خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد تداوم وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلاهبرداری از شهروندان مشهدی برای اجاره باغ ویلا

  • کد خبر: ۱۵۹۶۵۱
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
  • ۱
کلاهبرداری از شهروندان مشهدی برای اجاره باغ ویلا
ماجرای ساده بیعانه به عنوان اجاره باغ‌­ویلا همچنان قربانی می­‌گیرد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ قرار بود چشم فامیل را دربیاورند، همسرش مدام او را در مقایسه با باجناقش جلو می‌راند که باید مهمانی پایان هفته‌شان چنین و چنان باشد. باید جشن تولد پسرشان از تمام جشن تولد‌هایی که فامیل گرفته‌اند، بهتر باشد. زن در وادی چشم و هم‌چشمی چنان غرق شده بود که اصلا توجهی به وضعیت معمولی زندگی‌شان نداشت. برایش مهم نبود که شاید همسرش توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را نداشته باشد.

برای زن تنها کم نیاوردن مقابل دیگران مهم بود. در ادامه برنامه‌ریزی‌ها، او از همسرش خواست تا باغ‌ویلایی در یکی از مناطق خوش آب‌و‌هوای اطراف مشهد اجاره کند، اما جست‌و‌جو‌های مرد نشان داد که کرایه‌های نجومی باغ‌ویلا‌ها با پول آن‌ها هم‌خوانی ندارد، از سویی نمی‌خواست بهانه‌ای دست همسرش بدهد، چون از تبعاتش به خوبی خبر داشت. مرد برای حل موضوع دست‌به‌دامن سایت‌های واسطه‌گر و آگهی‌های باغ‌ویلا شد.

او با چند آگهی‌دهنده هم تماس گرفت، اما ویلاهایشان آن چیزی نبود که انتظارات همسرش را برآورده کند تا اینکه در میان انبوهی از آگهی‌ها اجاره یک باغ‌ویلای فوق‌لوکس با قیمتی باورنکردنی چشمش را گرفت. او در تماس با آگهی‌دهنده، با فردی خوش‌سرزبان و مؤدب صحبت کرد که با صبوری به تمام سؤالات او پاسخ داد. مرد اعلام کرد که می‌خواهد حضوری برای دیدن ویلا بیاید، اما از آنجا که صاحب ویلا وقت بازدید نداشت قرار شد مبلغی به عنوان بیعانه به شماره کارتی واریز کند. مرد چند میلیون تومان به عنوان بیعانه واریز کرد و قرار شد یکی دو روز قبل جشن برای بازدید و نوشتن قرارداد به محل بروند.

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت تا اینکه روز موعود فرار رسید، اما از صبح تا غروب مرد هر چه با آگهی‌دهنده تماس گرفت، گوشی‌اش خاموش بود و آگهی هم از سایت حذف شده بود. مرد تازه فهمید که اسیر یک شیاد اینترنتی شده و نمی‌دانست جواب همسرش را چه بدهد.
با گزارش چندین شکایت از شهروندان درباره واریز بیعانه برای اجاره باغ‌ویلا در مشهد، با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، گروهی از کارشناسان پلیس فتای مشهد مأمور رسیدگی به پرونده شدند.

بیعانه برای کلاهبرداری

در بررسی اظهارات مال‌باختگان مشخص شد این افراد برای گذراندن تعطیلات آخر هفته با تبلیغات فردی ناشناس در یکی از سایت‌های واسطه‌گر مبنی بر اجاره باغ‌ویلا با تمامی امکانات شامل، استخر، سونا، جکوزی، آلاچیق و... با قیمت بسیار مناسب، مبالغی را بین یک تا دو میلیون تومان به عنوان بیعانه برای این فرد واریز کرده‌اند.
تعدادی از این افراد با دریافت آدرس باغ‌ویلا، در موعد مقرر با مهمان‌هایشان به این مکان مراجعه کرده‌اند، اما فرد آگهی‌دهنده گوشی‌اش را خاموش کرده است. آنجا افراد فهمیده‌اند از یک کلاهبردار باغ‌ویلا اجاره کرده‌اند.

ردپای کارت‌های اجاره‌ای

بررسی شماره کارتی که پول‌ها به آن واریز شده بود نشان می‌داد که کارت‌ها اجاره‌ای هستند و سیم‌کارت‌ها نیز متعلق به افرادی است که متهم با ارائه اطلاعات دیگران آن‌ها را دریافت کرده است.

کارشناسان پلیس فتای مشهد پس از بررسی دقیق اظهارات مال‌باختگان با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی و سرنخ‌های به‌جامانده با اقدامات گسترده اطلاعاتی، محل اختفای این فرد کلاهبردار را در مشهد شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی و کسب مجوز‌های لازم این شخص را در اقدامی غافل‌گیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
مأموران پلیس در بازرسی از محل اختفای این فرد دوازده سیم‌کارت، سه دستگاه تلفن همراه هوشمند و چهار کارت بانکی با مشخصات افراد ناشناس را کشف کردند.

اعتراف به جرم

متهم بیست‌و‌نه ساله در بازجویی‌ها اعتراف کرد که پس از خریداری سیم‌کارت و کارت‌های بانکی افراد معتاد به مبالغ بسیار پایین، با دانلود تصاویر زیبا و جذاب از باغ‌ویلاها در اینترنت اقدام به درج آگهی فریبنده اجاره باغ‌ویلا در سایت‌های واسطه‌گر کرده است. مبالغ بسیار پایین اجاره باغ‌ویلا‌ها موضوعی بوده که نظر مخاطبان زیادی را جلب کرده و این افراد با متهم تماس گرفته‌اند. متهم نیز با چرب زبانی آن‌ها را فریب داده و مبالغی را به عنوان بیعانه از این افراد دریافت کرده است.

مراجعه ۱۲ شاکی

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه تاکنون دوازده نفر از متهم به جرم کلاهبرداری شکایت کرده‌اند، بیان کرد: تحقیقات در این باره ادامه دارد.
سرهنگ نگهبان از مراجعه‌کنندگان به سایت‌های واسطه‌گر خواست تا از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده و دریافت کالا خودداری کنند، زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه از سوی فروشنده، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نیست. شهروندان برای بیعانه حتما از قسمت مخصوصی که در سایت‌های واسطه‌گر ایجاد شده استفاده کنند و پول را به حساب شخصی واریز نکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
0
سلام از منم کلاهبرداری کردن ولی متاسفانه رفتم پلیس فتا گزارش بدم و شکایت گفتن باید بری دادگاه رفتم دادگاه گفتن باید برید پلیس فتا منم دیدم برای یک کلاهبرداری و شکایت اینقدر آدم رو اینور اونور می‌فرستن بی خیال پولمان و شکایت شدیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->