افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا
سرخط خبرها

فروشگاه‌های شهرداری مشهد تخفیف دائمی روی کالاهایشان اعمال می‌کنند

  • کد خبر: ۱۷۳۲۸۴
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
  • ۲
فروشگاه‌های شهرداری مشهد تخفیف دائمی روی کالاهایشان اعمال می‌کنند
با تغییر رویکرد سودآوری به حمایتی، ازاین‌پس کالا‌ها در فروشگاه‌های شهرداری با تخفیف دائمی عرضه می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حدود یک دهه پیش شهرداری مشهد با هدف ارائه کالا و ارزاق با قیمت و کیفیت مناسب و ارزان به مردم، فروشگاه‌های شهرما را افتتاح کرد؛ فروشگاه‌هایی که تا چندسال پس از تأسیس با همین رویکرد به مردم خدمات می‌دادند، اما تغییر سیاست‌ها در واگذاری شهرما به پیمانکاران باعث شد تا این فروشگاه‌ها از هدف اولیه شان دور شوند، به حدی که نه قیمت و نه کیفیت کالا‌ها مردم را راضی نگه می‌داشت.

با این همه، در دوره جدید مدیریت شهری سیاست‌های فروشگاه‌های شهرما دست خوش تغییرات شد و با دستور شهردار مشهد رویکرد حمایتی جایگزین رویکرد سودآوری قبلی و قرار شد تا کالا‌های اساسی مردم با قیمتی کمتر از کف بازار به مردم عرضه شود و میزان ارائه تخفیف ملاک واگذاری به بهره برداران باشد نه قیمت اجاره. حالا و پس از مدتی تعطیلی و بازسازی، فروشگاه‌های شهرما دیروز مطابق با این شیوه نامه و رویکرد جدید و سر و شکل تازه بازگشایی شدند.

سود ۲۰ میلیاردی به نفع مردم

شهردار مشهد در حاشیه بازدید از فروشگاه شهرما در بولوار فلسطین، با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در مدیریت فروشگاه‌های شهرما، گفت: شهرداری مشهد به مناسبت این اعیاد هدیه ویژه‌ای به شهروندان مشهدی داده است و  روند ۲۷ شعبه فروشگاه‌های شهرمای شهرداری به کلی تغییر کرده است. این فروشگاه‌ها از سمت وسوی اقتصادی به سمت حمایت از مردم رفته است. در این فروشگاه‌ها از این به بعد کالا‌های مصرفی مردم با قیمت بسیار مناسب و ارزان در اختیارشان قرار می‌گیرد. درواقع ما از درآمد این فروشگاه‌ها و سود ۲۰ میلیاردی آن‌ها به نفع مردم گذشتیم.

محمدرضا قلندرشریف ادامه داد: پیش‌تر فروشگاه‌های شهرما به صورت مزایده اجاره به متقاضیان واگذار می‌شد و هرکس قیمت بیشتری ارائه می‌داد، برنده بود، اما اکنون این رویکرد عوض شده است و شهرما به کسانی واگذار می‌شود که قیمت کمتری برای کالا‌های قابل عرضه ارائه کنند.

نظارت مستمر بر تخفیف‌ها

وی با بیان اینکه همه اقلام عرضه شده در شهرما دارای تخفیف هستند، توضیح داد: اکنون کالا‌های اساسی مثل قند، برنج، شکر و روغن با دست کم ۵ درصد تخفیف و کالا‌های دیگر با ۱۵تا۲۵ درصد تخفیف در فروشگاه‌های شهرما به مردم عرضه می‌شود. ضمن اینکه شهرداری به صورت مستمر بر رعایت این تخفیف‌ها نظارت می‌کند و در صورت مغایرت و تخطی از قیمت‌های توافق شده، بهره بردار فروشگاه باید به عنوان جریمه، همه مبلغ فاکتور را به شهروند بازگرداند.

میوه و تره بار به قیمت میدان بار

شهردار مشهد از تسری این رویکرد به دیگرفروشگاه‌های شهرداری نیز خبر داد و افزود: این کار در فروشگاه عرضه تره بار هم انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا میوه و تره بار را هم با قیمت میدان بار عرضه کنیم. همچنین فروشگاه شیلات در چهارراه مخابرات قرار است با همین رویکرد و ارزان‌ترین قیمت ممکن در خدمت مردم باشد.

رویکرد حمایتی به جای سودآوری

رئیس کمیسیون ویژه بهسازی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر هم با تأکید بر نقش آفرینی مدیریت شهری در حوزه عرضه کالا‌های مصرفی مردم با قیمت مناسب، گفت: در حوزه عرضه میوه و کالا در دو بخش مهم در شهر مشهد می‌توانیم نقش داشته باشیم تا مردم فشار اقتصادی را کمتر تحمل کنند. درواقع هر دستگاهی باید نقش مؤثر خودش را داشته باشد و در شورای اسلامی شهر و شهرداری این رویکرد برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم وجود دارد.

