آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

چراغ‌های برج های آزادی و میلاد خاموش شد

  • کد خبر: ۱۵۶۳۱۹
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
چراغ‌های برج های آزادی و میلاد خاموش شد
به مناسبت گرامیداشت رویداد بین المللی ساعت زمین المان تاریخی برج آزادی از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰، شامگاه شنبه ۵فروردین خاموش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ به وقت محلی ایران در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند. 

وی افزود: در همین راستا روشنایی برج آزادی تهران به عنوان نماد مهم تاریخی پایتخت در حمایت از محیط زیست جهانی چندین سال است که در این زمان چراغ هایش به همراه برج میلاد خاموش می‌شود.

شهردار منطقه۹ در ادامه توضیح داد: امسال نیز به روال سال‌های گذشته، چراغ‌های برج آزادی برای حفاظت از محیط زیست خاموش و همزمان با این رویداد اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه۹ نسبت به طراحی و نمایش نماد مثبت شصت (۶۰+) به وسیله شمع‌های روشن با مفهوم یک ساعت صرفه جویی در مصرف برق، در مقابل برج آزادی اقدام می‌کند.

لازم به ذکر است این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط صندوق جهانی از استرالیا آغاز شد. در این سال ۲/۲ میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق شدند تا چراغ‌های غیرضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند که پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۰با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد و سپس برج آزادی آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->