یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز پویش مردم مشهد برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر: ۱۵۱۵۰
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
آغاز پویش مردم مشهد برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
پویش «سوی سیستان رفت باید کنون» با همدلی مردم و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، کمیته امداد امام‌خمینی و هلال احمر برای کمک به مردم سیستان‌وبلوچستان آغاز شد.
ایمان فروزان‌نیا - اگرچه رسانه‌های رسمی از سیل سیستان‌وبلوچستان و خسارت‌های زیادش جا ماندند، به لطف شبکه‌های اجتماعی و پست‌های مردم، این موضوع با چند روز تأخیر به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد. توجه مردم به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان محدود به فضای مجازی نمانده و آن حس همدلی راهش را به دنیای حقیقی هم باز کرده و پویش‌های مختلفی برای کمک به سیل‌زدگان ایجاد شده است.


خسارت سنگین و وضعیت سخت مردم
باران تند و تندتر شد و آب بالا و بالاتر آمد تا وقتی که مردم روستا‌های سیستان‌وبلوچستان زندگی‌شان را زیر آب دیدند. باران‌هایی که از ۱۹ دی شروع شد چنان بی‌وقفه بارید که سطح بارندگی در جنوب شرق کشور به ۱۵۰ میلی‌متر رسید.
 
طبق اعلام استاندار سیستان‌وبلوچستان، سیل در این منطقه بیش از ۱۵۰۰ خانواده را بی‌خانمان کرده، محصولات کشاورزی و دام‌ها را از بین برده، زیستگاه حیوانات بومی به‌ویژه گاندو‌ها را خراب کرده، زیرساخت‌ها را نابود کرده و طبق برآورد‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال به این استان خسارت وارده کرده است. تازه به این خسارت‌های مالی، سرما و خانه‌های زیر گل و شرایط بد مردم برای اسکان را هم اضافه کنید. در این چند روز فیلم‌های مختلفی از شرایط سخت مردم در مناطق سیل‌زده در فضای مجازی داغ شده است، فیلم‌هایی که برخی از آن‌ها را خود مردم سیل‌زده منتشر می‌کنند تا صدایشان به گوش هم‌وطنانشان برسد و تصویر واضح‌تری از وضعیتشان در رسانه‌ها منتشر شود.


مردم در صف اول کمک
تا مسئولان و رسانه‌ها به خودشان بیایند، مردم برای کمک به سیل‌زده‌ها بسیج شدند. یکی در اینستاگرام اطلاع‌رسانی کرد، یکی لباس کار پوشید و برای خدمت جهادی پا پیش گذاشت و یکی هم شروع کرد به جمع‌آوری کالا و پول برای ارسال. جالب اینجاست که این بار مردم منتظر سلبریتی‌ها و مسئولان هم نماندند و اتفاقا در فضای مجازی به آن‌ها که مشغول دعوا‌های زرگری بودند خرده گرفتند. کاربری با انتشار عکس مردمی که برای کمک به سیستان‌وبلوچستان رفته‌اند در توییتر نوشته بود: «تیم‌های امدادی و گروه‌های جهادی سپاه و بسیج وارد مناطق سیل زده شده‌اند. کجان این سلبریتی‌ها؟»

بعد از مردم، نوبت مسئولان بود که برای کمک اضافه شوند. شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم طرح کمک پانصدمیلیون‌تومانی به مناطق سیل‌زده و اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز به این مناطق را تصویب کرد وبه گفته وحید اکلملی، رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد، کمک‌های انسان‌دوستانه مردم در روز‌های آینده به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان ارسال خواهد شد.
آن طور که اکلملی گفته است، علاوه بر تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان کمک به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان شهردار مشهد دستور اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز ازجمله بیل مکانیکی، کامیون، تانکر، پمپ‌های قوی، لجن‌کش و نانوایی سیار به این مناطق را صادر کرده است.

احداث یک واحد تصفیه‌خانه آب در مناطق سیل زده از سوی مدیریت‌شهری و راه اندازی ۵۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشهد در نقاط مختلف شهراز دیگر اقداماتی است که اکلملی از آن‌ها نام برده و از فعالیت بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های دوام ثامن در این طرح خبر داده است.

فعالیت ۵ پایگاه واقع در میدان شهدا، میدان جانباز، تقی‌آباد، بولوار‌های هاشمیه و سجاداز دیگر برنامه‌های ویژه مدیریت شهری است که از سوی سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری مشهد برای جلب مشارکت مردم برگزار می‌شود.

هلال احمر خراسان رضوی هم دیروز اولین محموله کمک‌ها شامل ۱۹۷۵ شعله والور با ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان را همراه با یک دستگاه کامیون حامل ۱۷۶۰ بسته غذایی به ارزش حدودی ۱۲۰ میلیون تومان به مناطق حادثه‌دیده ارسال کرد. کمیته امداد امام‌خمینی خراسان رضوی هم اعلام کرده تا پنجشنبه ۱۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی برای مردم سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان جمع آورده است.
آغاز پویش مردم مشهد برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

سیل همدلی در مشهد
عزم مردم برای کمک به سیل‌زدگان خیلی زود باعث به وجود آمدن پویش‌های مختلفی برای کمک به مردم سیستان‌وبلوچستان شد. پویش «سوی سیستان رفت باید کنون» که احتملا بنر‌های آن را در سطح شهر دیده‌اید یکی از همین پویش‌هاست. این پویش با همدلی مردم و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، کمیته امداد امام‌خمینی و هلال احمر به راه افتاده است. هدف از این پویش تقویت حس همدلی و راحت‌تر شدن مسیر کمک به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور است. در این طرف، برخی میادین شهر، ایستگاه‌های مترو، فرهنگ‌سرا‌ها و برخی دیگر از سازمان‌های فرهنگی به محل جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم تبدیل شده‌اند. حضور مردم در این ایستگاه‌ها چشمگیر است و کمک‌های جمع‌آوری‌شده نشان از عزم مردم برای کمک هرچه بیشتر به هم‌وطنان سیل‌زده دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->