کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: رحمت خدا در شب‌های قدر جاری است

  • کد خبر: ۱۵۸۶۹۱
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
آیت‌الله علم‌الهدی: رحمت خدا در شب‌های قدر جاری است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رحمت خدا در شب‌های قدر جاری است و هرکس با هر وضع ظاهری و اعتقادی که داشته باشد، می‌تواند در این شب‌های عزیز دوباره به خدا مراجعه کند، اظهار ندامت کند و از همه مهم‌تر، تلاش کند تا در سال پیش رو بیش از گذشته در مسیر حق پیش برود. 

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم شب بیست و سوم رمضان مصادف با سومین شب از لیالی شریف قدر که با حضور زائران و مجاوران در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اشتباه است اگر گمان کنیم شب قدر می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت یک‌ساله فردی باشد که در طول عمر خود هرچه خواسته انجام داده، ذره‌ای به تقوا اعتنا نداشته اما اکنون تلاش دارد تا با حضور در مراسم احیای شب قدر، هرچه کرده را تسویه کند و دوباره مسیر گنه‌کاری در پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه پشیمانی از گذشته به‌تنهایی فایده ندارد، افزود: پشیمانی از گناه فقط زمانی منجر به صلاح و نجات فرد می‌شود که وضعیت آینده برای فرد مشخص باشد؛ به این معنا که انسان بداند اگر پشیمانی از گناه برای او حاصل شده، در آینده تلاش خواهد کرد تا دامان خود را از آلودگی مشابه آن پاک کند.

شب قدر، شب تحول ارادی بندگان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیش‌تر هم گفته بودیم که نباید شب قدر را به‌عنوان یک مراسم دینی و آیینی همچون سایر مراسمات در نظر گرفت زیرا امشب را شب قدر می‌گویند؛ به این دلیل که بنده خودش باید به میدان بیاید و با استغفار از گناهان خود، شب قدر را مقدمه‌ای برای آغاز مسیر عبودیت خود قرار دهد. به این ترتیب، اگر بنده بخواهد در تمام طول زندگی خود در یک سال، همه امورات خود را بر مبنای خواست و رضای پروردگار عالم قرار دهد، خداوند عالم هم در شب‌های قدر این‌طور مقدر خواهد کرد که شب قدر، شب تعالی و تحول انسان باشد.

وی ادامه داد: رحمت خدا در شب‌های قدر جاری است و هرکس با هر وضع ظاهری و اعتقادی که داشته باشد، می‌تواند در این شب‌های عزیز دوباره به خدا مراجعه کند، اظهار ندامت کند و از همه مهم‌تر، تلاش کند تا در سال پیش رو بیش از گذشته در مسیر حق به پیش برود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بنا به روایت متواتر درباره شب‌های قدر، شب نوزدهم رمضان، شب تقدیر است به این معنا که انسان در آن با محاسبه اعمال خود، گذشته‌اش را در نظر می‌گیرد و حسابش را با پروردگارش تسویه می‌کند. شب بیست و یکم رمضان، شب امضاست به این معنا که سرنوشتی برای بنده نوشته و به امضا می‌رسد و سرانجام شب بیست و سوم رمضان، شب تنجز است به این معنا که هرچه نوشته شده، قطعی می‌شود و به‌عنوان مقدر بنده برای سال آینده در سرنوشت او قرار می‌گیرد.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->