نمایشگاه گل و گیاه مشهد؛ پلی به بازار‌های جهانی گل و گیاه افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) لایحه امیدبخش شهرداری مشهد تصویب شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه‌های خدمات شهری مشهد مقدس کاشت ۳ میلیون بوته گل فصلی مناسب بهار و تابستان در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) «باغ حرم»، کوچه کتیبه‌های تاریخی مسیر جدید زیارت | مترو مشهد به حرم امام‌رضا(ع) رسید نمایشگاه گل و گیاه مشهد، فردا (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود تأکید شهردار مشهد مقدس بر تسریع روند پروژه‌های شهری پیش‌بینی هواشناسی مشهد در سالروز ولادت امام‌رضا(ع) (جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: جنبه فرهنگی و آموزشی در نمایشگاه گل و گیاه مشهد، پررنگ‌تر خواهد شد نگاهی به روزنامه طوس که ۱۱۷ سال پیش به همت متولی‌باشی آستان قدس رضوی منتشر شد | نام «طوس» بالای روزنامه قزوینی‌ها تدبیر برای آبیاری فضای سبز مشهد در ایام بی‌آبی جزئیات پروژه تعریض بزرگراه کلانتری مشهد | بخش کندرو به‌زودی اجرایی می‌شود هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) حاجی‌بگلو: انتصاب تمام مدیران باید مشروط به رأی اعتماد شورا‌ها باشد دسترسی به حرم امام‌رضا(ع) از طریق ۳ خط مترو فقط با یک بلیت لزوم تعیین تکلیف تمامی املاک دراختیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها
مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد

زمان انتظار شهروندان برای رسیدن اتوبوس تنها ۵ دقیقه است

  • کد خبر: ۱۴۵۸۸
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
زمان انتظار شهروندان برای رسیدن اتوبوس تنها ۵ دقیقه است
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: زمان انتظار شهروندان برای رسیدن اتوبوس تنها ۵ تا ۶ دقیقه است.
به گزارش شهرآرا نیوز، سعید حسینقلی زاده مقدم اظهار کرد: بازسازی اتوبوس‌های فرسوده برای بازگشت آن‌ها به ناوگان اتوبوسرانی مشهد همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.
وی با بیان اینکه تولید و خرید اتوبوس در حال حاضر به سختی انجام می‌شود، تصریح کرد: شهر مشهد برای تسهیل در خدمت رسانی بهتر ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان مشهدی و زائران امام رئوف حداقل به ۲۰۰تا ۴۰۰دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه عمر استاندارد یک اتوبوس برای فعالیت مفید ۱۰سال است، افزود: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد بین ۷ تا ۸ سال و در حال افزایش است و برای جوان سازی این چرخه باید اتوبوس‌های با عمر بالا از ناوگان خارج و به جای آن اتوبوس‌هایی جدید وارد چرخه شوند.
حسینقلی زاده مقدم با اشاره به اینکه پیگیر قول‌های دولت برای تامین منابع به منظور خرید اتوبوس‌های جدید به شهر مقدس مشهد هستیم، ولی تاکنون چیزی تحقق پیدا نکرده است، تصریح کرد: ابزار‌هایی نظیر انتشار اوراق، تسهیلات بانکی، مجوز مستقیم خرید اتوبوس از کشور‌های خارجی نظیر چین مسیر‌هایی هستند که دولت برای تامین و خرید اتوبوس جدید می‌تواند به کلانشهر مشهد کمک کند، زیرا در شرایط درآمدی فعلی بدون کمک دولت امکان خرید و تامین اتوبوس جدید وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری تعدادی اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی شهر مشهد افزوده می‌شوند، ادامه داد: در صورتی که اتوبوس در کشور تولید شود هزینه خرید یک اتوبوس جدید به طور میانگین یک میلیارد و هفتصد میلیون است، اما محدودیت تولید باعث شده است که حتی در صورت تامین اعتبار، خرید به سختی صورت بگیرد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در مورد گلایه‌های مردمی از وجود ون در خطوط شلوغ و پرتردد در خطوط اتوبوسرانی اظهار کرد: در شهر مشهد از ون در ناوگان اتوبوسرانی استفاده نمی‌شود و استقرار برخی مینی بوس‌ها در خطوط نیز بر مبنای تقاضای سفر است
وی گفت: در تمام کلان شهر‌ها به دلیل مشکلاتی که در تامین اتوبوس با آن مواجه هستند در برخی از خطوط و بر مبنای تقاضای سفر از مینی بوس استفاده می‌شود، همچنین در برخی از معابر مشهد به دلیل اینکه اتوبوس قابلیت تردد ندارد به ناچار از مینی بوس استفاده می‌شود.
حسینقلی زاده مقدم افزود: در حال حاضر میانگین سر فاصله زمانی در خطوط اتوبوس در شهر مشهد به جز روز‌های تعطیل بین ۱۱تا۱۲ دقیقه و زمان انتظار نیز به طور میانگین ۵تا ۶دقیقه است.
وی یادآور شد: این فاصله زمانی در روز‌های تعطیل به دلیل تقاضای کمتر سفر و همچنین توقف برخی اتوبوس‌ها برای سرویس قطعات و شستشوو نظافت، افزایش پیدا می‌کند.
منبع: قدس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->