لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی | مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز نمایند سیل محور سرخس- مشهد را مسدود کرد گرفتارشدن چند خودرو در سیل امروز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مردم از تردد در شهر پرهیز کنند + فیلم شهردار طرقبه: مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند
سرخط خبرها

اعتقاد کاظم یزدان‌مهر، نامزد شهرداری مشهد به تسلط شهردار به دیپلماسی شهری

  • کد خبر: ۱۵۷۴۲۲
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
اعتقاد کاظم یزدان‌مهر، نامزد شهرداری مشهد به تسلط شهردار به دیپلماسی شهری
کاظم یزدان‌مهر، شهردار منطقه ۶ در نشست ارائه برنامه نامزد‌های شهرداری مشهد به ارائه برنامه‌های مورد نظر خود پرداخت. 

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم یزدان‌مهر امروز، ۱۶ فروردین ماه، در نشست ارائه برنامه نامزد‌های شهرداری مشهد که به صورت زنده پخش شد، اظهار کرد: شهر مشهد با توجه به شاخص و ویژگی‌های خاصی که دارد دارای شرایط و شاخص‌هایی است، بنابراین شهردار باید اهل تعامل و مسلط به دیپلماسی شهری باشد. باید حداکثر استفاده و بهره را ببریم و بتوانیم با فعال کردن پتانسیل‌های شهر مشهد و ارائه آن‌ها در قالب بسته‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب کنیم. شهردار مشهد باید بتواند انسجام حاکمیتی ایجاد کند. 

این گزینه شهرداری مشهد گفت: حوزه معاونت فنی و عمران و حمل‌و‌نقل باید از هم جدا شوند. تشکیل مدیریت زیباسازی در معاونت شهرسازی یا خدمات شهری باید در دستور کار قرار گیرد. مدیریت بحران بابد به خدمات شهری متصل شود. متولی ورزش شهرداری مشهد باید در حد یک سازمان یا اداره کل خلاصه شود. ناحیه‌محوری یکی از موضوعات مورد توجه من است.

یزدان‌مهر افزود: ارتقای جایگاه شهر مشهد در سطح ملی و بین‌المللی باید به صورت جدی پیگیری شود. حوزه معاونت اقتصادی باید فعال‌تر از وضعیت موجود باشد، با اخذ مشاوران بسته‌های اقتصادی را آماده و در قالب نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی مطرح کنیم تا سرمایه‌گذار جذب شود. همچنین می‌توانیم با کلان‌شهر‌های مذهبی روابط خواهرخواندگی داشته باشیم.

تبدیل وضعیت رفاهیات و ارتقای شغلی منابع انسانی بسیار مهم است

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه دغدغه در زمینه برنامه‌ریزی و منابع انسانی، تبدیل وضعیت رفاهیات و ارتقای شغلی بسیار مهم است، عنوان کرد: سیستم متمرکز اداری ستاد باید به سازمان‌ها و مناطق منتقل شود. شهرداری در خصوص رفاهیات پتانسیل‌های خوبی دارد که از جمله آن‌ها صندوق‌های قرض‌الحسنه و شرکت‌های تعا‌ونی است، اما خروجی این مجموعه‌ها نارضایتی را برای همکاران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید به موضوع برون‌سپاری، بازبینی و اصلاح فرایندها، تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروها، تهیه بانک اطلاعاتی در رابطه با شایسته‌سالاری و سرعت بخشیدن به تکمیل هوشمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد. در حوزه رفاهیات باید بتوانیم اعتبارات رفاهی را تجمیع کنیم.

این گزینه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طرح تفصیلی ابلاغ شده، اما نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: در خصوص بافت‌های فرسوده نیز تصمیمات خوبی گرفته شده، اما روال اجرا سخت شده است. در خصوص پروانه و پایانکار و پلاک‌های مسکونی حاشیه شهر باید هماهنگ باشیم و دستورالعمل‌های واحدی بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی و مجموعه‌های درگیر ایجاد کنیم. در حوزه استحصال اراضی باید با سازمان و اشخاص حقیقی که صاحب زمین‌های بزرگ‌مقیاس هستند به گونه‌ای تعامل کنیم که منافع دو مجموعه لحاظ شود.

مشهد دارای بافت‌های تاریخی بسیار خوبی است

یزدان‌مهر اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد دارای بافت‌های تاریخی بسیار خوبی است باید احیای بافت‌های تاریخی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و ادارات متولی مورد توجه قرار گیرد تا منطقه گردشگری و پتانسیلی برای شهر مشهد باشند. در زمینه هویت اسلامی شهر مشهد معاونت شهرسازی و دستگاه‌های متولی باید دغدغه داشته باشند و راهکار لازم را ارائه دهند. 

شهردار منطقه ۶ گفت: در موضوعات کمیسیون ماده ۱۰۰ تناقض‌هایی وجود دارد. به طور مثال رایی‌هایی که صادر می‌شود متفاوت است. این برای مردم نارضایتی ایجاد کرده و دریافت حق و حقوق شهرداری را سخت کرده است. 

