احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

قزاقستان به دنبال استفاده از جایگاه ویژه ترانزیتی افغانستان در منطقه

  • کد خبر: ۱۵۸۹۳۸
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
قزاقستان به دنبال استفاده از جایگاه ویژه ترانزیتی افغانستان در منطقه
معاون نخست وزیر قزاقستان می‌گوید این کشور به دنبال بهره‌گیری از جایگاه ویژه ترانزیتی افغانستان برای اتصال به آسیای جنوبی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در امور تجارت و همگرایی در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه هیئت حاکمه افغانستان درباره گسترش روابط تجاری و جایگاه ویژه افغانستان برای اتصال آسیای مرکزی و جنوبی گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه هیئت حاکمه افغانستان، ژومانگارین که در رأس هیئتی از مقامات سیاسی و تجار قزاقستانی به کابل سفر کرده است، در دیدار با متقی گفت: افغانستان جایگاه ویژه ترانزیتی در منطقه دارد و نقطه وصل آسیای مرکزی و جنوبی می‌باشد. قزاقستان تلاش می‌کند افغانستان از طریق راه‌آهن به منطقه وصل شود تا راه‌های جدید تجاری به‌روی افغانستان باز شود.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر شرکت‌های قزاقستانی در بخش راه‌آهن با افغانستان به طور مشترک کار می‌کنند، افزود افزایش پتانسیل ترانزیتی افغانستان کار مشترک دوطرف است.

نماینده نخست وزیر قزاقستان همچنین وعده داد که با همکاری وزارت‌های خارجه و تجارت افغانستان، در روند صدور روادید برای تجار افغان تسهیلات ایجاد می‌کند.

متقی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه سیاست خارجی افغانستان متوازن و اقتصادمحور است، تصریح کرد اتصال و ترانزیت منطقه‌ای از طریق افغانستان در اولویت سیاست خارجی کشور قرار دارد.

وی همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر بهره‌بردن در بخش تجارت و ترانزیت افغانستان می‌تواند از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری ایجاد شده در افغانستان نیز استفاده کند.

به گفته متقی، میزان تجارت بین افغانستان و قزاقستان طی یک سال گذشته افزایش یافته و به900ملیون دلار رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->