پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۴ ) گواهی سپرده بورس، مسیر جدید خودرودار شدن + جزئیات حذف وثیقه ۳۵ درصدی بانک مرکزی برای واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بلیت هواپیما رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی: تجارت خارجی تقریبا در حالت تعلیق قرار گرفته است اطلاعیه فرودگاه مهرآباد به مسافران روز جمعه (۱۷ مرداد ۱۴۰۴)؛ ۲ ساعت زودتر حرکت کنید قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی و وکالتی کردن حساب‌ها برای بار دوم تمدید شد راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساختمان (میزان سهمیه + شرایط) آیا مزایای رفاهی کارگران مشمول مالیات می‌شود؟ مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد قیمت ارز اربعین امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | دینار عراق چند شد؟ تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟ آیا با اجرای فیبرنوری، کابل‌دزدی به پایان می‌رسد؟ | پاسخ مسئولان به مطالبه شهروندان حمایت مدیریت شهری مشهد از صنایع و کارآفرینان ادامه‌دار خواهد بود + فیلم توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴ )| بازار طلا بازیچه افت دلار شد آیا قطعی برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳ هزار مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶ خرید طلا و سکه در سیزدهم ماه صفر | کشتی‌آرای: خرید طلا در سیزدهم صفر یک پدیده خرافاتی است پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۴ با توجه به معاملات امروز بورس کالا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ریزش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مکان‌های اسکان اضطراری زائران در مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قطعی برق نخواهند داشت استاندار خراسان رضوی: ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد بانک مرکزی: خرید ارز اربعین از بانک سپه امکان‌پذیر شد بازگشت قطعی برق ۴ ساعته به کشور قیمت امروز دینار عراق در مشهد (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت

  • کد خبر: ۱۶۷۹۲۵
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
راهکار جدید ایرلاین‌ها برای کسب سود بیشتر | حذف مسیر‌های ارزان قیمت
نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی گفت: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. ایرلاین‌ها خطوط پروازی به مسیر‌هایی که صرف نمی‌کند را کم کرده اند.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری تیرماه سال گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که مجدداً در اسفندماه تکرار و تاکید شد در برخی مسیر‌هایی که با ترافیک هوایی بالایی مواجه است به‌هیچ‌عنوان بلیت چارتری فروخته نشود. در زمان حاضر پرواز‌های چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهر‌های مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پرواز‌های چارتری در این مسیر‌ها بفروشد.
با وجود تاکید سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوعیت فروش بلیت پرواز‌های ۶ مسیر داخلی از مبدا تهران به‌صورت چارتری، اما امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ فروش این نوع بلیت همچنان ادامه دارد.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: ممنوعیت پرواز چارتری خیلی وقت است از سوی سازمان هواپیمایی کشور بر قرار است و موضوع جدیدی نیست. در فروش چارتری بلیت نظارتی آنچنان نمی‌توان صورت گرفت. مسلما ایرلاین‌ها عامل گران فروشی هستند به طوریکه سازمان هواپیمایی کشوری باید به این موضوع ورود کند، اما چون اختصاص خطوط پرواز به شکل انحصاری است سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته تا کنون این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته فرهاد دوایی، ایرلاین‌ها هم با توجه به هزینه هایشان تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت داشتند که این موضوع محقق نشد و بر همین اساس راهی برای جبران هزینه‌ها پیدا کردند و باعث شده ساماندهی نرخ پرواز عملا صورت نگیرد.

وی افزود: تمام مشکلاتی که دربخش حمل و نقل هوایی پیش می‌آید به خاطر تقاضای زیاد و عرضه کم است. متناسب با این موضوع ایرلاین‌ها هم به خاطر اینکه پرواز‌ها با نرخ مصوب برایش صرف نمی‌کند عرضه را کم کرده و پروازهایش را به مسیری مثل نجف اختصاص داده است تا نرخ بالاتری برای پرواز خود دربافت کند؛ و ترجیح می‌دهند از خطوطی که یک میلیون تومان دریافت می‌کنند کاسته و به خطوطی که بلیت را می‌توان ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان بفروش برساند اختصاص دهند.

او در ادامه گفت: سازمان هواپیمایی کشور به دلیل اینکه اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد ایرلان‌ها هم مسیر‌هایی که برایش صرف نمی‌کند را کم و به خطوطی مثل نجف و سایر خطوط خارجی که بلیتش گران‌تر است اختصاص می دهند.

نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضوی ادامه داد: باید عرضه و تقاضا برابر شود تا این مشکل حل شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. باید دولت سوبسیدی به ایرلاین‌ها اختصاص دهد و باتوجه به هزینه‌های دلاری که دارد نیاز به حمایت دارد. مسلما وقتی تقاضا زیاد است و عرضه کم در آنجا فساد به وجود می‌آید و قطعا قیمت‌ها ده برابر می‌شود.

دوایی افزود: پیشنهادی که در این مقطع مطرح است، اینکه دولت باید اجازه دهد ایرلاین نرخ را شناور کند. برای مثال تقاضا برای نجف افزایش پیدا کرده است و این امکان وجود دارد که بلیت ۱۴ میلیون تومانی را با ۴ میلیون تومان به دلیل شناور بودن این نرخ خطوط خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->