افزایش نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۳ | شمار جویندگان کار در خراسان‌رضوی ۵۵ درصد افزایش یافت مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی: بخش تونل مسیر ریلی مشهد-گلبهار ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی: برای تابستان پیش رو ۴.۵ متر مکعب کسری آب خواهیم داشت توزیع میوه و خرما تنظیم بازار در مشهد از فردا (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) آغاز می‌شود قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قطع یارانه ۱۰۰ هزار نفر در پایان اسفند ۱۴۰۳ زمان اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی مشخص شد جهانگیر: ادعای سیستماتیک‌بودن فساد در کشور برای ناامیدکردن مردم است | هشدار قوه‌قضائیه به اخلالگران ارز مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران: فعلا برنامه‌ای برای سهمیه بنزین نوروزی نداریم پیشتازی تورم در مقابل افزایش درآمد‌های خانوار | یک دهه غفلت از سفره مردم قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۹۳ هزار تومان جا خوش کرد مدیرعامل توزیع برق مشهد: تا پایان فروردین ۱۴۰۴ قطعی برق نخواهیم داشت قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در مشهد افزایش یافت (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) + جدول فرصت ثبت نام جاماندگان دریافت سود سهام عدالت ۲ روز دیگر تمدید شد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) دلار ۱۰۰ هزار تومان می‌شود؟ | پیش‌بینی‌هایی که درست از آب درآمد سقف صدور کارت هدیه افزایش یافت (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قیمت مصوب میوه شب عید ۱۴۰۴ در مشهد مشخص شد + تاریخ شروع و جایگاه‌های عرضه آخرین وضعیت قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) طرح امداد نوروزی سایپا از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ اجرا می‌شود اثر نوروز روی حال و هوای فعلی بازارها چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | خیار کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان زمان توزیع و قیمت مصوب میوه شب عید ۱۴۰۴ در تهران اعلام شد قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) اعلام شد | طلا در بازار جهانی دنده عقب رفت افزایش چندبرابری قیمت گوشی در سال ۱۴۰۴ تکذیب شد حراج جدید سکه امروز برگزار می‌شود (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | مهلت واریز وجه؛ ۸ تا ۱۱:۳۰ صبح امروز پیش بینی بورس (چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۳)| ریزش تا کی ادامه دارد؟ اقلام مشمول عرضه مستمر برای مقابله با احتکار اعلام شد (۲۱ اسفند ۱۴۰۳) و شهید حجتِ خداست سقف برداشت از خودپرداز‌ها افزایش یافت (۲۱ اسفند ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت

  • کد خبر: ۱۶۷۹۲۵
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت
نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی گفت: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. ایرلاین‌ها خطوط پروازی به مسیر‌هایی که صرف نمی‌کند را کم کرده اند.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری تیرماه سال گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که مجدداً در اسفندماه تکرار و تاکید شد در برخی مسیر‌هایی که با ترافیک هوایی بالایی مواجه است به‌هیچ‌عنوان بلیت چارتری فروخته نشود. در زمان حاضر پرواز‌های چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهر‌های مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پرواز‌های چارتری در این مسیر‌ها بفروشد.
با وجود تاکید سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوعیت فروش بلیت پرواز‌های ۶ مسیر داخلی از مبدا تهران به‌صورت چارتری، اما امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ فروش این نوع بلیت همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: ممنوعیت پرواز چارتری خیلی وقت است از سوی سازمان هواپیمایی کشور بر قرار است و موضوع جدیدی نیست. در فروش چارتری بلیت نظارتی آنچنان نمی‌توان صورت گرفت. مسلما ایرلاین‌ها عامل گران فروشی هستند به طوریکه سازمان هواپیمایی کشوری باید به این موضوع ورود کند، اما چون اختصاص خطوط پرواز به شکل انحصاری است سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته تا کنون این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته فرهاد دوایی، ایرلاین‌ها هم با توجه به هزینه هایشان تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت داشتند که این موضوع محقق نشد و بر همین اساس راهی برای جبران هزینه‌ها پیدا کردند و باعث شده ساماندهی نرخ پرواز عملا صورت نگیرد.

وی افزود: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. متناسب با این موضوع ایرلاین‌ها هم به خاطر اینکه پرواز‌ها با نرخ مصوب برایش صرف نمی‌کند عرضه را کم کرده و پروازهایش را به مسیری مثل نجف اختصاص داده است تا نرخ بالاتری برای پرواز خود دربافت کند؛ و ترجیح می‌دهند از خطوطی که یک میلیون تومان دریافت می‌کنند کاسته و به خطوطی که بلیت را می‌توان ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان بفروش برساند اختصاص دهند.

او در ادامه گفت: سازمان هواپیمایی کشور به دلیل اینکه اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد ایرلان‌ها هم مسیر‌هایی که برایش صرف نمی‌کند را کم و به خطوطی مثل نجف و سایر خطوط خارجی که بلیتش گران‌تر است اختصاص می دهند.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی ادامه داد: باید عرضه و تقاضا برابر شود تا این مشکل حل شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. باید دولت سوبسیدی به ایرلاین‌ها اختصاص دهد و باتوجه به هزینه‌های دلاری که دارد نیاز به حمایت دارد. مسلما وقتی تقاضا زیاد است و عرضه کم در آنجا فساد به وجود می‌آید و قطعا قیمت‌ها ده برابر می‌شود.

دوایی افزود: پیشنهادی که در این مقطع مطرح است، اینکه دولت باید اجازه دهد ایرلاین نرخ را شناور کند. برای مثال تقاضا برای نجف افزایش پیدا کرده است و این امکان وجود دارد که بلیت ۱۴ میلیون تومانی را با ۴ میلیون تومان به دلیل شناور بودن این نرخ خطوط خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->