تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

دستگیری اعضای باند آدم ربایی در قم

  • کد خبر: ۱۵۷۱۱۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
دستگیری اعضای باند آدم ربایی در قم
اعضای باند گروگانگیری که زیر نظر زنی خشن فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اعضای باند تبهکاری به بهانه تهیه ویزا ۶ نفر را ربوده و با ارسال فیلم‌های ضرب و شتم آن‌ها برای خانواده‌های‌شان دست به اخاذی می‌زدند.

چند روز قبل به مأموران پلیس آگاهی قم خبر رسید که اعضای یک باند آدم‌ربایی تعدادی از اتباع کشور افغانستان را ربوده و از آن‌ها باجگیری کرده‌اند. آنطور که شواهد اولیه نشان می‌داد گروگان‌ها قصد تهیه ویزای کشور‌های خارجی را داشتند که از طریق شبکه‌های اجتماعی در دام گروگانگیران افتاده بودند. هنوز هیچ‌کس از سرنوشت گروگان‌ها و محل نگهداری‌شان اطلاعی نداشت و معلوم نبود در چه شرایطی به سرمی‌برند. با وجود این تحقیقات برای نجات آن‌ها آغاز شد.

در جریان تحقیقات مقدماتی معلوم شد سرکرده این باند زنی جوان است که در شبکه‌های اجتماعی افرادی را که به‌دنبال دریافت ویزای کشور‌های خارجی هستند فریب داده و با آن‌ها قرار ملاقات می‌گذارد. آن‌ها وقتی در محل قرار حاضر می‌شدند همدستان زن شیاد محاصره‌شان کرده و با بستن دست و پا و چشمان‌شان آن‌ها را می‌ربودند. آن‌ها با اجرای این نقشه توانسته بودند ۶ نفر را فریب داده و بربایند و بررسی‌ها نشان می‌داد با وجود باج‌گیری و سرقت اموال‌شان همچنان آن‌ها را در اسارت نگه داشته‌اند.

هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد، کارآگاهان به اطلاعات بیشتری در این‌باره دست پیدا می‌کردند تا اینکه سرانجام موفق شدند مخفیگاه آدم‌ربایان را شناسایی کرده و در عملیاتی ضربتی ضمن آزادی ۶ مرد ربوده شده، ۸ عضو این باند را دستگیر کنند.

حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در این‌باره گفت: اعضای این باند اغلب در شبکه اجتماعی فیسبوک با اتباعی که قصد تهیه ویزا برای کشور‌های خارجی را داشتند آشنا شده و با برقراری ارتباط با آنان، وعده اخذ ویزا برای کشور‌های دیگر به آن‌ها می‌دادند. دستگیرشدگان پس از جلب اعتماد، برای انجام امور اداری و اسکان چند روزه متقاضیان ویزا، با آنان قرار ملاقات گذاشته و در این ملاقات آن‌ها را می‌ربودند.

وی در ادامه گفت: سرکرده این باند یک خانم بود که به دستور او متهمان با بستن دستان و چشمان گروگان‌ها آن‌ها را ضرب و جرح و آزار و اذیت کرده و از این صحنه‌ها فیلمبرداری کرده و با ارسال تصاویر برای خانواده‌های‌شان از آن‌ها اخاذی می‌کردند.

دادستان قم ادامه داد: مشارکت در آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار، حبس غیرقانونی و تحصیل مال از طریق نامشروع از جرایم اعضای این باند است و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->