نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد از استاندارد کشوری و استانی بسیار پایین‌تر است

  • کد خبر: ۱۵۲۷۶۰
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
فرماندار مشهد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد از استاندارد کشوری و استانی بسیار پایین‌تر است
فرماندار مشهد گفت: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد از استاندارد کشوری و استانی بسیار پایین‌تر است و در حوزه آب‌ نیز در حاشیه شهر بحران داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری، فرماندار مشهد، در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی ‌کلانشهرهای کشور و نشست‌ کمیته‌ بافت فرسوده شهرداری‌های کلانشهرهای ایران که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حاشیه شهر‌ احتمال دارد در هر شهری اتفاق بیفتد و حاشیه‌نشینی امر مطلوبی نیست. حاشیه شهر مشهد نگاه همه را ‌در کشور به خودش معطوف کرده است. بالاترین مقام کشور نیز نسبت به آن دغدغه دارند. با اینکه اقدامات خوبی هم در این حوزه صورت گرفته،‌ هنوز مسئله اول استان و کشور است. 

وی ادامه داد: بنای ما بر‌ این بود که با حمایت وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی تحولی در حاشیه شهر ایجاد کنیم‌ که تا پایان دولت سیزدهم بگوییم موضوعیت آن از اولویت خارج شده است. در همین راستا طرح تحول حاشیه شهر تهیه و تصویب شد. 

به گفته وی، اولین دستور‌کار این بود که باید سه کار‌ ویژه انجام می‌شد، ابتدا باید حاشیه شهر را تثبیت می‌کردیم. این اقدام بزرگ صورت گرفت و در اقدامی جهادی موضوع طرح تفصیلی مشهد تصویب و ابلاغ شد. 
فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ۱۲۸ روستا در حاشیه مشهد قرار دارد که باید این‌ روستاها باید تعیین ‌تکلیف می‌شد. ساخت‌وساز غیر‌مجاز بسیاری در این روستا‌ها وجود داشت که طرح هادی این روستا‌ها انجام شد. وقتی مرز روستا با حریم مشخص شود، دیگر اجازه نخواهیم داد حاشیه شهر بیشتر شود. بعد از تثبیت سامان‌دهی را انجام دادیم. ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز باید سامان‌دهی می‌شد.

به گفته داوری، به روایت‌های متفاوتی، اتباع خارجی در حاشیه شهر مشهد جمعیت زیادی دارند. یک میلیون نفر اتباع خارجی وجود دارند. 

وی ادامه داد: توانمند‌سازی نیز یک اقدام مهم دیگر در این مناطق است. برای سامان‌دهی حاشیه، باید زیر‌ساخت‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت که در قالب بازسازی شهری اجرا شد. 
فرماندار مشهد در ادامه بیان کرد: ۲۰۴ پروژه در چهار محور برای حاشیه مشهد تعریف شد. ۷۰ پروژه توسط ستاد بازآفرینی تعریف شده که ۲۳‌درصد آن انجام شده است. ۵۱ پروژه برای دستگاه‌های اجرایی است که ۱۷‌درصدش اجرایی شده و شهرداری مشهد نیز ۶۹ پروژه در دستور‌کار دارد که ۵۳‌درصد آن اجرایی شده است و نهاد‌های مردمی و عمومی ۱۴ پروژه در دستور‌کار دارند. 
به گفته داوری‌، دستگاه‌های اجرایی امکان اجرای همه پروژه‌ها را ندارند. حدود سه ماه است با خیران در کشور وارد مذاکره شده‌ایم. 
  

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->