آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

شهرداری‌ها به کمک مناطق سیل‌زده سیستان وبلوچستان رفتند

  • کد خبر: ۱۵۰۷۵
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
شهرداری‌ها به کمک مناطق سیل‌زده سیستان وبلوچستان رفتند
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از اعزام کاروان‌های تجهیزات و امکانات برای انجام فعالیت‌های امدادی و عمرانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب گفت: اعزام کمک‌های شهرداری ها، نظیر کمک رسانی آنان به مناطق آسیب دیده از سیل ابتدای امسال، در دستور کار آنان قرار دارد و تاکنون کمک‌های مختلفی از شهرداری‌های کشور به مناطق سیلزده استان سیستان و بلوچستان اعزام شده و در حال اعزام است.
وی ادامه داد: یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر، ١٠ دستگاه کمپرسی اتکو و اکسور، یک دستگاه خودروی نورافشان، دو دستگاه جرثقیل سه تنی و یکدستگاه خودرو AF حریق، یک دستگاه پمپ واریسکوبا متعلقات مربوطه، دودستگاه پمپ ابارا با متعلقات مربوطه، پنج دستگاه پمپ فوکس، چهل دستگاه پمپ کف کش و لجن کش و چهار دستگاه موتور برق تجهیزاتی هستند که از شهرداری تهران برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعزام شده اند.
جمالی نژاد اضافه کرد: از شهرداری اصفهان نیرو‌ها و تجهیزات امدادی در راه مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان است که تاکنون ۱۳ دستگاه پمپ اعم از روبین و لجن کش اعزام شده و ماشین آلات عمرانی شهرداری اصفهان از جمله سه خودرو که هر خودرو دارای دو پمپ بزرگ آب کش و دو پمپ لجن کش هیستند، به همراه نیرو‌های متخصص امدادی و خدماتی و غواصان و لوله و اتصالات لازم، تجهیزات امدادی و خدمات رسانی، موتور برق، یک دستگاه جرثقیل، یک موتور پمپ قوی خودمکش و سایر وسایل و ادوات مورد نیاز به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شده است.
وی همچنین از ارسال دو کامیون کمک‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد به مناطق سیلزده استان سیستان وبلوچستان خبر داد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ارسال تیم‌های امدادی و تجهیزات عمرانی سایر شهرداری‌ها با توجه به اعلام نیاز استان در روز‌های آینده خبر داد.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.
شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان را در پی داشته است.
در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->