«حاج حسین آقا ملک» به‌روایت چهره‌های شاخص مشهدی صرفه‌جویی ۳۰ میلیاردی اتوبوسرانی مشهد با مهندسی معکوس قطعات هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت (۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا تعطیلی ۴ ساعته اصناف مشهد اجرایی شد؟ | روایت شهرآرانیوز از اولین روز خاموشی اصناف + فیلم فعالیت قرارگاه خدمات سفر ویژه ایام اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد + فیلم به مناسبت سالگرد درگذشت حاج حسین ملک؛ چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت مشهد برگزار شد بوستان کرامت؛ جاذبه‌‌‌‌ای تفریحی و گردشگری در مشهد مقدس عقد تفاهم‌نامه چهارجانبه تأمین آب فضای سبز شهری مشهد از طریق پساب شهروند خبرنگار | درخواست راه‌اندازی مجدد سامانه پیام کوتاه اتوبوس‌رانی مشهد + پاسخ انبار ضایعاتی‌ها عامل افزایش جمعیت موش‌ها در مفتح شرقی مشهد گلایه ساکنان خیابان عنصری غربی مشهد از هتل‌آپارتمان‎‌ها مشهد، پیشرو در استفاده از آب‌های خاکستری ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار کوثر و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳ مرداد ۱۴۰۳) آیا ادارات مشهد امروز (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟ پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم
سرخط خبرها

مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه در محلات و محدوده مرکزی مشهد خبر داد.

علی سمیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل انسان‌محور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسایل نقلیه در شهر‌ها خواهد داشت. بر این اساس، رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی به‌ویژه در مرکز شهر است؛ چراکه با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده، ایجاد بستر‌های لازم برای تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیر‌های دوچرخه احداث‌شده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستان‌ها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرح‌های مطالعاتی بالادستی، طول شبکه مسیر‌های دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد، افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیر‌های دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت، رنگ‌آمیزی و نصب تابلو‌ها و علائم مربوط، به‌صورت مستمر توسط شهرداری‌های مناطق مختلف در حال اجراست.

سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در مسیر‌های دوچرخه، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->