جزئیات برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر ۱۴۰۴» در تهران + محل برگزاری هفتمین نمایشگاه پوشاک ایرانی‌اسلامی برگزار می‌شود علت گم‌شدن حرز امام‌جواد(ع) | توصیه آیت‌الله بهجت برای یافتن آن بیش از ۲هزار بقعه متبرکه در کشور میزبان برگزاری ویژه برنامه‌های دهه ولایت ۱۴۰۴ هنوز هیچ اثر سینمایی در شأن شهید آیت‌الله بهشتی تولید نشده است رایزنی با فرودگاه نجف برای کاهش هزینه سفر عتبات عالیات حضور حجاج در منا امروز پایان می‌پذیرد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) میزبانی بیش از ۵۰۰ شهر کشور در برپایی مهمانی کیلومتری غدیر کتاب «علوم قرآنی» به عنوان یکی از منابع درسی حوزه‌های علمیه کشور معرفی شد همایش «زن، زندگی، آیه ها» با محوریت حجاب و عفاف برگزار می‌شود اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) برگزار می‌شود اول رضای خدا | درس‌هایی از نهج البلاغه صحتی که بدون گزند است | نگاهی به نعمت سلامتی و عافیت در دعاهای امام سجاد(ع) تحول در زیارت با نگاه تسهیل‌گرایانه دولت | دولت به‌دنبال آموزش، ترویج و تسهیل زیارت در ابعاد ملی است شهرداری مشهد میزبان نمایش میدانی «میاندار» در دهه ولایت ۱۴۰۴ | روایت هنری از خط مقدم خاموشان دفاع مقدس برنامه‌ریزی مرحله بازگشت زائران حج ۱۴۰۴ از سه فرودگاه عربستان آغاز شد حجاج بیت الله الحرام رمی جمرات سه‌گانه را آغاز کردند (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) تسهیل زیارت با نگاه کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی مشهد، آیینه تمام‌نمای محبت علوی در دهه ولایت ۱۴۰۴ | اکران گسترده علوی در این ایام
سرخط خبرها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: امروز وظیفه ما جهاد تبیین در عرصه رسانه است

  • کد خبر: ۱۶۶۴۸۲
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: امروز وظیفه ما جهاد تبیین در عرصه رسانه است
مالک رحمتی گفت: هدف ما احیای امر دین و معارف اهل بیت به سراسر جهان است که برای این منظور باید کار جهادی صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قائم مقام  تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آیین رونمایی از تولیدات رسانه‌ای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، ضمن تشکر از تولیدات رسانه‌ای بامحوریت امام رضا(ع) و بیان مشقت‌های کار رسانه‌ای اظهار کرد: نگاه تولیت معزز آستان قدس نسبت به رسانه و کارهای هنری و ادبی و نو و خلاقانه یک نگاه تاکتیکی نیست بلکه  نگاه راهبردی است راهبرد اساسی در استان قدس رضوی، مطالبه فعالیت های هنری و رسانه‌ای است.

مالک رحمتی با بیان اینکه باید کارهای فاخر رسانه ای و تاثیر گذار در جهان اسلام را سرلوحه کاری خود قرار دهیم گفت: امروز با این نگاه وجود همه افراد رسانه در حرم به راحتی امکان پذیر است و فرش قرمز پهن می‌کنیم، در دهه فجر امسال، سیمرغ رضوی را به فیلم «بدون قرار قبلی» اهدا کردیم  و در تمام صحنه‌های فیلمبرداری همه امکانات آستان قدس رضوی را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، همچنین در جشنواره فیلم فجر انیمیشن «بچه زرنگ» و فیلم «عطر آلود» مورد تقدیر قرار گرفت تابه همگان بفهمانیم  برای کارهای هنری بامحویت امام رضا(ع) ارزش قائل هستیم.

وی افزود: نگاه ما به رسانه راهبردی است چون معتقدیم اگر با استفاده از این ابزار رسانه ترویج دین خدا و معارف الهی را یاری و تبیین نکنیم روزی مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت. این مسئولیت، امروز به دوش  ما گذاشته شده است که بتوانیم معارف الهی را به دورترین نقطه عالم برسانیم.

امروز فضای مجازی تحریم پذیر و محدودیت پذیر نیست  

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به جهاد تبیین اشاره کرد و یادآور شد: امروز باید شبانه روزی جهاد کنید. جهاد تبیین فعالیت رسانه‌ای محدودیت پذیر و تحریم پذیر نیست انسان ذاتا هنر دوست است و باید با تکیه بر این ظرفیت مشتاقان بسیاری را برای معارف دین جذب کنیم.

به گفته وی، اهدف ما امروز احیای امر دین است و امروز با قدرت رسانه می‌توانیم امر اهل بیت و معارف اسلامی را احیا کنیم و احیای امر دین و رساندن معارف اهل بیت جز با رسانه امکان پذیر نخواهد بود.

رحمتی خاطرنشان ساخت: کار هنری کار هر کسی نیست، احیای امر دین باید از کودکی با فلسفه فکر کردن و منطقی فکر کردن شروع شود که این موضوع را در رواق کودک انجام دادیم‌. دو تکلیف اساسی نیز به عهده ما گذاشته شده است. برای این امر ابتدا نیازمند آثار عاطفی و احساسی هستیم که عواطف را منقلب کند و با تحریک احساسات مطلب را منتقل کنیم تا بتوانیم دل‌ها را گره به امام رضا(ع) بزنیم. در مرحله بعدی نیازمند تولید آثار معرفتی  هستیم که در آن منطق و عقلانیت معارف اهل بیت را بازگو کند زیرا احساسات زودگذر است و باید توام با عقلانیت حفظ و تداوم یابد.

قائم مقام  تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امروز بدون اغراق مرکز رسانه آستان قدس رضوی با همکاری مجموعه‌های هنری کشور توانسته این توازن را حفظ کند. وظیفه ما جهاد تبیین درعرصه رسانه است. هدف ما ۳۰ میلیون زائر که هر ساله روانه حرم مطهر رضوی نیست بلکه هدف ما ۷ میلیارد جمعیت جهان است که معارف قرآنی و مضامین مربوط به اهل بیت را با استفاده ابزار رسانه صادر کنیم.

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->