سرخط خبرها

سرقت متفاوت زن و شوهر معتاد از مغازه لوکس فروشی خودرو در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۹۹۲۰
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
سرقت متفاوت زن و شوهر معتاد از مغازه لوکس فروشی خودرو در مشهد
سرهنگ احمد نگهبان: سارق یا سارقان با سوراخ کردن دیوار مجاور مغازه که مشرف به یک خانه متروکه بوده است، وارد محل شده و تعداد زیادی مانیتور خودرو، ضبط و پخش، باند، لوازم لوکس و ... به مبلغ تقریبی سه‌و‌نیم میلیارد ریال را سرقت کرده‌اند.

مهدی قرآنی  | شهرآرانیوز؛ 

پرده اول: ساعت ۶ صبح یک روز بهاری

هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد که با چنین صحنه‌ای روبه‌رو شود. ساعت ۶ صبح را نشان می‌داد که وارد مغازه شد. گرد‌وخاک همه‌جا را فرا گرفته بود و ابتدا احساس می‌کرد سقف مغازه فرو‌ریخته است. با فروکش کردن گرد و غبار تازه عمق فاجعه برایش هویدا شد. دیوار کناری مشرف به خانه متروکه تخریب شده و سوراخی بزرگ در آن ایجاد شده بود.

دار‌و‌ندارش، حتی ریزترین کالا‌های داخل ویترین مغازه، ناپدید شده بودند. چه اتفاقی افتاده بود در آن لحظه، نه رهگذری دیده بود و نه همسایگان مرد آن ساعت حضور داشتند. موضوع را به پلیس گزارش کرد و زمانی نگذشت که مأموران دایره تجسس کلانتری کوی پلیس در محل حضور یافتند.
شواهد از یک سرقت خاص حکایت داشت. به‌گونه‌ای که سارقان با تخریب دیوار مجاور وارد مغازه شده و دارو‌ندار مرد لوکس‌فروش خودرو را غارت کرده بودند. تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان در دستور کار مأموران کلانتری کوی پلیس قرار گرفت.

پرده دوم: ترک مواد برای زندگی سالم‌

نمی‌دانست تحت چه عنوان او را از کمپ ترک اعتیار خارج می‌کنند. اول صبحی چند مأمور پلیس به کمپ مراجعه کردند و بعد از ارائه مشخصات، او را با خود بردند. به سمت مرکز شهر در حرکت بودند، نه مأموران چیزی می‌گفتند نه او حرفی به زبان می‌آورد. بعد از ساعتی خودرو پلیس مقابل کلانتری کوی پلیس متوقف شد و او را به داخل این مرکز انتظامی انتقال دادند.
داخل اتاقی که یک میز در وسط آن قرار داشت، هدایت شد و زمانی نگذشت که یک مأمور با درجه بالا وارد اتاق شد. آن‌طرف میز نشست و شروع می‌کند به پرسیدن چند سؤال.

■ چند وقت است که به خانه‌ات سر نزده‌ای؟
درست نمی‌دانم. از زمانی که دستگیر شدم و به کمپ ترک اعتیاد منتقل شدم.

■ مردم محل می‌گویند خانه‌ات پاتوق بوده است؟
گه‌گاهی دوستانم برای مصرف مواد به آنجا می‌آمدند.

■ همه را می‌شناختی؟
خیر. بعضی‌ها با واسطه می‌آمدند. من هم به خاطر اعتمادی که به دوستانم داشتم آن‌ها را راه می‌دادم.

■ در زمان نبودنت، خانه در اختیار شخص یا اشخاصی بوده است؟
در و پیکر درستی ندارد. هرکه بخواهد وارد آن می‌شود.

■ می‌دانی از طریق خانه‌ات به مغازه مجاور آن دستبرد زده‌اند؟
روحم خبر ندارد. کار من نبوده. من در حال ترک هستم و می‌خواهم زندگی‌ام را از نو بسازم.

