برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

نمایـش جهـانی جـوان

  • کد خبر: ۱۵۰۹۱۰
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
نمایـش جهـانی جـوان
ستاره کشتی مشهد در جام‌باشگاه‌های جهان درخشید.

شهرآرانیوز؛ رقابت‌های کشتی آزاد جام‌باشگاه‌های جهان به پایان رسید و تیم بانک شهر ایران توانست با درخشش ستاره مشهدی‌اش و دوجین ملی‌پوشی که در ترکیب داشت، به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کند. تیمی که با هدایت رضا یزدانی به این مسابقات پا گذاشت و در پایان، با برتری ۶ بر ۴ در دیدار فینال مقابل پادوبنی روسیه جام را در خانه نگه داشت. پیروزی‌ای که چراغ اول آن را در مبارزه‌های فینال ستاره مشهدی، احمد محمدنژادجوان روشن کرد. جوان که هنوز در رده سنی جوانان کشتی می‌گیرد، یکی‌دو سالی است که تنه به تنه بزرگان کشتی ایران می‌ساید و کمیته فنی فدراسیون هم به‌مسئولیت محسن کاوه، اعتقاد ویژه‌ای به او دارد.

هم‌نشینی با بزرگان ایران و جهان

وقتی تیم کشتی آزاد بانک شهر اسامی نفراتش را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان اعلام کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد رضا یزدانی در میان سه چهره وزن ۵۷+کیلوگرم تیمش به علیرضا سرلک، رضا مؤمنی و احمد محمدنژادجوان به‌عنوان ستاره جوان مشهدی اعتماد کند. جوان نامش در فهرست نهایی تیمی بود که ستارگان بزرگ کشتی ایران و جهان از حسن یزدانی گرفته تا کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع را در ترکیب داشت و هم‌اردویی‌بودن با این نفرات برای جوان افتخار به‌حساب می‌آمد.

فرصت ویژه یزدانی

رضا یزدانی، سرمربی تیم بانک شهر، در این رقابت‌ها به احمد جوان اعتماد کرد و بعد از مبارزه در دیدار نخست مقابل حریف گرجستانی و برتری ۱۱ بر ۰ او، در بازی دوم و برابر قزاقستان به رضا مؤمنی بازی داد، اما فینال سهم احمد محمدنژادجوان، ستاره مشهدی بود. رضا یزدانی درحالی در فینال به جوان مقابل حریف روس میدان داد که خیلی‌ها انتظار داشتند سرلک باتجربه و عضو تیم‌ملی بزرگ‌سالان در این میدان مبارزه کند، اما یزدانی با جسارتی ویژه جوان را به میدان فرستاد.

تدبیری که جواب داد

احمد جوان که در این یکی‌دو سال در وزن ۵۷+کیلوگرم کشتی می‌گرفت، در مسابقات قهرمانی کشور یک ماه پیش، برای تیم خراسان در وزن ۶۱ کیلوگرم روی تشک رفته بود. تغییر وزنی که تعجب همگان را به‌همراه داشت و او را از رسیدن به مدال طلا بازداشت و جوان برنز گرفت. اتفاقی که بعدتر از سوی مربیان جوان تدبیری برای قدرت‌گرفتن قوای بدنی او در مبارزه با آزادکاران ۵۷+کیلوگرم بیان شد و به‌نظر، تدبیر مناسبی هم بود. جوان در آوردگاه باشگاه‌های جهان قلدر و سرحال بود. ابتدا حریف گرجستانی را ۱۱ بر ۰ شکست داد و بعد در فینال با روس‌های کشتی‌بلد سرشاخ شد که توانست ۹ بر ۵ حریف روس را هم ببرد. بردی که حریف روس هم کشتی‌گیری جوان بود، اما برای جوان بسیار مهم بود.

سایر جوانان مشهدی در انتظار «جوان»

اردوی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان ایران از فردا در ارومیه آغاز می‌شود و محسن کاوه، سرمربی این تیم، چهار آزادکار جوان را به اردو فراخوانده است. علاوه بر احمد جوان که در باشگاه‌های جهان هم درخشید و انتظار می‌رفت کاپیتان تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان حتما به این اردو برود، سه خراسانی دیگر هم به این اردو فراخوانده شدند. حسین‌آبادی، حسن‌زاده و باقری درحالی با احمد جوان در این اردو روی تشک می‌روند که مسلم نادری‌خادم هم به‌عنوان مربی و کمک محسن کاوه در این اردو حاضر است. مربی مشهدی که تجربه سرمربیگری در تیم کشتی فرنگی استان را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->