چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه در محلات و محدوده مرکزی مشهد خبر داد.

علی سمیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل انسان‌محور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسایل نقلیه در شهر‌ها خواهد داشت. بر این اساس، رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی به‌ویژه در مرکز شهر است؛ چراکه با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده، ایجاد بستر‌های لازم برای تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیر‌های دوچرخه احداث‌شده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستان‌ها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرح‌های مطالعاتی بالادستی، طول شبکه مسیر‌های دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد، افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیر‌های دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت، رنگ‌آمیزی و نصب تابلو‌ها و علائم مربوط، به‌صورت مستمر توسط شهرداری‌های مناطق مختلف در حال اجراست.

سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در مسیر‌های دوچرخه، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->