ایلان ماسک کارمند ایرانی شرکت تسلا را اخراج کرد + علت هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴ تفاوت راکتور هسته‌ای و مرکز غنی‌سازی اورانیوم چیست؟ | بمباران کدام‌یک خطرناک‌تر است؟ همه‌چیز درباره بمب‌افکن B‑2، مشخصات آن و مأموریت‌هایش + عکس و جدول فعال استرالیایی حمایت گوگل از صهیونیست‌ها را افشا کرد آیا پلتفرم «رمزینکس» هک شده است؟ توضیحات جدید مدیرعامل «نوبیتکس» درباره حمله هکری اخیر (۳۱ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۵۸۸۹۲
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش شکایت کاربران از خدمات تلفن ثابت و همراه در سال ۱۴۰۱
مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری آمار‌هایی از میزان شکایت کاربران، بیشترین موارد مورد شکایت و اپراتور‌هایی که بیشترین شکایت را دریافت کرده‌اند اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - به گفته‌ی پیمان قره‌داغی سال گذشته ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) درج‌شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها می‌شود، از رشد ۱۷ درصدی شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران خبر داد: «در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده است.»

پرتکرار‌ترین شکایات در حوزه‌ی خدمات تلفن ثابت، قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تأخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس بودند. همچنین استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان، پنج استان با بیشترین میزان شکایات در این بخش معرفی شده‌اند.

ارائه خدمات تلفن همراه دومین حوزه پر شکایت در سال گذشته بود که ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در این حوزه ثبت شده: «سهم همراه اول از شکایات ثبت‌شده در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.»

در حوزه‌ی خدمات تلفن همراه شکایت‌های پرتکرار مردم مربوط به قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیم‌کارت بود و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس نیز پنج استان پرشکایت در این حوزه هستند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه اقدامات صورت‌گرفته در کمیته حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری باعث کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات شده است، گفت در سال گذشته میانگین زمان پاسخگویی در حوزه خدمات تلفن همراه از بیش از ۱۰ روز به ۷ روز کاری کاهش یافت.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایات کاربران را در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت می‌کند که کاربران می‌توانند با مراجعه به این آدرس اینترنتی و یا شماره‌گیری ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->