افسر تحقیق پرونده چند تصویر که با دوربین‌های مداربسته چند روز قبل از ورود و خروج افراد به این خانه ثبت کرده بود را به مرد نشان داد و او چند نفر را شناسایی کرد. زن و شوهری جوان که مصرف‌کننده مواد هستند هم از افرادی بودند که او شناسایی کرد.

پرده سوم: دستگیری سارقان سر بزنگاه

چند نفر از مغازه‌داران به پلیس گفته بودند که از چند روز پیش به رفت‌و‌آمد زن و مردی ناشناس مشکوک شده‌اند که به خانه‌ای متروکه در محل تردد داشته‌اند. با مشاهده تصاویر این زن و مرد و تطبیق آن با فهرست مجرمان مشخص شد که این افراد از سارقان سابقه‌دار هستند. همین سرنخ موجب شد تا عوامل اطلاعاتی کلانتری کوی پلیس رد این افراد را در منطقه شهید رجایی مشهد بزنند و به سراغشان بروند.

مأموران درست زمانی به محل رسیدند که مردی پنجاه‌وپنج‌ساله در حال چانه‌زنی بر سر قیمت اجناس لوکس خودرویی با زن و مرد جوان بود. این افراد با مشاهده مأموران قصد فرار داشتند، اما مجریان قانون آن‌ها را دستگیر کردند و به کلانتری کوی پلیس انتقال دادند.

پرده آخر: روایت فرمانده

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با اشاره به جزئیات پرونده سرقت خاص به سبک فیلم‌های هالیوودی بیان کرد‌: سحرگاه دیروز خبری مبنی بر سرقت از یک مغازه لوکس‌فروشی خودرو در منطقه گاراژدار‌ها به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و مأموران دایره تجسس ما در کلانتری کوی پلیس در محل حاضر شدند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق یا سارقان با سوراخ کردن دیوار مجاور مغازه که مشرف به یک خانه متروکه بوده است، وارد محل شده و تعداد زیادی مانیتور خودرو، ضبط و پخش، باند، لوازم لوکس و ... به مبلغ تقریبی سه‌و‌نیم میلیارد ریال را سرقت کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد گفت: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد خانه‌ای که سارقان از آن به داخل مغازه وارد شده‌اند متعلق به فردی است که در گذشته محل را به پاتوق معتادان متجاهر تبدیل کرده است. این فرد نیز هم اکنون در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد قرار دارد که با انتقال وی به کلانتری افراد مختلفی که به خانه او رفت‌و‌آمد داشتند، شناسایی شدند. برخی از همسایگان به زن و مردی جوان مشکوک شده بودند و تصاویر ثبت شده این افراد را نیز مالک خانه مورد نظر شناسایی کرد. طولی نکشید که آن‌ها در مخفیگاهشان در شهرک شهید رجایی پس از گذشت سیزده ساعت به دام افتادند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: متهمان اصلی که زن و مردی چهل و سی ساله و دارای سابقه کیفری هستند در حالی دستگیر شدند که مشغول چانه‌زنی سر فروش لوازم سرقتی به یک مال‌خر اموال مسروقه بوده‌اند. در این عملیات فرد مال‌خر نیز که از متهمان سابقه‌دار بود دستگیر شد. با انتقال متهمان پرونده به کلانتری کوی پلیس همه لوازم مسروقه از مغازه مال‌باخته نیز کشف و پس از تکمیل تحقیقات به شاکی بازگردانده شد.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی این پرونده نیز مشخص شد که سارقان در محدوده سرقت خود یک خانه مسکونی را اجاره کرده و برای اینکه کسی به آن‌ها مشکوک نشود، لوازم سرقتی را به صورت جزء‌جزء به آن محل و سپس با کرایه یک دستگاه خودرو پیکان‌وانت آن‌ها را به مخفیگاهشان در شهرک شهید رجایی انتقال داده‌اند. در ادامه پیگیری‌های پرونده نیز متهمان به سرقت از دو باب خانه مسکونی در شرق مشهد اعتراف کردند.
سرهنگ نگهبان گفت: پرونده متهمان به دام افتاده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->