اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد رتبه سوم هوشمندسازی را در منطقه غرب آسیا و اوراسیا دارد + فیلم تنش ترافیکی در خیابان شهدای سلامت مشهد | اینجا پارک دوبله ظاهراً ممنوع نیست! تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری مشهد برای اتمام ۵ کلان‌پروژه شاخص شهر سامان‌دهی املاک قولنامه‌ای در مشهد، گامی حیاتی در توسعه متوازن شهر اجرای آزمایشی طرح پیشگیری از بیماری با فناوری هوش مصنوعی در مشهد | افزایش پوشش بیمه ناباروری تا ۷۰ درصد در خراسان رضوی به نام مادر، به یاد پسر | روایتی از دیدار صمیمانه بانوان رسانه‌ای مشهد با مادر شهید آیت‌الله رئیسی واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه در محلات و محدوده مرکزی مشهد خبر داد.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

علی سمیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل انسان‌محور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسایل نقلیه در شهر‌ها خواهد داشت. بر این اساس، رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی به‌ویژه در مرکز شهر است؛ چراکه با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده، ایجاد بستر‌های لازم برای تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیر‌های دوچرخه احداث‌شده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستان‌ها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرح‌های مطالعاتی بالادستی، طول شبکه مسیر‌های دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد، افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیر‌های دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت، رنگ‌آمیزی و نصب تابلو‌ها و علائم مربوط، به‌صورت مستمر توسط شهرداری‌های مناطق مختلف در حال اجراست.

سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در مسیر‌های دوچرخه، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->