انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

روایت «بچه زرنگ» از زندگی مدافعان حرم در ایام نوروز+ زمان پخش

  • کد خبر: ۱۵۵۴۳۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
روایت «بچه زرنگ» از زندگی مدافعان حرم در ایام نوروز+ زمان پخش
فصل دوم مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» قرار است در ایام ماه رمضان با پرداختن به زندگی مدافعان حرم لشکر فاطمیون به آنتن تلویزیون برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز گذشته تکلیف سریال‌های نوروز و رمضان تلویزیون مشخص شد. حامد بامروت‌نژاد مدیر شبکه دو سیما با اشاره به آماده شدن فصل دوم «بچه زرنگ» برای ایام ماه رمضان تأکید کرد که فصل دوم مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» به نویسندگی عباس هادیان و طاهره، ولی پور در ادامه فصل اول به زندگی پنج شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون و پنج شهید مدافع حرم مشهدی می‌پردازد.

قرار است در ایام نوروز قسمت‌های برگزیده «آقای قاضی» در روز‌های نخست نوروز ساعت ۲۱ پخش شود. پس از پخش این مجموعه، فصل دوم «بچه زرنگ» جایگزین آن می‌شود.

سریالی که پخش خود را در ایام سالگرد شهید سلیمانی آغاز کرد. قصه اعزام هشت شهید مدافع حرمِ مشهدی که شبکه دو از قالبِ داکیودرام برای ساخت آن بهره برد. قالبی که کمتر در تلویزیون و سینما استفاده می‌شود، اما به نظر می‌رسد ساختِ مبتنی بر حقیقت و واقعیت همیشه می‌تواند برای مخاطبین جذاب باشد.

شاید برای بسیاری جالب باشد که «درام مستند» چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ و این که در درام مستند اصالت با درام است یا واقعیت؟ «درام مستند» ژانری است که در آن موضوعات واقعی به شیوه نمایشی بازسازی می‌شوند.

در فصل اول این مجموعه تلویزیونی، اعضای خانواده شهدایی که به آن‌ها پرداخته شد ایفای نقش کردند. حتی لوکیشن‌های آن منزل واقعی پدران و مادران شهدایی بود که داستان زندگی آن‌ها به تصویر کشیده شد. از این جهت این مجموعه مستند داستانی یا داکیودرام ویژگی‌هایی دارد که تاکنون نظیرش ساخته نشده است؛ مثل این که بازیگران تا حد امکان واقعی‌اند و خانواده‌های شهدا در نقش شهدا بازی کردند.

همین نکات است که باعث می‌شود مخاطب این داستان‌ها را راحت‌تر باور کند و اصطلاحاً راهی برای رسیدن به همذات‌پنداری مخاطب است.

تلویزیون به این دست سریال‌ها نیاز دارد؛ چرا که اگر این قهرمانان را معرفی نکنیم کودک و نوجوان ما به سراغ قهرمانان پوشالی خواهند رفت. همان‌گونه که این فرهنگ غلط از طریق انیمیشن‌ها و فیلم‌های غربی‌ها همراه با پیوست تحریف‌آمیز تاریخ معاصرمان خصوصاً دفاع‌مقدس و ارزش‌های آن وارد شده و باید این دست کار‌ها به عنوان برنامه ویژه شبکه‌های سیما باشد.

به نظر می‌رسد این نوع سریال‌ها باید بخش‌های طولانی‌تر و داستان‌های بیشتری داشته باشند تا بتوانند حضورشان بیشتر جا بیفتد و از طرفی، سازندگان بیشتر مخاطبان را در جریانِ داستان‌های واقعی و تأثیرگذار شهدا قرار بدهند. سبک و زندگی و زمانه‌ای که مورد نیاز خانواده‌های ایرانی خصوصاً کودکان و نوجوانانی است که قهرمانان‌شان را از داستان‌های پوشالیِ غربی‌ها دنبال می‌کنند. خیلی از اتفاقاتی که همچون ماجرای «بچه زرنگ‌ها» جذاب و دیدنی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->