بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد
سرخط خبرها

نقش رسانه در توسعه گردشگری

  • کد خبر: ۱۷۰۲۷۷
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
نقش رسانه در توسعه گردشگری
رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری برای مردم دنیا دارند.

رسانه دنیایی است که نگاه فرد را در حوزه‌های مختلف بازتر کرده و اطلاعاتی در حوزه مورد علاقه مخاطب فراهم می‌کند که در کمترین زمان، بیشترین اثر بخشی را دارد.

رسانه امروز، دامنه و معنای گسترده‌ای دارد و از روزنامه تا خبرگزاری، سایت خبری، کانال و ... را در بر‌ می‌گیرد؛ البته گستره رسانه‌ها را باید فراتر دید و از انسان رسانه‌ها غافل نشد.

در این میان رسانه‌های خبری که کانال‌های اطلاع رسانی و خبری به روز و پر سرعت دارند، نقش بیشتری ایفا می‌کنند و دامنه مخاطبان وسیع تری را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در قرن حاضر، ظهور رسانه‌های مدرن و فناوری‌های نوین موجب ایجاد تغییر در شیوه زندگی افراد شده است و خطوط هواپیمایی، رایانه، اینترنت و ارتباطات ماهواره‌ای باعث شده است که نحوه زندگی، کار، بازی و تفریح افراد دگرگون شود. وسایل ارتباط جمعی از طریق ابزار‌هایی مانند ماهواره و اینترنت بستر مناسبی را برای آشنایی جوامع و ملت‌ها از یکدیگر فراهم آورده است و از سوی دیگر، توسعه وسایل حمل و نقل و افزایش سرعت جابه جایی در مناطق مختلف جهان، امکان مسافرت به مناطق گوناگون را در زمانی کوتاه ایجاد کرده است.

رسانه‌های مرتبط با گردشگری تجاری مانند بروشورها، آگهی، راهنما‌های مسافرتی و مجله‌ها و ... تلاش می‌کنند تجارب تعطیلات و گذران اوقات فراغت را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

تولیدات رسانه‌های گردشگری، تصاویری از کشور‌ها یا مکان‌های مقصد را به نمایش می‌گذارند و احساسات و انگیزه‌های مصرف کنندگان را تحریک می‌کنند تا از آن مکان‌ها بازدید کنند.

مصرف کنندگان در آینده نزدیک به گردشگرانی تبدیل می‌شوند که برای رسیدن به این هدف مطلوب رسانه ها، تجاربی را کسب کرده اند.

در واقع گردشگران از طریق تصاویر و مفاهیم دریافت شده از ارتباطات رسانه‌ای و میان فردی که در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
پیوند گردشگری و رسانه در توسعه این صنعت درآمدزا مؤثر است، این حوزه یکی از موضوعات مهم و اساسی عصر کنونی است که رابطه تنگاتنگی با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد.

بر این اساس رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری برای مردم دنیا دارند.

استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد به عنوان یکی از قطب‌های رسانه و گردشگری کشور محسوب می‌شوند که عملکرد رسانه‌های این استان و شهر مشهد می‌تواند با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری پیرامون مشهد و در مسیر حرکت زائران حضرت رضا (ع) به مشهد به رشد و پیشرفت گردشگری در استان کمک کند همچنان که تاکنون رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انواع گردشگری، فرصت‌های سرمایه گذاری و معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی، نقش بسزایی داشته اند.

به هر میزان که رسانه‌های استان و مشهد با حوزه گردشگری هم راستا و هماهنگ گام بردارند، موفقیت و رضایت مندی زائران و گردشگران نیز افزایش می‌یابد و مسیر رشد و پیشرفت گردشگری هموارتر خواهد شد. اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با رویکردی دست تمامی رسانه‌ها را در مسیر خدمت به زائران و گردشگران می‌فشارد و از تلاش‌های مؤثر تمامی اصحاب رسانه سپاسگزار است تا در مسیر توسعه این صنعت گام بردارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->