سرخط خبرها

جنگ، خون و چند مثقال شرافت!

  • کد خبر: ۱۵۹۱۲۲
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
جنگ، خون و چند مثقال شرافت!
آخرین دیدار آویژه صنعت پارسای مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال با اتفاقات ویژه‌ای همراه بود.

رقابت‌های لیگ بسکتبال برای نماینده مشهد به پایان رسید و در شبی که سالن سجاد خانه بسکتبال استان مملو از حضور بسکتبال‌دوستان بود، آویژه با نتیجه ۹۳ بر ۸۱ مقابل شهرداری گرگان، مدافع عنوان قهرمانی، شکست خورد تا با قبول سومین شکست پیاپی رودررو از گردونه رقابت‌ها کنار برود. تقابلی که لحظه‌های ویژه زیادی با خود داشت؛ از برخورد حامد حسین‌زاده و پری‌پتی و شکستن بینی کاپیتان مشهدی‌ها گرفته تا نمره قبولی که پیشکسوتان مشهدی حاضر در سالن به عملکرد فصل آویژه با وجود حذف از رقابت‌ها دادند.

وقتی خون به‌پا شد

همین سال گذشته بود که در جریان بازی لس‌آنجلس لیکرز و دیترویت پیستونز در لیگ بسکتبال NBA آرنج لبران جیمز به صورت آیزایا استوارت برخورد تا زمینه‌های یکی از خونین‌ترین درگیری‌ها در تاریخ رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا فراهم شود. جایی که آیزایا بعد از آن برخورد نتوانست خودش را کنترل کند و عصبانیتش از درون زمین به رختکن‌ها کشیده شد. شب گذشته و در جریان دیدار تیم‌های آویژه صنعت پارسای مشهد و شهرداری گرگان در لیگ‌برتر بسکتبال ایران هم صحنه‌ای مشابه اتفاق افتاد.

با این تفاوت که حامد حسین‌زاده، کاپیتان مشهدی‌ها، آیزایا نبود و رضا جوادی، سرداور بازی، هم هرگز پری‌پتی را به‌دلیل آرنج‌زدن به صورت حسین‌زاده دیسکالیفه و از زمین اخراج نکرد. جالب آنکه جوادی در ابتدا حتی خطا هم نگرفت و چند ثانیه بعد وقتی صورت غرق در خون حامد حسین‌زاده را دید، به بازبینی صحنه رضایت داد و بعد از آن بود که پذیرفت پتی با آرنج بازیکن مشهد را زده است.

جشن هواداری در شب شکست آویژه

تقابل آخر نماینده مشهد در لیگ‌برتر با حضور حداکثری هواداران بسکتبال‌دوست خراسانی در سالن همراه بود. حضوری که موجب شده بود در سالن سجاد جایی برای سوزن‌انداختن نباشد. هوادارانی که در جریان فصل هم بار‌ها سالن را پر و از تیم شهرشان حمایت کردند. بعد از یک بازی پرالتهاب و مهیج، آویژه باخت، اما هواداران این تیم که بعد از شکست ایستادند و تیمشان را تشویق کردند، برندگان حقیقی «شب شکست» بودند. برندگانی که یاد و خاطره هواداران طلایی تیم فوتسال علم‌وادب در دهه ۸۰ را زنده کردند.

پتی برنده جدال غول‌های آمریکایی

از نکات تأمل‌برانگیز و ویژه آخرین تقابل آویژه و شهرداری گرگان، پیروزی پری پتی در جدال آمریکایی‌های میدان بود. پتی، ستاره شهرداری گرگان، در این دیدار با شاخص عملکردی ۳۴ بهترین بازیکن زمین بود و بعد از او کورین هنری، ستاره آمریکایی آویژه، عدد ۲۴ را برای شاخص عملکردی‌اش از خود به‌جا گذاشت. پتی و هنری در جریان سه دیدار دو تیم در این مرحله بهترین بازیکنان تیم‌هایشان بودند و به‌نظر می‌رسد تفاوت‌ها را آن‌ها رقم زدند. شاید اگر هنری با آن اشتباه نابخشودنی در بازی نبوغ اراک پرتاب آزاد یک ثانیه به پایان بازی را به سبد می‌نشاند، حالا هرگز مجبور به تقابل با غول آمریکایی شهرداری گرگان در این مرحله و حذف زودهنگام از جریان مسابقات نمی‌شد.

تایم‌اوت عجیب سرجان!

سرجان ایوانوویچ در فاصله یازده ثانیه به پایان بازی و درحالی‌که آویژه با دوازده اختلاف از حریفش عقب بود، اقدام به گرفتن وقت استراحت فنی کرد؛ اقدامی که تعجب حاضران در سالن را به‌همراه داشت. تایم‌اوتی که به‌نظر، بیشتر برای احترام به حضور هواداران مشهدی در سالن گرفته شد و سرجان در این فرصت از بازیکنانش خواست حالا که حذف شدند، دست‌کم با رفتار حرفه‌ای و بدون توجه به التهابات موجود، نزد هواداران بروند و از آن‌ها بابت حمایتشان تشکر کنند.

اتفاقی که رقم خورد و آویژه در بازگشت به میدان اصلا ندوید و دو تیم به پایان بازی رضایت دادند، اما با به‌صدادرآمدن زنگ سالن، بازیکنان بدون هیچ درگیری به‌سمت هواداران رفتند و با دست‌هایشان از آن‌ها بابت حمایتشان تشکر کردند؛ اقدامی حرفه‌ای که با واکنش بهتر هواداران و تشویق تیم همراه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->