قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | رشد ۱۰ تا ۹۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) + جدول توزیع ۸۷۶ تن گوشت گوساله و مرغ در مشهد و خراسان رضوی، از ابتدای سال تاکنون (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) ظرفیت ۳ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیر در خراسان رضوی ایجاد می‌شود اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۴، این هفته برگزار می‌شود + جزئیات جمع‌آوری ۴۲۸ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های خراسان رضوی نرخ بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۴ چه زمانی اعلام می‌شود؟ بررسی قیمت موبایل‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) جهش قیمت‌ها، دستمزد کارگران را بی‌اثر کرد ریزش سنگین بورس | خروج شدید پول حقیقی از بازار (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) راه چاره دولت برای کاهش خاموشی‌ها چیست؟ بچه‌پول‌دار‌های جدید در راه هستند! فروش محصول ایران خودرو دیزل از امروز (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آغاز شد + جدول وزیر جهاد کشاورزی: ۹۰ درصد روغن و ۳۰ درصد شکر وارداتی است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در نیمه کانال ۸۳ هزار تومان شیر تو شیر در  بازار لبنیات | افزایش قیمت محصولات لبنی فعلا غیرقانونی است رشد نیم درصدی بازار مسکن در ۱۴۰۳ | فاصله معنادار بخش مسکن با نرخ هدف برنامه هفتم آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | ارزش بیت‌کوین چقدر است؟ قیمت مواد غذایی کاهش یافت قیمت امروز طلا در مشهد اعلام شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) افزایش چراغ‌خاموش اجاره‌بهای مسکن | سقف نرخ اجاره مسکن اعلام نشده است قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ویدئو | هیچ منع قانونی برای واردات خودرو‌های جانبازان وجود ندارد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | کاهش قیمت میوه نسبت‌به هفته گذشته شیر در صدر گرانی‌های بهار وعده دولت برای پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز آینده اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴
سرخط خبرها

راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت

  • کد خبر: ۱۶۷۹۲۵
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت
نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی گفت: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. ایرلاین‌ها خطوط پروازی به مسیر‌هایی که صرف نمی‌کند را کم کرده اند.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری تیرماه سال گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که مجدداً در اسفندماه تکرار و تاکید شد در برخی مسیر‌هایی که با ترافیک هوایی بالایی مواجه است به‌هیچ‌عنوان بلیت چارتری فروخته نشود. در زمان حاضر پرواز‌های چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهر‌های مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پرواز‌های چارتری در این مسیر‌ها بفروشد.
با وجود تاکید سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوعیت فروش بلیت پرواز‌های ۶ مسیر داخلی از مبدا تهران به‌صورت چارتری، اما امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ فروش این نوع بلیت همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: ممنوعیت پرواز چارتری خیلی وقت است از سوی سازمان هواپیمایی کشور بر قرار است و موضوع جدیدی نیست. در فروش چارتری بلیت نظارتی آنچنان نمی‌توان صورت گرفت. مسلما ایرلاین‌ها عامل گران فروشی هستند به طوریکه سازمان هواپیمایی کشوری باید به این موضوع ورود کند، اما چون اختصاص خطوط پرواز به شکل انحصاری است سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته تا کنون این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته فرهاد دوایی، ایرلاین‌ها هم با توجه به هزینه هایشان تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت داشتند که این موضوع محقق نشد و بر همین اساس راهی برای جبران هزینه‌ها پیدا کردند و باعث شده ساماندهی نرخ پرواز عملا صورت نگیرد.

وی افزود: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. متناسب با این موضوع ایرلاین‌ها هم به خاطر اینکه پرواز‌ها با نرخ مصوب برایش صرف نمی‌کند عرضه را کم کرده و پروازهایش را به مسیری مثل نجف اختصاص داده است تا نرخ بالاتری برای پرواز خود دربافت کند؛ و ترجیح می‌دهند از خطوطی که یک میلیون تومان دریافت می‌کنند کاسته و به خطوطی که بلیت را می‌توان ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان بفروش برساند اختصاص دهند.

او در ادامه گفت: سازمان هواپیمایی کشور به دلیل اینکه اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد ایرلان‌ها هم مسیر‌هایی که برایش صرف نمی‌کند را کم و به خطوطی مثل نجف و سایر خطوط خارجی که بلیتش گران‌تر است اختصاص می دهند.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی ادامه داد: باید عرضه و تقاضا برابر شود تا این مشکل حل شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. باید دولت سوبسیدی به ایرلاین‌ها اختصاص دهد و باتوجه به هزینه‌های دلاری که دارد نیاز به حمایت دارد. مسلما وقتی تقاضا زیاد است و عرضه کم در آنجا فساد به وجود می‌آید و قطعا قیمت‌ها ده برابر می‌شود.

دوایی افزود: پیشنهادی که در این مقطع مطرح است، اینکه دولت باید اجازه دهد ایرلاین نرخ را شناور کند. برای مثال تقاضا برای نجف افزایش پیدا کرده است و این امکان وجود دارد که بلیت ۱۴ میلیون تومانی را با ۴ میلیون تومان به دلیل شناور بودن این نرخ خطوط خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->