آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

دانشجویان ایرانی بازگشته از چین فردا تست کرونا می دهند

  • کد خبر: ۱۷۱۲۰
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
دانشجویان ایرانی بازگشته از چین فردا تست کرونا می دهند
اولین تست کرونا فردا از دانشجویان ایرانی بازگشته از چین گرفته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: ۵۷ دانشجوی ایرانی بازگشته از ووهان چین سالم هستند و روزانه معاینه می شوند، فردا نیز اولین آزمایش کرونا (تست pcr) از این دانشجویان گرفته می‌شود.

 

کیانوش جهانپور افزود: دانشجویان ایرانی بازگشته از چین در هتلی تحت قرنطینه ساده هستند در این حد که با خانواده خود و دیگران فعلا مراوده ندارند و دلیلی وجود ندارد که محل قرنطینه این دانشجویان اعلام شود اما موضوع محرمانه ای نیست.

 

وی  وضعیت و حال عمومی همه این دانشجویان را خوب اعلام کرد و یادآور شد: امکانات رفاهی لازم برای آنها فراهم شده است. روز پنج شنبه هم وزیر بهداشت از محل اسکان آنها بازدید و با دانشجویان گفت و گو کرد. یک پزشک خانم و یک پزشک آقا و تیم بهداشت محیط و اورژانس نیز در این محل مستقر هستند.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: آنها به هر حال باید این دوره قرنطیه ۱۴ روز را طی کنند اما مشکل خاصی ندارند و هیچ کدام نیازی به خدمات درمانی یا بیمارستانی ندارند و احتمالا فردا تست اول کرونا از دانشجویان گرفته می شود.

 

جهانپور درباره بازگشت سایر ایرانیان مقیم چین یا ووهان به کشور نیز گفت: در شهر ووهان حدود ۸۰ ایرانی مقیم بودند، هواپیما برای بازگشت همه آنها فراهم بود اما به جز این ۵۷ نفر بقیه ایرانیان مقیم این شهر تمایلی برای بازگشت به ایران نداشتند و خودشان نیامدند و گرنه امکانات لازم و پرواز اختصاصی برای بازگشت آنها فراهم بود.

 

وی ادامه داد: در مورد ایرانیان مقیم سایر شهرها و استان های چین هم پروازهای غیرمستقیم به کشور برقرار است و اگر بخواهند می توانند با پروازهای شرکت های خارجی به صورت غیرمستقیم به کشور بازگردند چون به جز ووهان بقیه مناطق چین کانون انتشار بیماری کرونا نیست و بازگشت آنها به کشور ضرورت ندارد.

 

هیج موردی از ویروس کرونا در ایران نیست

 

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: موارد مشکوک به کرونا و بیماری های تنفسی هر روز وجود دارد. تاکنون جواب آزمایش همه افراد مشکوک منفی بوده و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا تا امروز (جمعه) در کشور نداشته ایم. تعداد موارد مشکوک مهم نیست هر فرد مبتلا به بیمار تنفسی مشکوک تلقی می شود. مهم این است که جواب آزمایش ویروس کرونای جدید هیچ فردی تاکنون در کشور مثبت نبوده است.

 

جهانپور خاطرنشان کرد: افرادی که علایم بیماری تنفسی شدید داشته باشند یا در ۱۴ روز گذشته به چین سفر داشته یا با چینی ها مراده داشته اند، مشکوک تلقی می شود و از آنها آزمایش گرفته می شود، موضوع خاص و نگران کننده ای نیست که لازم باشد هر روز تعداد افراد مشکوک را اعلام کنیم.

 

وی گفت: در همه فرودگاه ها و پایانه های ورودی کشور تیم های مراقبت مرزی مستقر هستند و افراد ورودی به کشور را کنترل می کنند. تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی نشده اما اگر در روزهای آینده موردی باشد امکانات لازم هم در اورژانس و هم بیمارستان ها برای رسیدگی به بیماران احتمالی آماده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->