معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل چه مشخصاتی دارد؟

  • کد خبر: ۱۶۷۰۸۶
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل چه مشخصاتی دارد؟
«راس یانگ»، تحلیلگر قابل‌اعتماد حوزه نمایشگر، مشخصات بیشتری درباره نمایشگرهای هدست واقعیت ترکیبی اپل ارائه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - براساس گزارش‌های قبلی، هدست واقعیت ترکیبی اپل که احتمالاً هفته آینده در جریان کنفرانس WWDC ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد، دارای دو نمایشگر میکرو OLED با وضوح ۴K خواهد بود که به‌طور کلی وضوح ۸K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالا «راس یانگ»، تحلیلگر قابل‌اعتماد حوزه نمایشگر، مشخصات بیشتری درباره نمایشگر‌های این دستگاه مورد انتظار ارائه کرده است.

به گفته یانگ، هر یک از این دو نمایشگر دارای اندازه ۱.۴۱ اینچی خواهند بود و اپل قصد دارد بیش از ۵۰۰۰ نیت روشنایی و تراکم پیکسلی ۴۰۰۰ پیکسل در هر اینچ را به کاربران ارائه کند. هرچند وال‌استریت ژورنال ماه گذشته در گزارشی گفته بود که هدست اپل با قابلیت‌های خود، دستگاه‌های رقیب خود را شکست می‌دهد، اما با توجه به اینکه رقبایی مانند سونی و متا به جز وضوح و تراکم پیکسلی، مشخصات نمایشگر هدست‌های واقعیت ترکیبی خود را ارائه نکرده‌اند، مقایسه آن‌ها در این زمینه کمی دشوار است.

نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل چه مشخصاتی دارد؟

مقایسه نمایشگر هدست اپل با دستگاه‌های رقیب

با وجود روشنایی ۵۰۰۰ نیت (یا بیشتر)، هدست اپل از محتوای HDR یا محدوده دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند که این ویژگی معمولاً توسط هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار ارائه نمی‌شود. به‌عنوان مثال، هدست واقعیت مجازی Quest ۲ شرکت متا دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰ نیت است و HDR را ارائه نمی‌کند و هدست هولولنز ۲ مایکروسافت حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت را ارائه می‌کند.

هدست PSVR ۲ سونی نیز حدود ۲۶۵ نیت روشنایی دارد و فقط در صورت اتصال به نمایشگر سازگار با این ویژگی، از HDR پشتیبانی می‌کند.

اگر اپل واقعاً با هدست واقعیت ترکیبی خود حداکثر روشنایی ۵۰۰۰ نیت را ارائه کند، دستگاه غول فناوری از کنتراست منحصربه‌فرد، رنگ‌های روشن‌تر و وضوحی بهتر از دیگر هدست‌های موجود در بازار خواهد بود و رقابت با آن برای سایر شرکت‌ها واقعاً سخت خواهد بود.

درباره سایر مشخصات این دستگاه اخیراً گفته شده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل به دو پورت مجزا مجهز می‌شود: USB-C برای انتقال داده‌ها و یک درگاه مغناطیسی اختصاصی برای اتصال باتری اکسترنال. همچنین ظاهراً این دستگاه با قیمت نجومی بین ۳ تا ۴ هزار دلار معرفی خواهد شد که «مینگ-چی کو»، ماه گذشته دلیل این قیمت را توضیح داده بود.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان پیش روی اپل یا همان WWDC ۲۰۲۳ در روز دوشنبه، ۵ ژوئن مصادف با ۱۵ خردادماه در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود و ما آن را در دیجیاتو به‌صورت زنده پوشش خواهیم داد.

منبع: دیجیاتو 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->