اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

گاز به ایستگاه‌های «سی‌ان‌جی» می‌رسد؟

  • کد خبر: ۱۴۵۵۹۹
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
  • ۲
گاز به ایستگاه‌های «سی‌ان‌جی» می‌رسد؟
باوجود قطع گاز جایگاه‌ها در مشهد، هنوز زمانی برای اتصال مجدد آن اعلام نشده است.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ حکایت این روز‌های مشهد مانند میزبانی است که در خانه وسایل پذیرایی کمی دارد و مهمان سرزده از راه می‌رسد، آن هم نه برای یکی‌دو روز. سرمای بی‌سابقه مشهد در پی افزایش مصرف گاز، افت فشار در بخش گاز خانگی را سبب شد و جایگاه‌های سی‌ان‌جی را از فعالیت بازداشت که البته این تعطیلی هنوز هم ادامه دارد. در پی آن نیز صف‌های طولانی و متراکم پمپ‌های بنزین و افزایش کرایه تاکسی‌ها را شاهد بودیم.
طبیعی است که در چنین اوضاعی اولویت با تأمین گاز خانگی باشد، اما آن‌طور که تحقیقات نشان می‌دهد، آلایندگی گاز نسبت به بنزین کمتر است و همین نکته باید مسئولان را به حل سریع‌تر این ماجرا ترغیب کند.

طبق گفته ابوعلی گلزاری، مشاور محیط‌زیست سازمان برنامه و بودجه، «گاز به‌عنوان سوخت بدون سرب هیچ‌گونه ذرات معلق تولید نمی‌کند و به‌طور متوسط استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت، میزان انتشار آلاینده‌های مختلف را به شدت کاهش می‌دهد.» این در حالی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، «در میان ۲۷ شهر آلوده کشور، وضعیت مشهد از همه وخیم‌تر است.» بنابراین تعطیلی جایگاه‌ها ممکن است به معضل آلودگی هوا بیش از این دامن بزند. حال رفع بلاتکلیفی جایگاه‌های سوخت گاز در انتظار راهبری مدیران است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی با اشاره به وجود ۸۰ جایگاه بنزین در مشهد و ۱۹۳ جایگاه گاز در استان، اظهار کرد: تقریبا از عصر چهارشنبه، بیست‌ویکم دی، گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی قطع شده است و صبح پنجشنبه همه جایگاه‌ها از مدار گاز خارج شده‌اند.
محمدرضا رضوی‌راد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با ابراز گلایه از قطع ناگهانی گاز در جایگاه‌ها و بدون اطلاع قبلی، بیان کرد: اینکه چه زمانی قرار است گاز وصل شود، هیچ اطلاع دقیقی نداریم. بعید است تا زمانی که بحران گاز خانگی داریم، وصل شود، اما به صورت غیررسمی به ما اعلام کردند که شاید امروز وصل شود؛ آن هم به موارد زیادی بستگی دارد.

او با بیان اینکه بهتر بود مانند سرمای سال ۱۳۹۲ قطع گاز جایگاه‌ها را از قبل اطلاع می‌دادند، گفت: دیروز نیز جایگاه‌داران به شرکت گاز برای پیگیری زمان وصل‌شدن گاز مراجعه کردند، اما پاسخ روشنی دریافت نکردیم. به این دلیل که پای قطع گاز خانگی در میان است، با همه ضرری که جایگاه‌داران متحمل می‌شوند، به خودشان خیلی اجازه نمی‌دهند که اعتراض کنند. زیرا مردم اولویت هستند.

خسارت ۲۰ میلیونی هر جایگاه گاز

رضوی‌راد خسارت مالی هر روز تعطیلی یک جایگاه را دست‌کم ۲۰ میلیون تومان دانست و افزود: این موضوع به‌جز زیان جایگاه‌داران، بر اقتصاد برخی خانواده‌ها به‌ویژه تاکسی‌داران و تاکسی‌های اینترنتی نیز اثر گذاشته است.
او بیان کرد: در تابستان پارسال که قطع ناگهانی برق را شاهد بودیم، خسارت‌های وحشتناکی در جایگاه‌ها داشتیم. اکنون خسارت بیشتر مربوط به تعطیلی جایگاه‌هاست، اما حقوق کارکنان و بیمه‌نامه جایگاه‌ها از محل فروش آن تأمین می‌شود و تعطیلی در این زمینه مشکل‌ساز است.

ضمن اینکه هنوز کارمزد جایگاه‌ها به‌صورت بستانکار روی قبض گاز آن‌ها اعمال می‌شود و این تعطیلی موجب آن است که وصول طلبشان از دولت به سال آینده محول شود.
او با اعلام اینکه در مشهد روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نوبت سوخت‌رسانی گاز برای خودرو‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود تا اقتصاد جایگاه‌داران به حالت اولیه برگردد.

گاز به ایستگاه‌های «سی‌ان‌جی» می‌رسد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
Spain
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
2
سلام این تعطیلی هارو لطفا پیگیری کنید زودتر وصل کنن ، هوا هم که گرمتر شده و مشکل کمبود حل شده
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
تازه میگی میرسه من شمالی هستم چندروزامدم مشهد ۸۰درصدسی آن جی قطعه پدرمادرامدازبس بنزین ازاد زدیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->