آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: مشهد، باید در جهاد تبیین، امیدآفرینی به نسل جوان و حفظ وحدت الگو باشد

  • کد خبر: ۱۵۵۵۰۶
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
تولیت آستان قدس رضوی: مشهد، باید در جهاد تبیین، امیدآفرینی به نسل جوان و حفظ وحدت الگو باشد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد به عنوان شهر امام رضا(ع) باید در جهاد تبیین، امیدآفرینی به نسل جوان و حفظ وحدت و اتحاد برای کشور الگو و نمونه باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد که با موضوع سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با اشاره به سفر معظم له بعد از سه سال به مشهد مقدس، ابراز کرد: شهر مقدس مشهد در ایام نزدیک به نوروز برای استقبال از مقام معظم رهبری حال و هوایی معنوی، پر شور و با نشاط به خود می‌گیرد؛ شور و نشاط شهر برای استقبال از معظم له همواره از سوی گروههای خودجوش مردمی شکل گرفته که باید این جنبه مردمی همچنان نیز حفظ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در امتداد سفر رهبر معظم انقلاب به مشهد نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید به معرفی و تبیین مبانی و شناساندن هرچه بیشتر رهبر معظم انقلاب به جامعه به ویژه نسل جوان بپردازند، عنوان کرد: امروز جامعه مملو از جوان‎هایی شجاع، آگاه، آشنا به حقایق زمان و مسلط به مسائل است؛ اما در این میان جوانانی نیز وجود دارند که به جهت ندیدن دوران سیاه طاغوت قبل از انقلاب، ایام دفاع مقدس و عدم آشنایی با امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تحت تأثیر تبلیغات سوء و فضای غبار آلودی که دشمن ایجاد کرده قرار گرفته‌اند، آنها نیز فرزندان ما هستند و نباید از آن‌ها غافل باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در عرصه تهاجم فرهنگی با همه ابزارها و در همة ابعاد و عرصه‌ها وارد شده‌اند، به اهمیت جهاد تبیین برای روشنگری حقایق اشاره و عنوان کرد: تبیین پیشرفت‌های کشور برای نسل جوان ضروری است، باید دستآوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی به برکت تأکیدات مقام معظم رهبری و شرایطی که پس از انقلاب در ایران ایجاد شد، بدست آمده است را به نسل جوان معرفی کرد.

وی گفت: نقش کلیدی و تعیین کننده رهبر معظم انقلاب به عنوان مهم‌ترین رکن در حفظ انسجام ملی، عبور به سلامت کشور از فتنه‌ها و بحران‌های خطرناک، تداوم امنیت، اقتدار و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف، باعث شده بیشترین هجمه جبهه معارض و استکبار برای ضربه به کشور معطوف به رهبری معظم انقلاب باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هوشمندي، درايت و مديريت رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: اینکه رهبری معظم همواره کشور را از بحران‌هاي عظيم به سلامت عبور داده و اینگونه مقتدر در برابر قدرت‌های جهانی ایستاده و نقشه‌های شوم آنها برای منطقه را خنثی می‌کنند، حاصل زهد، عبادت، تقوا، اخلاص و توسل دائمي ایشان به ذات اقدس الهیست، رهبر معظم انقلاب حقیقتا یکی از مصادیق روایت «اِنَّ الْمُوْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله، مومن با نور خداوند مى‌نگرد و حقایق را می‌بیند» هستند.

وی افزود: بنده افتخارم این است که سال‌ها از نزدیک در خدمت رهبری معظم بودم، ایشان دیدارهای فراوانی با گروه‌های مختلف و متخصصان عرصه‌های گوناگون دارند، همواره ایشان در حال کار کردن هستند، گاهی از من سؤال می‌شود «رهبری در روز چندساعت کار می‌کنند؟» در پاسخ می‌گویم «این سؤال درست نیست، باید بپرسید رهبری در روز چند ساعت استراحت می‌کنند؟».

حجت الاسلام والمسلمین مروی با ذکر نمونه‌هایی از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار نسبت به ساده زیستی پایبند هستند و در تمامی ابعاد زندگی خود، خانواده و اطرافیانشان بر ساده زیستی تاکید دارند، کسانى که از نزدیک با زندگى معظم له ارتباط دارند ساده زیستى ایشان را حتى در سطح پایین ترین اقشار جامعه تأیید می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات اسلام بر حفظ وحدت، خاطرنشان کرد: وحدت یکی از مهمترین اصول و ارکانی است که نیروهای جبهه انقلاب اسلامی باید به آن توجه داشته باشند، يکپارچگی در سايه وحدت عقيده مهمترین موضوع است که جریان مؤمن انقلابی نسبت به آن اتفاق نظر دارند و دیگر اختلافات و موضوعات کوچک بوده و برای رضای الهی قابل گذشت است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شکست توطئه‌های دشمنان و توفیقات در سایه همدلي، همزباني و وحدت حاصل می‌شود، گفت: مشهد به عنوان شهر امام رضا(ع) باید در جهاد تبیین، امیدآفرینی به نسل جوان و حفظ وحدت و اتحاد برای کشور الگو و نمونه باشد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->