سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان از زمان اصلاح حکم

  • کد خبر: ۱۵۹۹۳۵
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
  • ۳
پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان از زمان اصلاح حکم
معاون آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی گفت: هر زمانی که رتبه اصلاح شود، معوقات از زمان اصلاح حکم دوباره به حساب معلم واریز خواهد شد. همه معلمان در استان به‌غیر‌ از نیرو‌های خرید‌ خدمات شامل رتبه‌بندی هستند و از‌ این پس نیز معلمان جدیدی که وارد آموزش‌ و‌ پرورش می‌شوند، در شاخص رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «رتبه‌بندی فرهنگیان» قانونی بود که براساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی و در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و ارتقای شایستگی حرفه‌ای آن‌ها اجرا شد؛ طرحی که یوسف نوری، وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش، آن را موجب ترمیم نظام پرداخت عادلانه حقوق دانسته بود. در خراسان‌رضوی ۷۶‌هزار فرهنگی مشمول این طرح شدند که اجرای آن اعتراض برخی از فرهنگیان و به‌تبع آن معلمان استان را نیز به دنبال داشت.

سرانجام کار به جایی رسید که کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی از ۱۹‌فروردین در ادارات آموزش و‌پرورش سراسر کشور تشکیل شد و برای رسیدگی به اعتراضات معلمان آغاز‌به‌کار کرد. رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش، نیز به معلمان اطمینان‌خاطر داد که «به همه اعتراضات آن‌ها درباره رتبه‌بندی رسیدگی می‌شود و حقی از کسی ضایع نخواهد شد.» از معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی که به تازگی میهمان تحریریه شهرآرا بود، درباره آخرین وضعیت این طرح پرسیدیم.

سیدابوالفضل حسینی این‌طور پاسخ داد: هر اقدام بزرگی در بدو شروع، برخی آسیب‌ها را به دنبال دارد. اکنون نیز نمی‌توان گفت که رتبه‌بندی از صفر تا صد با تمام دقت انجام شده است. حدود ۷۶‌هزار نفر در استان مشمول رتبه‌بندی شده‌اند و برای حدود ۳ هزار نفر رتبه‌ها صادر نشده است؛ بنابراین اعتراضاتی در این زمینه وجود دارد و برخی همکاران معتقدند رتبه‌ای که برای آن‌ها در‌نظر‌گرفته‌شده، رتبه‌ای که باید باشد نیست.

معلمان ورودی جدید، مشمول طرح

او با اشاره به اینکه معوقات رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۱ به‌صورت کامل پرداخت و معوقات سال‌۱۴۰۰ جمع‌‎آوری شده و در حال پرداخت است، اظهار کرد: هر زمانی که رتبه اصلاح شود، معوقات از زمان اصلاح حکم دوباره به حساب معلم واریز خواهد شد. همه معلمان در استان به‌غیر‌از نیرو‌های خرید‌خدمات شامل رتبه‌بندی هستند و از‌این پس نیز معلمان جدیدی که وارد آموزش‌و‌پرورش می‌شوند، در شاخص رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

آمار سیستمی نداریم

حسینی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ابتدایی، پرورشی، تربیت‌بدنی و‌... کارگروه‌های مجزا در حال بررسی اعتراضات هستند، خاطرنشان کرد: از ۲۰‌فروردین‌ماه امکان ثبت اعتراض معلمان از طریق سامانه my.medu.ir فراهم شده است و تا ۹‌اردیبهشت‌ماه نیز این امکان وجود دارد. آمار اعتراضات را به‌صورت سیستمی نداریم، زیرا سامانه در حال بارگذاری است.

معاون آموزش‌و‌پرورش استان بیان کرد: برداشت اشتباهی که از رتبه‌بندی صورت گرفته، این است که تصور می‌کنند هرکسی که سنوات بیشتری داشت، رتبه بالاتری خواهد داشت، در‌صورتی‌که این‌طور نیست و رتبه براساس شاخص‌هایی مانند شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تجربی مشخص می‌شود. از ۱۹‌فروردین میز‌های رسیدگی به اعتراضات در استان ایجاد شده است.

تفکیک رتبه‌ها

او با بیان اینکه معلمان پس از ورود به سایت و دریافت پیامک، ۱۰ روز فرصت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند و حتی امکان ویرایش مدارک نیز وجود دارد، گفت: پس از آن این فرایند توسط کارگروه‌های تخصصی رسیدگی می‌شود و پس از تکمیل پرونده، رتبه‌های یک و دو که شامل آموزش‌یار معلم و مربی‌معلم است به هیئت ممیزه استان و رتبه‌های سه، چهار و پنج که استادیار معلم، دانشیارمعلم و استاد‌معلم را تشکیل می‌دهد، به هیئت ممیزه وزارتخانه ارسال می‌شود.

حسینی یکی از مزایای طرح رتبه‌بندی را تشخیص بهتر معلم نمونه با شاخص‌های موردنظر دانست و گفت: رتبه‌بندی مانند امتیازبندی است که از سال‌های بعد معلمان می‌توانند رتبه خود را ارتقا دهند یا خود را در همان رتبه موردنظر نگه دارند. این موضوع علاوه بر اینکه عامل انگیزشی است، موجب می‌شود معلم در حوزه‌های مختلف به‌روز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علی اصغر سپاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
0
با سلام وادب اقای حسینی اخر انچه که می خواستید گفتید یعنی همینه که هست باید قبول کنید. وگر نه راه باز است هر کجا که دوست دارید بروید اینجا همین است.
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
0
درست است حق با برادر بزرگوار آقای وحیدی است چرا فرهنگیان با توجه به مصوبه مجلس باید از افزایش 50درصدی فوق‌العاده ویژه‌ محروم شود مگر معلمان کارمند دولت وانسان ویا خانواده ندارند واصلا جز ایران نیستند چرا همیشه باید به معلمان ظلم شود این ظلم آقای میرکاظمی وزیر بی لیاقت سابق نوری به علت کینه ی میرکاظمی نسبت به معلمان داشت انجام دادند امیدوارم با توجه به مصوبه مجلس محترم وبا دستور ریس جمهور انقلابی وعدالت محور و همچنین اهتمام آقای داود منظور ریس برنامه بودجه و درخواست و پیگیری سرپرست وزارت جناب صحرایی این ظلم که مسولین سابق برمعلمان روا داشتند بردارند و سریعتر این قانون فوق العاده ویژه 50درصدی برای فرهنگیان اجرا کنند تا عدالت برقرار شود
راد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
بازنشستگان قبل از۱۴۰۰که استارت این کارزدند چی اونا معلم نبودند کم زحمت کشیدند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->