وی بیان کرد: در حوزه مباحث خدمات و محیط زیست شهری حفظ و توسعه فضا‌های شهری باید انجام شود. رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله برای شهرداری هزینه‌بر است. زباله‌های خشک یا پسماند فرصت خوبی برای شهرداری مشهد است. باید این دو را تجمیع کنیم یعنی طرح جمع‌آوری زباله‌های خشک نیز جزو پیمان پیمانکار رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله باشد. در طی سالیان بسیار کم مبحث جمع‌آوری زباله و رفت‌و‌روب می‌تواند در قالب مزایده واگذار شود.

این گزینه شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مشاغل آلاینده و مزاحم در بافت‌های مختلف شهر ایجاد نگرانی کرده، اما برنامه منسجمی در رابطه با ساماندهی این موضوعات در سنوات اخیر نداشتیم. حتما باید در رابطه با ساماندهی مشاغل با ایجاد بسته‌ها و‌مشوق‌های بسیار خوب با بخش خصوصی این موارد را انجام داد. حفاظت و تقویت بستر‌ها و منابع ارزشمند طبیعی مانند کمربند سبز، کشف و ارتفاعات جنوب جزو اولویت‌ها است. در زمینه حذف گونه‌های گیاهی پرهزینه، مشارکت با بخش خصوصی جهت احداث مجتمع‌های سامان‌دهی، احداث کارخانت زباله‌سوز و احداث کارخانه بازیافت خاک نخاله و تبدیل به مصالح ساختمانی باید اقدام شود. حتما باید پروژه‌های بزرگ‌مقیاس مانند پارک‌های بزرگ و مجموعه‌های تفریحی در این پارک‌ها ایجاد کنیم.

هزینه‌های شهرداری را به منبع درآمدی تبدیل کنیم

یزدان‌مهر عنوان کرد: در رابطه با موضوعات مالی، درآمدی و اقتصادی تمرکز بر نقش گردشگری مذهبی در اقتصاد شهر، شفاف کردن قوانین و ضوابط فرایندی برای سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد مکانیسم لازم اداری، تدوین مشوق‌های خاص برای سرمایه‌گذاری خارجی، دریافت سهم کامل شهرداری از محل مالیات‌ها، ایجاد تفکر واحد در شهرداری جهت سرمایه‌گذاری کلان توسط بخش خصوصی و برنامه‌ریزی دقیق به منظور کسب درآمد از ارائه خدمات به زائر و تبدیل به منبع درآمدی پایدار است.

شهردار منطقه ۶ افزود: ما پتانسیل بسیار خوبی داریم و شورا در رابطه با شرکت گردشگری هفت حوض مصوبه خوبی داشت. با فعال کردن این شرکت می‌توانیم هزینه‌های شهرداری را به منبع درآمدی تبدیل کنیم. تعریف پروژه‌ها و رویداد‌های ملی در شهر، ارتقای آگاهی شهروندان به مقوله‌های اجتماعی و دریافت حداکثری سهم عوارض متمرکز از دیگر برنامه‌ها است. 

وی تصریح کرد: در رابطه با پروژه‌های عمرانی اعتقاد من بر استفاده از تکنولوژی‌های روز، استفاده از آسفالت پلیمری، اولویت دادن به بازگشایی معابر ویژه و اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس است. پروژه‌های زودبازده باید تکرار شود، اما پیشنهاد می‌کنم جهت‌دهی شود تا به حداکثر بهره‌برداری برسد.

این گزینه شهرداری مشهد گفت: در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک برنامه‌های من در زمینه تحقق شهر ایمن و روان، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تدوین قانون جلوگیری از تردد وسایل نقلیه آلاینده، جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، برنامه‌ریزی اقتصادی جهت توسعه خطوط ریلی، تامین مالی احداث قطارشهری از منابع دولتی و مدیریت اقتصادی این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی، نوسازی اتوبوس‌ها و نا‌وگان تاکسی، حمل‌ونقل پاک، تفکیک حمل‌و‌نقل زائر خارجی از ایرانی و نگاه ویژه در رابطع با پروژه‌های عمرانی و حمل‌و‌نقل شهر مشهد است.

یزدان‌مهر بیان کرد: در موضوعات فرهنگی اعتقاد من توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، احداث سالن‌های ورزشی و فرهنگسرا‌ها در حاشیه شهر، ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست، هزینه کردن نیم درصد سهم کتابخانه‌ها، توسعه خانه‌های علم، احداث کمپ‌های زائر است که شهرداری نباید در این زمینه به تنهایی متولی باشد دستگاه‌های مربوطه نیز باید سهم خود را پرداخت کنند. علاوه بر این باید تعامل سازنده میان مراکز متعدد سیاست‌گذاری امر زیارت اتفاق بیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->