ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از فعالان نمایشگاه های قرآن و عترت مناطق و محلات مشهد تقدیر شد

  • کد خبر: ۱۶۳۶۸۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
از فعالان نمایشگاه های قرآن و عترت مناطق و محلات مشهد تقدیر شد
با حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی، از فعالان و برگزارکنندگان نمایشگاه های قرآن و عترت مناطق و محلات مشهد تقدیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه های قرآنی در مناطق مختلف مشهد به عنوان اتفاقی بزرگ و مبارک یاد کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای باعث شده است مردم بهره بیشتری از فضاهای قرآنی و نمایشگاه قرآن داشته باشند.

وی افزود: امسال در کنار برگزاری متمرکز نمایشگاه قرآن و عترت در جوار حرم مطهر رضوی، نمایشگاه های قرآن و عترت در مناطق نیز با همراهی شهرداری مشهد و سایر دستگاه ها برگزار شد.

وی با بیان این که نتوانسته‌ایم فضای حیات بخش قرآن را آنگونه که باید در جامعه عرضه کنیم افزود: باید فضای انس با قرآن برای همه مردم فراهم شود.

حجت الاسلام صاحبقرانی خاطرنشان کرد: همچنان که جریان هیات‌های مذهبی برای تعظیم شعائر و استفاده مردم از مکتب اهل بیت (ع) از قالب های مختلف استفاده می کنند، باید از ظرفیت های متنوع برای ایجاد فضای انس با قرآن استفاده کرد. برای نمونه می توان به برنامه ریزی برای ایجاد ایستگاه های صلواتی قرآنی نیز توجه شود.

وی تاکید کرد: برنامه تلویزیونی «محفل» امسال جریانی جدید ایجاد کرد و در کنار فعالیت تبلیغی، موجب ایجاد انگیزه برای خانواده ها برای برنامه های قرآنی شد.

گلایه از کمرنگ بودن فضای قرآنی در نمایشگاه های قرآن و عترت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز گلایه از کمرنگ بودن فضای قرآنی در نمایشگاه‌های قرآن و عترت خاطرنشان کرد: حتی در نمایشگاه هم به جای عرضه فعالیت‌های قرآنی، بیشتر به کارهای دیگر توجه می‌شود و وجود قرآن در آن کمرنگ است.

وی تاکید کرد: نباید به جای پرداختن به مسائل قرآنی به عنوان محور برنامه‌های نمایشگاه قرآن و عترت، به فعالیت‌های حاشیه‌ای پرداخته شود و اگر فعالیت فرهنگی دیگری در کنار نمایشگاه انجام می شود، نباید به اندازه ای پررنگ باشد که اصل موضوع نمایشگاه قرآن و عترت را کمرنگ کند.

حجت الاسلام صاحبقرانی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در فرصت موجود، طراحی جدید برای ایجاد قالب‌های مختلف و متنوع برای معرفی جلوه های قرآن در زندگی صورت بگیرد. نمایشگاه های قرآنی به ماه رمضان منحصر نشود

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: در مورد برگزاری نمایشگاه قرآن در پارک ها و بوستان ها، این هدف دنبال شد که برای تبلیغ معارف قرآنی به میان مردم برویم و منتظر نمانیم که مردم به سمت دستگاه های قرآنی بیایند.

وی افزود: این تلاش، با وجود کمبودهای موجود، بسیار ارزشمند بود. باید همه دستگاه ها و متولیان مسائل قرآنی تلاش کنند تا این کمبودها را برطرف کنند. در جریان های معرفتی و قرآنی، همه دستگاه ها باید به مثابه «ید واحده» باشند و با بهره گیری از افراد دغدغه مند، در تقویت این برنامه ها تلاش کنند.

حسین زاده تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های زمانی موجود، به نشر معارف قرآنی و برگزاری نمایشگاه های قرآنی در تمام سال اقدام کنیم و نباید این نمایشگاه ها به ماه مبارک رمضان منحصر شود. آیات قرآن در تمام شئون زندگی، باید به ما نقشه عملیاتی و راهبردی بدهد و زندگی را به زندگی قرآنی مبدل کند.

نسخه شفابخش برای برطرف کردن معضلات اجتماعی، حضور مردم است

«یوسف اسماعیل زاده» معاون سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت در پارک‌ها و بوستان‌ها، تلاش این بود که قرآن به میان مردم برود و البته علاوه بر این، موضوع مسائل اجتماعی هم برای ما مهم بود.

وی تاکید کرد: نسخه شفابخش برای برطرف کردن معضلات اجتماعی، حضور مردم است و یکی از مسائل مهم مد نظر ما نیز این بوده که مجموعه های مردمی و دستگاه های حاکمیتی در کنار هم قرار بگیرند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه های حاکمیتی این است که به صورت هدفمند، برنامه ریزی شده و قرارگاهی فعالیت‌های خود را اجرا کنند. مدیریت شهری نیز تلاش خود را در حمایت از این موضوع خواهد داشت و پای کار تشکل های انقلابی خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->