فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماکارونی گران شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پول بلوکه شده در حساب‌های وکالتی خرید خودرو چه میزان سود نصیب بانک‌ها می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۴۹۲۴۷
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
  • ۱
پول بلوکه شده در حساب‌های وکالتی خرید خودرو چه میزان سود نصیب بانک‌ها می‌کند؟
مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟ حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس توافقات به عمل آمده قرار است متقاضیان شرکت در طرح‌های قرعه کشی خودرو سایپا و ایران خودرو پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودرو‌ها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آن‌ها فراهم شود.

 سود باورنکردنی حساب های وکالتی؛ بانک ها و خودروسازها دست به یکی کردند!. مدل جدید شرکت در قرعه کشی خودرو و افتتاح حساب وکالتی سودی باد آورده را نصیب شبکه بانکی و یا شاید خودروسازها می کند!. شواهد و آمار و ارقامی که در این گزارش خواهید دید احتمالا باعث حیرت شما می شود.

 

تعداد بازدید : 532

در همین ارتباط برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان و بورس کالا توضیحاتی را در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی را بیان می‌کنیم.

نخست حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود، متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت دیگر شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای معاملات خود در دو بازار بورس و بورس کالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار به معنای بهره گرفتن از یک حساب معاملاتی یکسان برای معاملات در هر دو بازار بورس و بورس کالا است چرا که هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی لینک می‌شود.

سریع‌ترین راه برای افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

۱- متقاضیان نخست باید به یکی از بانک‌هایی که از طرف سایپا و ایران خودرو معرفی شده مراجعه کنید. فعلاً شرکت سایپا بانک‌های تجارت، ملی، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین را معرفی کرده است. اگر در یکی از بانک‌های معرفی شده شماره حساب کوتاه مدت داشته باشید می‌توانید همان حساب را تبدیل به وکالتی کنید. دقت کنید حساب وکالتی همان حساب کوتاه مدت است. همان سودی که به سپرده کوتاه مدت تعلق می‌گیرد برای این حساب نیز واریز می‌شود.

۲- در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب‌ها در بانک‌های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی وجود دارد. اگر در این بانک‌های معرفی شده حساب بانکی ندارید باید به بانک مراجعه و یک حساب سپرده کوتاه مدت افتتاح کنید.

البته بیان این نکته ضروری است که فقط حساب کسانی که برنده هستند و قرار است از حساب آن‌ها وجه خودرو برداشته شود مسدود می‌شود و تا زمانی که وجه خودرو مورد نظر از طرف بانک برای شرکت خودروساز واریز شود این وجه مسدود می‌ماند. اما از حساب مشتریانی که برنده نشده‌اند هیچ مبلغی برداشت نمی‌شود و می‌توانند مبلغ موجود حساب خود را جابه‌جا کنند.

مزیت‌های فروش خودرو بر پایه حساب وکالتی چیست؟

در همین خصوص،امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت از چرایی الزام به افتتاح حساب بانکی برای خرید خودرو از خودرسازان می‌گوید: در شرایطی که بدون هیچ پیش پرداختی افراد بخواهند وارد قرعه‌کشی و فرآیند تقاضای خودرو شوند، شخص می‌توانست ۱۰۰ کارت ملی اجاره و برای خرید خودرو ثبت نام کند و تبعا شانس کسی که مصرف کننده واقعی خودرو بود کم می‌شد.

همچنین در همین زمینه کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عملکرد موفق حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا از مزیت‌های این روش گفت: با حساب وکالتی تقاضا‌های کاذب حذف و تقاضا‌ها واقعی‌تر می‌شود و تا حدودی می‌تواند مانع از شکل‌گیری دلالی‌ها همانند سابق شد. همچنین با این شیوه به شکل غیرمستقیم از نرخ‌سازی‌های غیرواقعی جلوگیری می‌شود.

او در ادامه مطرح کرد:، اما باید اشاره کرد هر چند مزیت‌های حساب وکالتی و استفاده از این روش بی شمار است، اما باید به نیاز واقعی برخی از افراد که توان پیش پرداخت را ندارند با روش‌های مکمل و اصولی پاسخ داده شود.

متقاضیان باید بدانند برخی بانک‌ها امکان گشایش حساب وکالتی را به صورت الکترونیکی فراهم کرده‌اند و در برخی بانک‌ها نیز خریدار باید یک بار به صورت حضوری مراجعه کند.

کیوان پناهی مدیر عملیات فروش ایران خودرو در خصوص شرایط حساب وکالتی برای خرید خودرو از این خودروسازی بیان کرد: مشتریان باید حدود ۹۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود واریز کنند. از ۱۳ بهمن ساعت ۲ بعد از ظهر ثبت نام فعال و تا ۱۷ بهمن فرصت افتتاح حساب و تکمیل وجه وجود دارد. طبیعا ۲ تا ۳ روز بعد افراد می‌توانند وارد سایت ایران خودرو شده و ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین معاون بازاریابی و فروش سایپا آقای حسین کاظمی طرقی در خصوص حساب وکالتی برای خرید از این خودروساز گفت: زمانی که متقاضی وجه خود را کامل کرده، حساب وکالتی هم داشته باشد وارد سایت ما شده و خودرو را انتخاب می‌کند در آن زمان فرآیند ثبت نام تکمیل و دیگر اجازه برداشت وجه را ندارد.

امکان ایجاد حساب وکالتی در کدام بانک‌ها فراهم است؟

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی الزام به ایجاد حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو علاوه بر بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات، دو بانک پاسارگاد و رفاه کارگران نیز خدمت افتتاح حساب وکالتی و یا وکالتی کردن حساب قبلی برای شرکت در طرح فروش ایران خودرو را ارائه می‌کنند.

پیش از نیز قاسم خاکی جوان رئیس اداره اطلاع‌رسانی سایپا گفته بود: در حال حاضر امکان تعریف حساب وکالتی در بانک‌های صادرات، اقتصاد نوین، و ملت به صورت حضوری فراهم و در بانک تجارت به شکل برخط امکان پذیر است.

او در ادامه می‌گوید: مذاکره با سایر بانک‌ها در حال انجام است در صورتی که در بانک‌ها دیگر این امکان فراهم شود به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
1
پس اگرطرف برنده نشودسود پول چه میشه ،،،بااین طرح طرح مضخرف ایران ارابه ،،سودش توجیب بانک وایران ارابه میره اره ،،،جمع کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->