درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: مشورت خواهی نشانه عقلانیت و خردورزی است

  • کد خبر: ۱۵۲۶۴۲
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
تولیت آستان قدس رضوی: مشورت خواهی نشانه عقلانیت و خردورزی است
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت بالا و جایگاه ویژه‌ای که اسلام برای مشورت قائل است، مشورت و نظرخواهی از دیگران را نشانه عقلانیت و خردورزی دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه شورای اداری آستان قدس رضوی که با حضور رؤسای و مدیران معاونت‌ها، مؤسسات و بخش‌های مختلف این دستگاه قدسی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ بر اهمیت قدر دانستن توفیق خدمت در دستگاه ولی و حجت خدا تأکید و اظهار کرد: خدمت در دستگاه منتسب به حجت خدا امام علی بن موسی الرضا(ع) نعمت عظیم خداوندی بوده که شکر آن در گروی تلاش برای انجام وظیفه به بهترین نحو و استفاده از تمام لحظات و فرصت‌ها برای خدمت خالصانه است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به هدف واحد مجموعه تأکید و تصریح کرد: کارکنان آستان قدس رضوی در هرجایگاهی، برای حضرت رضا(ع) کار می‌کنند و هدف غایی همگی باید جلب رضایت آن حضرت باشد و اگر اینگونه بود آنگاه هماهنگی، همکاری و همیاری ایجاد خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی تمامی بخش‌های آستان قدس رضوی را به مثابه پیکری واحد خواند و اظهار کرد: علی رغم اینکه ممکن است در ظاهر بخش‌های مختلف عناوینی مجزا و نامرتبط داشته باشند، اما در واقع همگی به مثابه مجموعه‌ و پیکره‌ای واحد هستند؛ که اگر چنین نگاهی در مجموعه وجود داشته باشد، آنگاه هم‌افزایی ارتقا می‌یابد و بسیاری از موانع در امور برطرف خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت جدی گرفتن مسئولیت و مغتنم شمردن فرصت خدمت، به ضرورت پویایی و پرهیز از خطر روزمرگی اشاره و تصریح کرد: امام موسی كاظم(ع) در روایتی می‌فرمایند «كسى كه دو روزش با هم برابر باشد، زيان كار است»، از این رو هرکس در هر مرتبه و موقعیتی که هست باید آن را مهم بداند و برای اوج بخشی به آن جایگاه تلاش کند؛ مهم دانست «کار» رمز موفقیت است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی به این سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «در هر کجا قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز عالم بدانید.» اشاره و توضیح داد: معنای این فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب این است که هرکاری انجام می‌دهید به آن اهمیت دهید و آن را مهمترین و بهترین کار بدانید و همه تلاش خود را برای رشد آن معطوف سازید.

وی به مدیران آستان قدس رضوی توصیه کرد: از روزمرگی و یک نواختی به شدت پرهیز کنید و با تحول در برنامه‌ها و پروژه‌ها و استفاده از خلاقیت و نوآوری برای اعتلای کار بکوشید، زیرا زندگی محدود بوده و باید از این سرمایه و نعمت الهی به بهترین نحو برای خدمت بهره برد.

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به پایبندی به سیاست‌های کلان و ریز برنامه‌های میان مدت تأکید کرد و با اشاره به اهمیت بالا و جایگاه ویژه‌ای که اسلام برای مشورت قائل است، گفت: باید از نظرات مختلف چه در درون و چه بیرون از دستگاه استفاده کرد و هیچگاه خود را بی‌نیاز از دانش و تجربیات دیگران تصور نکرد؛ بر اساس متون اسلامی کسی که از مشورت دیگران استفاده می‌کند به همان میزان ظرفیت فکری خود را بالا می‌برد.

وی افزود: به هیچ عنوان مشورت خواهی و استفاده از نظرات و آراء دیگران نشانه ضعف و عدم اعتماد به نفس نیست، بلکه گویای عقلانیت و خردورزی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی به اهمیت انجام پروژه‌های مشترک و ایجاد هم افزایی اشاره کرد و گفت: هم افزایی و تعریف پروژه‌های مشترک بین بخش‌های مختلف موجب تسریع و سرعت بخشی در انجام امور می‌شود و به هیچ عنوان اقداماتی همچون خنثی سازی کارهای یکدیگر در آستان قدس رضوی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ»، ابراز کرد: این آیه شریفه دلالت بر مورد محاسبه قرار گرفتن انسان در روز قیامت دارد؛ ما در آخرت باید پاسخگوی هر فعل و ترک فعلی باشیم که به آستان قدس رضوی هرچند کوچک آسیب وارد کرده باشد؛ سرمایه اجتماعی آستان قدس در گروی حسن انجام کار توسط مدیران و کارکنان این دستگاه مقدس است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین نسبت به تهیه گزارشات مستند توسط بخش‌های مختلف تأکید کرد و گفت: ارائه گزارشات و مستندات عملکردها بصورت دقیق، کامل، محکم و حاوی توضیحات روشن و واقعی بسیار حائز اهمیت بوده و موجب موفقیت سازمان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین بر ضرورت آمادگی کامل همه بخش‌های آستان قدس رضوی به ویژه بخش‌های فعال در حوزه حرم مطهر برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی تأکید کرد و گفت: تمام بخش‎های آستان قدس باید فعالانه برای میزبانی به بهترین وجه از مهمانان و زائران امام رضا(ع) کمک و همیاری کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم لبخند رضایت حضرت را متوجه خود سازیم. 

منبع: آستان نیوز  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->