رئیس سازمان بورس: معتقدم ۱۴۰۴، سال بازار سرمایه است پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴) وضعیت بازار سکه و طلا پس از دور دوم مذاکرات چگونه خواهد بود؟ صنایع خراسان رضوی در مسیر بازار‌های جهانی | از معاهده تاریخی ایران و اوراسیا چه می‌دانید؟ آغاز فروش محصولات ایران‌خودرو از امروز (جمعه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۴) تخصیص ۵ همت برای تکمیل مطالعات پروژه‌های زیرساختی استان | پیش‌بینی جهش در سهم اعتبار خراسان رضوی از بودجه ۱۴۰۵ مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی جزئیات پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان رضوی | ثبت ۸۹۶ پرونده قاچاق کالا در سال ۱۴۰۳ روند دلار زدایی از اقتصاد کشور با مبادلات ارزی دوجانبه با کشور‌های همسایه قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) نمایشگاه‌داران خودرو قیمت خودرو‌های داخلی را اعلام کردند (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) تداوم تزریق ۲۹۰ همتی بانک مرکزی در بازار باز بررسی دردسر جدید مستأجران با نزدیک‌شدن به فصل جابه‌جایی افت قیمت طلا در مشهد | سکه ۲ میلیون تومان ریزش کرد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شعار سال، سواد رسانه‌ای و راهکار‌های استراتژیک قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | افت قیمت دلار در آستانه دومین جلسه مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | سقوط دلار جهانی و پرواز طلا به مرز ۳۳۰۰ دلار منتظر عرضه انبوه نوبرانه‌ها از ۲۰ روز دیگر در مشهد باشید | کاهش قیمت ملون از هفته آینده اولویت‌های شعار سال ۱۴۰۴ در خراسان رضوی جنجال خانه‌های خالی در ایران | قانونی که اجرا نشد دستورالعمل وام ودیعه مسکن مستأجران ابلاغ شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | ثبت‌نام فقط در سامانه «تم» حجم دلار خانگی چقدر است؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) نرخ اقلام میوه و صیفی‌جات در میادین تره‌بار مشهد چقدر است؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) + جدول تمرکز قدرت در پایتخت شکسته می‌شود | تفویض اختیارات محلی به استانداری خراسان رضوی، روی میز رئیس‌جمهور تا اطلاع ثانوی، کل تجارت ایران و افغانستان به واحد «ریال» خواهد بود عوارض ویژه صادرات زعفران «صفر» شد | ایجاد نمایندگی جدید صندوق ضمانت توسعه صادرات در خراسان رضوی پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) افزایش گمرکات خراسان رضوی به ۷ پایانه | تعرفه صفر برای ۸۰ درصد از اقلام تجارتی استان با اوراسیا
سرخط خبرها

راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت

  • کد خبر: ۱۶۷۹۲۵
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت
نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی گفت: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. ایرلاین‌ها خطوط پروازی به مسیر‌هایی که صرف نمی‌کند را کم کرده اند.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری تیرماه سال گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که مجدداً در اسفندماه تکرار و تاکید شد در برخی مسیر‌هایی که با ترافیک هوایی بالایی مواجه است به‌هیچ‌عنوان بلیت چارتری فروخته نشود. در زمان حاضر پرواز‌های چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهر‌های مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پرواز‌های چارتری در این مسیر‌ها بفروشد.
با وجود تاکید سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوعیت فروش بلیت پرواز‌های ۶ مسیر داخلی از مبدا تهران به‌صورت چارتری، اما امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ فروش این نوع بلیت همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: ممنوعیت پرواز چارتری خیلی وقت است از سوی سازمان هواپیمایی کشور بر قرار است و موضوع جدیدی نیست. در فروش چارتری بلیت نظارتی آنچنان نمی‌توان صورت گرفت. مسلما ایرلاین‌ها عامل گران فروشی هستند به طوریکه سازمان هواپیمایی کشوری باید به این موضوع ورود کند، اما چون اختصاص خطوط پرواز به شکل انحصاری است سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته تا کنون این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته فرهاد دوایی، ایرلاین‌ها هم با توجه به هزینه هایشان تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت داشتند که این موضوع محقق نشد و بر همین اساس راهی برای جبران هزینه‌ها پیدا کردند و باعث شده ساماندهی نرخ پرواز عملا صورت نگیرد.

وی افزود: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. متناسب با این موضوع ایرلاین‌ها هم به خاطر اینکه پرواز‌ها با نرخ مصوب برایش صرف نمی‌کند عرضه را کم کرده و پروازهایش را به مسیری مثل نجف اختصاص داده است تا نرخ بالاتری برای پرواز خود دربافت کند؛ و ترجیح می‌دهند از خطوطی که یک میلیون تومان دریافت می‌کنند کاسته و به خطوطی که بلیت را می‌توان ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان بفروش برساند اختصاص دهند.

او در ادامه گفت: سازمان هواپیمایی کشور به دلیل اینکه اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد ایرلان‌ها هم مسیر‌هایی که برایش صرف نمی‌کند را کم و به خطوطی مثل نجف و سایر خطوط خارجی که بلیتش گران‌تر است اختصاص می دهند.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی ادامه داد: باید عرضه و تقاضا برابر شود تا این مشکل حل شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. باید دولت سوبسیدی به ایرلاین‌ها اختصاص دهد و باتوجه به هزینه‌های دلاری که دارد نیاز به حمایت دارد. مسلما وقتی تقاضا زیاد است و عرضه کم در آنجا فساد به وجود می‌آید و قطعا قیمت‌ها ده برابر می‌شود.

دوایی افزود: پیشنهادی که در این مقطع مطرح است، اینکه دولت باید اجازه دهد ایرلاین نرخ را شناور کند. برای مثال تقاضا برای نجف افزایش پیدا کرده است و این امکان وجود دارد که بلیت ۱۴ میلیون تومانی را با ۴ میلیون تومان به دلیل شناور بودن این نرخ خطوط خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->