سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه در محلات و محدوده مرکزی مشهد خبر داد.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

علی سمیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل انسان‌محور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسایل نقلیه در شهر‌ها خواهد داشت. بر این اساس، رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی به‌ویژه در مرکز شهر است؛ چراکه با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده، ایجاد بستر‌های لازم برای تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیر‌های دوچرخه احداث‌شده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستان‌ها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرح‌های مطالعاتی بالادستی، طول شبکه مسیر‌های دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد، افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیر‌های دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت، رنگ‌آمیزی و نصب تابلو‌ها و علائم مربوط، به‌صورت مستمر توسط شهرداری‌های مناطق مختلف در حال اجراست.

سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در مسیر‌های دوچرخه، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->