مجید طهوریان عسکری ادامه داد: ابتکار‌ها در شهرداری نشان داد که‌ می‌شود سبک‌های مدیریتی قدیمی را کنار گذاشت و به سمت سبک‌های جدید رفت. تغییر رویکرد از سودآوری به حمایتی در فروشگاه‌های شهرما اتفاق بسیار بزرگی است و امیدواریم به زودی در حوزه میوه و تره بار هم شاهد این تحول باشیم.
وی با بیان اینکه باید میوه را با کیفیت و ارزان دست مردم بدهیم، تأکید کرد: این کار باعث می‌شود بازار کشش خودش را پیدا کند و عرضه و تقاضا تنظیم شود و در این میان مردم مشهد ارزاق را ارزان بخرند.

شهرداری تولیدکننده میوه و تره بار می‌شود

طهوریان عسکری تصریح کرد: امیدوارم شهرداری به جایی برسد که خودش بتواند تولیدکننده میوه و تره بار باشد و حتی بتواند بخشی از نیاز بازار را هم تأمین کند. امسال این کار در بودجه شهرداری پیش بینی شده است تا به صورت آزمایشی، مدیریت شهری وارد این عرصه تولید شود. ما اعتباری برای کشت گلخانه‌ای کنار گذاشته ایم و امیدواریم با کمک اعتبارات دولتی بتوانیم این کار را به عنوان یک درآمد پایدار در کنار دیگردرآمد‌ها داشته باشیم.

وی گفت: می‌خواهیم شهرداری مشهد درآمدهایش را از حوزه شهرسازی به سمت تولید سوق بدهد تا در این حوزه که مورد تأکید همه ارکان نظام است، نقش آفرینی جدی داشته باشیم.

آغازبه کار ۷ فروشگاه شهرما تا مرداد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد هم در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، یکی از وظایف مهم سازمان سامان دهی مشاغل شهری را توجه به دسترسی آسان شهروندان به اقلام مصرفی و ارزاق عمومی دانست و گفت: بازار‌های شهرما به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر مشهد از نظر وسعت، با پراکندگی مناسب و با تمرکز بر مناطق کم برخوردار ساخته شد و اکنون بیست بازار در شهر مشهد فعال است و هفت فروشگاه دیگر نیز تا ابتدای مرداد به این تعداد اضافه می‌شوند که رویکرد همه آن‌ها به حمایتی تغییر کرده است.

مهدی یعقوبی تصریح کرد: در این رویکرد به صورت دائمی در همه این مراکز، کالا‌های اساسی مانند برنج، روغن، کره، قند، شکر و تخم مرغ دست کم با ۵ درصد کمتر از قیمت مصوب و دیگرگروه‌های کالایی شامل لبنیات، شوینده بهداشتی و محصولات سلولزی، غلات، حبوبات، کنسروجات، نوشیدنی‌ها و تنقلات دست کم ۱۵ درصد کمتر از قیمت مندرج روی کالا عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در واگذاری فروشگاه‌های شهرما رقابت از قیمت اجاره به میزان ارائه تخفیف به مردم تغییر کرده است، افزود: اکنون فروشگاه‌ها به صورت حمایتی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است و شهرداری مشهد درمجموع هر سال مبلغ کلانی یارانه به این موضوع اختصاص خواهد داد. البته شهرداری دائم فروشگاه‌های شهرما را رصد می‌کند. در روش اول نماینده و ناظر مقیم در فروشگاه بر این روند نظارت دارد و روش دوم نظارت شهروندی است که در صورت وجود هرگونه مغایرت، شهروندان می‌توانند مبلغ کل فاکتور خرید دارای مغایرت را به عنوان جریمه از بهره بردار دریافت کنند.

وی از آغاز آزمایشی عرضه میوه و تره بار به قیمت میدان بار در فروشگاه‌های وابسته به شهرداری در شهر خبر داد و گفت: در اولین اقدام بازار عرضه میوه و تره بار واقع در نبش خیابان شهیدصیادشیرازی ۱۷ با همین مدل و به صورت آزمایشی به شهروندان عزیز ارائه خدمت می‌کند و در این بازار شش قلم میوه و تره بار به قیمت میدان بار عرضه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شکر پنیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
0
پولو از مردم گرفتن،بعد میگن رفاه مردم.با چی خرید کنند پس؟؟؟
حمیدمحمدزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
1
سلام اگربیشتردرمناطق پایین شهرباشه میتواندکارایی بهترباشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->