هر روز تا پایان هفته، اظهار کرد: این مصوبه به دلیل برودت هوا و مدیریت انرژی بوده است. با توجه به اینکه امروز نخستین روز از اجرای این مصوبه بود، تصمیم بر این شد که به صورت گشت‌های میدانی از وضعیت واحد‌های صنفی مشهد بازدیدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این بازدید به آن دسته از واحد‌هایی که مرتکب تخلف شده و همچنان فعال بودند، تذکراتی داده شد.

مخملی خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ به صورت یکسره فعالیت داشته باشند، اما پس از ساعت ۱۸، امکان فعالیت برای آنان وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه امشب این بازدید‌ها به صورت سرزده از برخی نقاط شهر صورت گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم بازرسی از اتاق اصناف مشهد و چند تیم هم از دیگر نهاد‌ها مشغول بازرسی از وضعیت فعالیت اصناف در سطح شهر مشهد هستند.

مخملی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون اصناف همکاری خوبی داشته‌اند و به هر واحدی که مراجعه کرده‌ایم، همکاری داشته و هیج فرم تخلفی صادر نشده است.

وی درباره نحوه فعالیت واحد‌های تجاری و پاساژ‌ها نیز گفت: در حال حاضر نسبت به قطع گاز واحد‌های بزرگ و مجتمع‌های تجاری اقدام شده و لازم است این مجموعه‌ها از سوخت دوم استفاده کنند. در حال حاضر سوخت دوم در همه مجتمع‌ها و میدان بار توزیع شده است.

گلایه برخی کسبه بابت تعطیلی

البته در این میان برخی از صاحبان اصناف بابت تعطیلی واحدهای‌شان گلایه‌مند بودند و نسبت به این موضوع شکایت داشتند.

یکی از همین کسبه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: وضعیت فروش ما به دلیل کرونا با اخلال مواجه، ولی مالیات ما چند برابر شد. در حال حاضر نیز با این تعطیلی‌ها هزینه‌ها همچنان پابرجاست. آیا با همکاری اصناف این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ آیا مساعدتی با اصناف می‌شود؟

یکی دیگر از مغازه‌داران خیابان تقی‌آباد نیز گفت: مگر یک مغازه چقدر مصرف برق دارد؟ هایپرمارکت‌ها که یخچال‌های بزرگ دارند، آیا تعطیل می‌شوند؟

وی اضافه کرد: فعالیت کاسبان از بعد از ظهر آغاز می‌شود و خیلی‌ها بابت خرید به ما مراجعه می‌کنند. این شب‌ها مردم برای خرید به خیابان می‌آیند، ولی مغازه‌ها از ساعت ۱۸ تعطیل است. پیشنهاد من این است که اصناف از ساعت ۱۸ فعال شوند و از صبح تعطیل باشند. یک مغازه مگر چقدر مصرف گاز دارد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->