وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند اژه‌ای: در انتخابات نقد جای خودش را به تخریب داده است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قطع ۳۰ اصله درخت کهنسال در گلبهار | ۶ ماه تا یک‌سال حبس در انتظار متخلفان

  • کد خبر: ۱۷۰۵۴۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
قطع ۳۰ اصله درخت کهنسال در گلبهار | ۶ ماه تا یک‌سال حبس در انتظار متخلفان
۳۰ اصله درخت توت کهنسال در گلبهار، در خواب غفلت نهاد‌های مربوطه قطع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قطع بی‌رویه و بدون هدف درختان یکی از عوامل اصلی آلودگی و تخریب محیط زیست در سال‌های اخیر بوده است. تقریباً قطع هر نوع درخت در فضای عمومی و حتی اماکن خصوصی، ممنوع بوده و قانون گذار برای آن مجازات حبس و جریمه را در نظرگرفته است.

براساس تماس‌های تعداد زیادی از ساکنان شهر گلبهار، از چند روز قبل حدود ۳۰ اصله درخت کهنسال توت زنده در مناطق مختلف شهرگلبهار و همچنین حاشیه ورودی روستای سرآسیاب به سمت نصرآباد قطع شده و هنوز هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و مجرمان صورت نگرفته است. 
براین اساس تاکنون ۱۴ اصله درخت از ریشه قطع شده‌اند و بیش از ۱۵ اصله درخت دیگر هم از تنه قطع شده اند.

 با کسانی که اقدام به قطع غیرقانونی درختان کنند برخورد قانونی می‌شود

این طور که مخاطبان شهرآرانیوز اظهار کرده اند، به نظر می‌رسد عده‌ای سودجو از خواب غفلت مسئولان جهاد کشاورزی، دهیاری، شورای شهر و بخشداری این منطقه سوءاستفاده کرده‌اند و با مقاصد شخصی به دنبال ضربه زدن به زیست بوم این منطقه هستند.

این درحالی است که در قانون به موضوع قطع خودسرانه درختان، صراحتا توجه شده است، به گونه‌ای که در قوانین و مقررات مربوط به شهر و شهرداری مطابق ماده ۱ و ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها با کسانی که اقدام به قطع غیرقانونی درختان کنند برخورد قانونی می‌شود. بدین ترتیب کسی که دست به این کار می‌زند بر اساس قانون علاوه بر جریمه نقدی، از ۶ ماه تا ۳ سال حبس می‌تواند محکوم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->