کاهش ۲۵درصدی تأمین ارز واردات از ابتدای سال ۱۴۰۴ شرایط خرید ارز اربعین ۱۴۰۴ در پیام‌رسان «بله» اعلام شد رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: تعداد زیادی از واحد‌های صنفی به دنبال ابطال پروانه هستند | مردم طلای آب‌شده خریداری نکنند بررسی قیمت دینار عراق در بازار آزاد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | امروز نرخ ارز اربعین چقدر است؟ بورس کانال ۲.۸ میلیونی را پس‌گرفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ تیر ۱۴۰۴) پایانه‌های فروش وصل و پایدار است | اختلال برطرف شد واریز مرحله دوم سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۲ به کجا رسید؟ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز قیمت خودرو امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | سقوط قیمت‌ها به زیر نرخ کارخانه بورس در  سایه خروج حقوقی ها و  بی اعتمادی سهام داران   تجهیز ۴۸۵۰ مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند در خراسان رضوی «تولید» نیازمند یارانه هدفمند | فرایندهای اداری، مانع حمایت از  صنعت قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | مسیر پرونده هفتگی طلای جهانی با کاهش دلار تغییر کرد قیمت برنج تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) جزئیات پرواز‌های اربعین اعلام شد + قیمت بلیت نجف از استان‌های مختلف ایران قرارداد‌های کار و امنیت شغلی دو رکن اساسی برای حفظ حقوق کارگران هستند آیا کالابرگ الکترونیکی دهک ۴ تا ۷ این هفته واریز می‌شود؟ پرواز‌های امارات به تهران از سرگرفته شد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت دینار فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) چند؟ پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) + جزئیات نمودار رشد پیک تقاضای برق نزولی شد تصویب لایحه جدید آمریکا صعود دیگری در قیمت رمزارزها را رقم زد بازار ارز در آستانه تغییر | چرا خرید دلار در این مقطع منطقی نیست؟ رئیس جمهور دستور اصلاح و اجرای الگوی کشت سراسری را صادر کرد توزیع گسترده برنج ۵۶ تا ۷۰ هزار تومانی تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد (۲۶ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) | افت ۵ تا ۸۰ میلیونی قیمت‌ها
سرخط خبرها

راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت

  • کد خبر: ۱۶۷۹۲۵
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت
نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی گفت: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. ایرلاین‌ها خطوط پروازی به مسیر‌هایی که صرف نمی‌کند را کم کرده اند.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری تیرماه سال گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که مجدداً در اسفندماه تکرار و تاکید شد در برخی مسیر‌هایی که با ترافیک هوایی بالایی مواجه است به‌هیچ‌عنوان بلیت چارتری فروخته نشود. در زمان حاضر پرواز‌های چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهر‌های مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پرواز‌های چارتری در این مسیر‌ها بفروشد.
با وجود تاکید سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوعیت فروش بلیت پرواز‌های ۶ مسیر داخلی از مبدا تهران به‌صورت چارتری، اما امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ فروش این نوع بلیت همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: ممنوعیت پرواز چارتری خیلی وقت است از سوی سازمان هواپیمایی کشور بر قرار است و موضوع جدیدی نیست. در فروش چارتری بلیت نظارتی آنچنان نمی‌توان صورت گرفت. مسلما ایرلاین‌ها عامل گران فروشی هستند به طوریکه سازمان هواپیمایی کشوری باید به این موضوع ورود کند، اما چون اختصاص خطوط پرواز به شکل انحصاری است سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته تا کنون این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته فرهاد دوایی، ایرلاین‌ها هم با توجه به هزینه هایشان تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت داشتند که این موضوع محقق نشد و بر همین اساس راهی برای جبران هزینه‌ها پیدا کردند و باعث شده ساماندهی نرخ پرواز عملا صورت نگیرد.

وی افزود: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. متناسب با این موضوع ایرلاین‌ها هم به خاطر اینکه پرواز‌ها با نرخ مصوب برایش صرف نمی‌کند عرضه را کم کرده و پروازهایش را به مسیری مثل نجف اختصاص داده است تا نرخ بالاتری برای پرواز خود دربافت کند؛ و ترجیح می‌دهند از خطوطی که یک میلیون تومان دریافت می‌کنند کاسته و به خطوطی که بلیت را می‌توان ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان بفروش برساند اختصاص دهند.

او در ادامه گفت: سازمان هواپیمایی کشور به دلیل اینکه اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد ایرلان‌ها هم مسیر‌هایی که برایش صرف نمی‌کند را کم و به خطوطی مثل نجف و سایر خطوط خارجی که بلیتش گران‌تر است اختصاص می دهند.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی ادامه داد: باید عرضه و تقاضا برابر شود تا این مشکل حل شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. باید دولت سوبسیدی به ایرلاین‌ها اختصاص دهد و باتوجه به هزینه‌های دلاری که دارد نیاز به حمایت دارد. مسلما وقتی تقاضا زیاد است و عرضه کم در آنجا فساد به وجود می‌آید و قطعا قیمت‌ها ده برابر می‌شود.

دوایی افزود: پیشنهادی که در این مقطع مطرح است، اینکه دولت باید اجازه دهد ایرلاین نرخ را شناور کند. برای مثال تقاضا برای نجف افزایش پیدا کرده است و این امکان وجود دارد که بلیت ۱۴ میلیون تومانی را با ۴ میلیون تومان به دلیل شناور بودن این نرخ خطوط خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->