معاون رئیس جمهور در مشهد: نیمی از زمین‌های واگذارشده در طرح جوانی جمعیت متعلق به مادران است واگذاری زمین به ۱۳۰۱ متقاضی قانون جوانی جمعیت خراسان رضوی| یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در سرتاسر کشور در مرحله ساخت قرار دارد آیین اختتامیه نمایشگاه بزرگ ایران نوشت برگزار شد | ۲۶۰هزار بازدیدکننده از ۶۰۰نقطه ایران علت تأخیر در تحویل خودروها چیست؟ | صمت: شرکت‌ها محصولی دپو نکرده‌اند آیا قرار است قیمت کارخانه‌ای خودرو ۳۵ درصد گران شود؟ شرایط فروش لاماری‌ایما برای مهر اعلام شد + جدول (۱۰ مهر ۱۴۰۲) ۱۰ کیلو برنج هندی کمی بیشتر از نیم میلیون + جدول (۱۰ مهر ۱۴۰۲) درخواست سازمان بازرسی از دولت: دستورالعمل واردات خودروهای کارکرده در اسرع وقت صادر شود امسال حجم معاملات املاک در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافته است افزایش صادرات ریلی از مرز سرخس به آسیای مرکزی بانک مرکزی برای استفاده از کارت هوشمند ملی در شبکه پرداخت برنامه‌ای ندارد برگزاری همایش آشنایی با مبانی، اصول رفتار و طراحی ساختمان‌ها براساس عملکرد در مشهد خودروی هیبریدی سایپا سال آینده وارد بازار می‌شود چرا قیمت گوشت وارداتی ارزانتر از گوشت داخلی است؟ افشاگری رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سندسازی بانک‌ها | بانک‌ها با کشیدن سود روی مطالبات ادعایی‌شان از دولت به خود پاداش می‌دهند آخرین وضعیت بازار سرمایه | بورس همچنان قرمز (۱۰ مهر ۱۴۰۲) دولت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی حمایت می‌کند قیمت روز گوشی‌های پرطرفدار بازار + جدول (۱۰ مهر ۱۴۰۲) شرط کاهش ۲۰ درصدی نرخ مسکن ملی نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (دوشنبه ۱۰ مهر۱۴۰۲)
خبر فوری

مشخصات موتور بنزینی «سایپا آریا هیبرید» اعلام شد

  • کد خبر: ۱۶۷۶۷۴
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
مشخصات موتور بنزینی «سایپا آریا هیبرید» اعلام شد
در نهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اطلاعات جدیدی را از محصولات آتی منتشر کرد. یکی از این خودروها، نسخه هیبریدی سایپا آریا بوده که مدتیست اخبار تامین فناوری‌های موتوری آن توسط شرکت DAE منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شد، سایپا برنامه دارد تا آریا را با دو نوع قوای فنی به بازار عرضه کند. نمونه اول، نسخه تماما بنزینی بوده که مجهز به پیشرانه ۲ لیتری است. پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی GDI در نظر گرفته شده برای آریا، برای بازار ایران، N۲۰ نام دارد که در چین توسط کمپانی DAE تولید می‌شود. این پیشرانه، توانایی تولید ۱۱۰ کیلووات معادل ۱۴۷.۵ اسب بخار، قدرت و ۲۰۴ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

نمونه دوم، نسخه هیبریدی است. در میان پیشرانه‌های جدید، موتوری با مشخصات ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی میتسوبیشی دیده می‌شد که M۱۶K نام داشت. باتوجه به در اختیار داشتن موتور ME۱۶ توسط سایپا، برایمان عجیب بود که چرا سایپا برنامه واردات موتوری با حجم یکسان را دارد!

اما به تازگی و در نهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران، مدیرعامل سایپا اعلام کرد که نسخه هیبریدی آریا مجهز به پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی خواهد بود که مصرف سوخت پایینی دارد. به نظر می‌رسد که موتور ۱.۶ لیتری آریا هیبرید، همان موتور M۱۶K بوده و سایپا نمی‌خواهد تا در این نسخه، از پیشرانه ME۱۶ خود استفاده کند. البته لازم به ذکر است که پیشرانه ME۱۶ دارای استاندارد یورو ۵ بوده و پیشرانه M۱۶K، از استاندارد یورو ۶ بهره می‌برد.

موتور M۱۶K جزو سری ۴J موتور‌های DAE محسوب شده و برای بازار ایران، M۱۶K نام‌گذاری شده است. این موتور توانایی تولید ۹۰ کیووات معادل ۱۲۱ اسب بخار، قدرت را دارد که به نظر قوی‌تر از موتور ME۱۶ است.

فعلا اطلاعاتی درباره پیشرانه الکتریکی آریا هیبرید، در اختیار نبوده و مشخص نیست که درنهایت، خروجی نهایی این خودرو، چقدر خواهد بود.

منبع: چرخان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}